FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ÎNVĂȚĂTURILE MAI HÎRȘITULUI LIVIU BORDAȘ CĂTRE NOU VENITA MARTA SOVIANNI
Text postat de Liviu S. Bordas


ÎNVĂȚĂTURILE MAI HÎRȘITULUI LIVIU BORDAȘ CĂTRE NOU VENITA MARTA SOVIANNI



Povestiri pe marginea unui eseu al lui Nicolae Tudor




Venită de curînd pe ăste plaiuri cu pagini albastre, și, se pare, venită nu cu pluta, Marta m-a rugat, printr-un subsol pe unde umblam noi prin pagina lui Nicolae Tudor (altfel cu bune și preacinstite intenții, nu cum va fi în stare Mitică Genuneanu să scrie într-un catren, mintenaș după ca va fi citit aceste rînduri) – m-a rugat deci, după ce am uitat acasă pînea ceea veche și întărită, de-am fost nevoit s-o întîmpin doar cu sare-n ochi, să-i spun povestea, ori istoria, ori epopeea acestor fierbinți zile europeene.

Povestirea? Păi, dacă te iei după Nicolae (și dacă-l citești și pe Buricea prin texte și mai ales prin comentarii), e horror.

Eu și alții din gașcă cică am fi înjunghiat o tînără speranță a scrisului românesc pentru simplul motiv că nu știa unde se pune virgula. Apoi, am tras-o de cozi pe o jună poetă (despre care Nicolae afirmă că mi-ar putea fi bunică, fapt pentru care eu nu am nicio vină că ea s-a apucat de scris înainte de îmbătrîni și cu mult înainte de a deprinde să scrie).

Mai tîrziu am pus pastă de dinți pe clanțele unora care clanțe cam scîrțîiau, am dat cu pietre în templul poeziei fără talent, am spart geamurile prin niște pagini agramate și am mîzgălit cuvinte injurioase la adresa unor autori a căror singură vină era aceea că nu stăpînesc limba în care scriu. De aici pînă la a face moarte de om nu mai e decît un singur pas, pe care Nicolae se străduiește, cu slabele-i puteri, să-l împiedice.

Ca să nu mai povestesc de hohotele noastre de rîs la adresa agramaților și afonilor, care hohote musai să fie și ele oprite înainte de a produce un al treilea război mondial.

Toate astea în timp ce pe Nicolae Tudor îl frămîntă întrebarea fundamentală: cum poate să ne dezbine o virgulă.

Păi, să-i explic eu:

- Ioan, boul e animal domestic.

sau:

- Ioan boul e animal domestic.

Nu-i așa că între mine și Ioan s-ar isca nu o dezbinare, ci un adevărat război, dacă n-aș ști unde să pun virgula?

Cu toate că, repet, Nicolae a comis în textul lui un păcat fundamental. Așa cum au remarcat și alții. Iar textul său este o recidivă.

Restul de pe-aici le vei afla singură. Dacă vei avea răbdare.

În încheiere, un sfat dat dintr-o inimă de ardelean: Martă dragă, griji numa’ unde pui virgula.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Marta, daca e posibil, da-mi adresa ta de acasa, vreau sa-ti cer ceva.
Mosh Teaca
 
Postat de catre moș teaca la data de 2007-12-30 20:51:45
         
 
  Liviu, daca e posibil, da-mi adresa ta de mail, vreau sa te intreb ceva offtopic.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-12-30 20:06:48
         
 
  Revin.

Lipsa virgulelor din exemplul pe care-l critici își găsește explicația în text. Un minim bun simț ar fi trebuit să te oblige să vezi asta. Cred însă că-ți cer prea mult.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-12-30 20:04:15
         
 
  chiar așa, ce plăcere... Totuși, de ce
- Liviu, boul, e animal domestic.
și nu
- Corneliu, boul, e animal domestic.

Exemplul ar fi fost mai credibil. Așa lași impresia că vrei să plătești vreo poliță... Cu arme despre care afirmi că le detești.

În ceea ce privește trasul de codițe, umorul nu te-a dat niciodată afară din casă. De ce ar fi făcut-o taman azi?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-12-30 19:49:28
         
 
  dar stiu ca aici o sa fac literatura, nu gluma
(Belzebut Macanachi)

de site cum sa nu ma doara
cand pe el nu a putut
sa-l dreaga nici Belzebut...
(n-are coada literara)
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2007-12-30 19:42:10
         
 
  dar stiu ca aici o sa fac literatura, nu gluma

Belze:P, :)
 
Postat de catre belzebut macanaki la data de 2007-12-30 19:15:07
         
 
  Draghe Martha,

Îi pi muchi sau pi lat dunga șeea?

Hat Manu

PS. Sper, colegii să aibă simțul umorului și să nu invalideze ca fiind off topic sau agramat acest schimb de replici cu o mai veche dar mereu tânără și simpatcă foc de cometă ce e ea. M-oi fi înșelat? Dă-mi un hint!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-12-30 18:59:54
         
 
  până-nt'acolo că mai iuke apreciez omu fain la suflet ghecât pe ăla fain la limbă!

io zâc că decât un suflet înghesuit mai bine o limbă largă...

Cristi

 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-12-30 18:51:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  draghe Manu/
m-o luat așe un val ghe fierbințeală ghe la lingurică/ văzând cum tu fain șî degrabă ai luat poziție/ numa că nu m-am dumirit cum era.../ oablă sau pe vine?
că de-acia ghe la noi se vede numa-ntr-o dungă, dragule/

Martha
 
Postat de catre sovianni marta la data de 2007-12-30 18:45:24
         
 
  Draghe Martha,

Da și pi la Ieși ori pân Vale, încă nu m-am dumirit, nu sî știi cî șirul numirilor naturali îi mai mari di doi? Ce-ar hi daca-ș hi pă locul trii sau chiar mai sus? Ori o hi fost transmisiunea di la Constnța da din cauzî di valuri nu s-o hi înțeles așa di ghini? (sic!)
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-12-30 18:39:35
         
 
  trasul de codite... /se prea poate sa fiu un animal foarte ciudat, sa am coada pusa exact invers decat celelalte.../ in fata
asa ca primirea facuta de bunul Liviu e cumva dureros nepotrivita/

nu s-a dezmintit deloc/ e un ins nefericit complet/
 
Postat de catre sovianni marta la data de 2007-12-30 18:24:56
         
 
 
(Presupun că hîrșitul se bucură de oarecare imunitate în ce privește bășcălia pe care o practică și comentariul meu nu poate fi validat dacă îl incriminează direct, încerc unul nevinovat.)

Faptul că marea bucurie a dragului de Liviu e trasul de codițe este arhicunoscut pe site. Unii îl și laudă. Eu i-aș recomanda să nu se îmburicheze chiar în halul ăsta și să mai repete ortografia pe care doar o recomandă altora. Nu-i strică o mică recapitulare.

- Ioan, boul, e animal domestic.(de casă, vreau să zic, care casă? euro)

Nu mă mir deci de aplauzele din off. Și iar of.

Sînt convins că cele două virgule adăugate de mine demonstrației sale nu ne vor strica armonia de pînă acum, nu?


 
Postat de catre CUM SE VEDE la data de 2007-12-30 18:06:59
         
 
  Liviu, pun si eu o steluta dedesubt, sa straluceasca macar cateva minute, pana o va scoate unul dintre cei care ne acuza de complot impotriva natziei romane si complicitate la tentativa de harakiri a tanarului Lacatus (scuze, mi-a crapat tastatura, nu mai pot scrie cu diacritice).  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-12-30 17:52:29
         
 
  Vot si La Multi Ani, maestre!!!!
Admiratie,
V.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2007-12-30 17:40:40
         
 
 
Faptul că marea bucurie a dragului de Liviu e trasul de codițe este arhicunoscut pe site. Unii îl și laudă. Eu i-aș recomanda să nu se îmburicheze chiar în halul ăsta și să mai repete ortografia pe care doar o recomandă altora. Nu strică o mică recapitulare.

- Liviu, boul, e animal domestic.(de casă, vreau să zic, care casă? euro)

Nu mă mir deci de aplauzele din off. Și iar of.

Sînt convins că cele două virgule adăugate nu ne vor strica armonia de pînă acum, nu?


 
Postat de catre CUM SE VEDE la data de 2007-12-30 17:39:12
         
 
  sfintii astia tineri nu au nici un fel de respect...

'...nu cum va fi în stare Mitică Genuneanu să scrie într-un catren, mintenaș după ca va fi citit aceste rînduri'
(sfantul Liviu Bordas care salineaza sa se ia si de sfantul Mitica Genuneanu)

pe-un sfant Liviu de urechi
eu il iau ca pe-o potaie
ca da-n sfantul Nicoie
sfant cu state mult mai vechi.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2007-12-30 17:35:17
         
 
  Iar dumitale, conaș Corbu... din filosofie ia numa' ce musai poți aplika în viață, altfel riști să alerji de unul singur, tăt pe locul doi ajungând!

Martha
 
Postat de catre sovianni marta la data de 2007-12-30 17:04:57
         
 
  Dragule/

Așe cum ochiul meu văzut-a/ ocoș și iuke la limbă baji sama la tăti cele ce apar la orizontul tulbure al Iuropeii/ virgule, punctie ghi suspensie ca și deghesubturi, dragule/

Io, ca ardeleancă jet-bejet îțî spui coconule dintr-a likerelor împărăție că mi se rupe di virguli, suspensii șî metafore... până-nt'acolo că mai iuke apreciez omu fain la suflet ghecât pe ăla fain la limbă!

Mai încolo, să ai sănătake șî o țâr reținere în a face pe blătika!

Martha
 
Postat de catre sovianni marta la data de 2007-12-30 17:03:02
         
 
  Drgă domnule Liviu,

O mărturisire superbă. M-a deconectat pe o săptămână. Redau cu umilele mijloace ale tastaturii o mică parte din ceea ce, francezii parcă, numesc eclat de rire: Ha, Ha, Ha, Ha, Ha, Ha, etc.......
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2007-12-30 16:57:31
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE