FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Alintații cerului sau cum am învățat să râd
Text postat de Cristi Iordache
Un roz Atraction, se juca în prima zi;

o picătură de rouă,
singură,
își aștepta pieirea-n vânt
pe-o petală imaculată,
ca dealtfel toate gemenele
(gemene roșii, dacă n-ar fi avut sânge alb).

O dezmățată roșu-de foc, Passion,
de doua zile,
se legăna pe luciul apei
în mișcări latino;
’e provocatoare silueta’,
iși zice Uriasul Alb, îndreptat spre est,
privind unduirile pe sub ochi;
erau de-o seamă.

Undeva într-un colț,
a treia zi,
cu petale împletindu-se,
smotocite de iubire și timp,
Doamna în roșu și The beautiful white
tăceau....
venea ultimul apus.

Aveau picături de rouă,
câte două,
se uneau,
apoi alunecau
printre sepale, în marea lor.


Am stat în genunchi fără să clipesc,
încercând să le găsesc gunoiul din ochi,
măcar un fir de praf,
dar nimic;

o lume imaculată.

Mii de vieți de nuferi,
milioane de vieți de rouă.
Omul cu toate păcatele lui.

Atunci am aflat cât l-a iubit Dumnezeu .

Mi-am lăsat mâinile-n iaz până la coate
și roua îmi zâmbea,
razele soarelui m-acopereau,
nuferii îmi hrăneau degetele-rădăcini,
oglinda apei îmi micșora pupilele
și orbit de atâta intensitate,
scăldat în soare,
am hotărât să mă ridic.

Am respirat adânc și m-am umplut de cer.
Eram una cu el.

Așa am învățat să nu mai obosesc.

A propos,
s-a-ntors acasă Teky;
o credeam moartă de-o săptămână!


05.01.2008

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Si?....
In loc de "e provocatoare gagica" ti-as sugera "e provocatoare silueta"....
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-01-06 16:26:52
         
 
  Ups! Viata insasi.Greseala.
Metafora vietii. Ca intotdeauna, adevarul este la tine.
Am descoperit in singura mea vacanta, din '95 pana acum, iarna aceasta, creatii extraordinare, exprimari deosebite. N-am fost un mare consumator de poezie. Nedrept. In ea doar m-am refugiat, singur de la 12 ani; in scris.
Cred ca am folosit-o drept umar. De cateva luni insa, devorez site-urile, vreau sa ma revansez!
Te rog sa nu fii draguta cu mine. Cearta-ma. O vei face rar....ca vacanta s-a terminat.:))
A propos...stii ca floarea de nufar traieste doar trei zile, nu ?
Imi esti de mare ajutor, Veronica; sper ca recunostinta mea sa se intoarca la tine, pe calea vibratiilor, sub forma celor mai placute evenimente.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-01-06 06:54:23
         
 
  Cris draga,

Eu cred ca poezia nu e chiar exact exact viatza ci, e, in ideea mea, in primul rand metafora. Daca gasesti o metafora in care sa echivalezi afirmatia "e provocatoare gagica", atunci da, va fi poezie. Nu cred ca poezia reproduce exact viatza, nu e fotografie, ci arta.

Stii? Chiar si in fotografie exista uneori "arta", cum sa-ti explic eu tie? Viatza e ceea ce traim zilnic, arta reflecta viatza, nici nu s-ar putea altfel, dar are in ea un element in plus care, la poezie, este metafora.

De asta unii autori, daca scriu, de exemplu:

"te iubesc si te ador
daca pleci, eu simt ca mor"

chit ca textul e in versuri, asta nu e "poezie", sunt cuvinte rimate si atata tot.

Multa lume face confuzia artei cu viatza si a scrisului cu poezia. Si unii, chiar daca stiu sa citeasca poezie, nu au talentul sa o scrie.

Tu, prietene, ai in tine metafore superbe, ai poezie! Nu ajung sentimente bune pentru a scrie poezie, ci trebuie sa ai acel ceva nedefinit care iti canta in suflet si care te impinge spre poezie ca spre o ruga, iar tu le ai!

Cand cineva e inzestrat cu acest har, ca tine, atunci da, merita sa invetze, cum o faci tu.

Uf, Cris, sigur ca am vazut modificarile, de asta nici n-am mai comentat, imi parea rau sa te mai critic dupa ce deja schimbasesi in diverse locuri...

Si inca ceva: m-a invatzat o doamna extrem de talentata (acuma foarte in varsta), ca important este sa folosesti minimum de cuvinte. Mi-aduc aminte ca ma corecta si-mi stergea strofe intregi, spunea ca era prea mult, ca trebuia sa ramana doar esentza. Drept care n-ai idee cat lucrez eu ca sa TAI dupa ce scriu....

Am incredere in poezia si lumina din tine,
Cu drag,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-01-06 02:32:19
         
 
  Nici nu stii cat de folositoare sunt sfaturile tale!
Ce-am face daca am fi aplaudati in ciuda nereusitelor?
N-ar fi corect. Iti multumesc pentru tot, Vero.
Limbajul vulgar uneori face parte din viata de zi cu , poezia e viata insasi. De cine m-as ascunde?
Te rog sa revii de cate ori poti; daca ai observat, am facut modificari in toate locurile sugerate de tine.
Drag.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-01-05 23:31:01
         
 
  Cris, mi-au placut foarte mult versurile:

"Am respirat adânc și m-am umplut de cer.
Eram una cu el."

Așa să fii întotdeauna! Succes!
Cu prietenie, Vali

 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2008-01-05 21:47:22
         
 
  Cris, nu cred ca e potrivit sa folosesti jargonul in poezie. Cuvantul "gagica" nu mi-a sunat bine.

Cat despre cealalta poezie, n-am comentat, era lunga, cu multe strofe si in toate erau mici aritmii. N-ai idee ce rau mi-a parut....Am vrut sa te sfatuiesc sa o fi recitit cu voce tare. Da, stiu, altora le-a placut si asa....

O sa ma ierti ca sunt atat de "critica" cu scrisul tau? Dar, crede-ma, o fac stiind ca
1. ai talent si potential
2. Intrzelegi ce spun
3. Esti deschis si, spre deosebire de altii care sar in sus cu arogantza daca li se da un sfat, crezandu-se perfecti, tu incerci sa aplici sfaturile (in masura, desigur, in care ele sunt aplicabile.

Pentru ca, sa nu uitam, autorul este SINGURUL in masura sa decida asupra unui text. Eu insa ti-am dat numai sugestuii de FORMA, nu de CONTINUT!

Cu prietenie si pretuire,
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-01-05 21:16:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE