FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
RECVIEM PENTRU O PANTERĂ NEAGRĂ
Text postat de Liviu S. Bordas

RECVIEM PENTRU O PANTERĂ NEAGRĂ



Pune, mă, jbilțu’!... Pune jbilțu’, cățeaua mamii ei!...

Schelălăiturile se auzeau tot mai departe, pe măsură ce căruța străbătea ulițele înspre marginea prăfuită a orașului. Treceau hingherii...

Nu știa nimeni unde ajungeau potăile cartierului. Nici nu se întreba nimeni. B.B. era încă în vogă, filmul îi ocupa viața, n-avea vreme de corciturile de pe la noi. Nici Europa nu avea. Își lingea rănile războiului, cine să facă legi pentru bietele necuvîntătoare?

Între timp, Europa a evoluat. B.B. a ieșit la pensie, spre liniștea patrupedelor de pretutindeni și spre nemulțumirea primarilor de la noi.

Jbilțu’ însă a rămas. Iar cei care știu să-l mînuiască n-au pierit. Și-au mai dus odată treaba pînă la capăt.

Minunea aceea neagră, agilă, n-a cunoscut niciodată jungla. N-a știut ce înseamnă să te faci una cu umbra desișului, să-ți unduiești trupul în saltul final asupra prăzii.
S-a născut între barele de fier ale cuștii. Și-a plimbat spaimele și neliniștile pe cei zece metri pătrați de sub plasa de sîrmă, în grădina zoologică. Iar cînd a încercat iluzia libertății, au venit profesioniștii.

Pune, mă, jbilțu’!... Pune jbilțu’...

Clipa ei de supremă libertate, între crengile copacului în care instinctul de fiară, neadormit de anii de captivitate, a îndemnat-o să se urce, a durat prea puțin.

Între tranchilizante și jbilț a învins sărăcia noastră cronică. Lipsa de profesionalism. Lipsa de omenie.

Adică, jbilțu’...


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Maestre, catelusa mea nu mai este. Chiar asa se numea..Pantera. Uneori ma gandesc ce N-AS da sa o aduc inapoi acasa. Sper intr-un rai al cainilor.

Notre respect! si vot

 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2007-12-01 22:52:12
         
 
  Adrian, eu aș spune că e o semnătură demnă de textul deasupra căruia tronează! :)

Mulțumesc pentru apreciere.

Și ție, Iulia, pentru prețuire.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-12-01 20:44:17
         
 
  Mi-a mers la inima intensitatea sentimentului din care a tasnit acest excelent text, remember si protest...
cu multumiri - si pretuire, iulia r.
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2007-12-01 20:11:09
         
 
  ...De data aceasta un text demn de semnatura sub care stă. Mi-a placut intensitatea ironiei.

...Cu prețuire,


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2007-12-01 18:49:05
         
 
  Vă mulțumesc tuturor.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-12-01 11:22:36
         
 
  As usual,
a pleasure ur page.
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2007-11-30 15:55:27
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  pentru mine, dureros; am înțeles târziu că orice vietate e un miracol, și genul ăsta de miracol nu ne aparține...

nu mai e loc de stele, vot

(îi sfătuiesc pe eventualii amatori de ironii de doi bani, să se abțină de data asta; un astfel de ''incident'', în orice țară civilizată, ar fi considerat o crimă și pedepsit ca atare)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-11-29 23:33:21
         
 
  revin: ingradirea niciodata-ever nu o sa fie un substitut...

g.

 
Postat de catre nula nada la data de 2007-11-29 23:06:56
         
 
  Liviu pe mine si ideea de 'gradina zoo' ma inspaimanta...nici la Circ nu merg din aceleasi consideratii...animalele salbatice in captivitate nu sunt 'arta'...insa daca le ingradim atunci cel putin sa le ingradim responsabil...animalul salbatic isi merita libertatea in spatiul liber- natural...

o alta optica pentru viitor...

goia



 
Postat de catre nula nada la data de 2007-11-29 23:05:50
         
 
  Ideea că nu suntem în stare să avem omeneasca grijă de un animal aflat în captivitate m-a revoltat.

Dacă suntem prea săraci pentru a avea o grădină zoologică după toate regulile artei, mai bine renunțăm. E păcat de bietele animale.

Pantera aceea a murit. Poate a fost izbăvirea. Rămîne oricum un fapt revoltător. Într-o lume care se pretinde civilizată.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-11-29 22:59:17
         
 
  Miniatura prinsa cu fortza si talent.
Felicitari!!!

VP
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2007-11-29 22:30:18
         
 
  intre vanatoare si 'vanat' falsa idee de invingator...

atat spun,

regards,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2007-11-29 21:54:10
         
 
  frumusetea crancena a textelor tale....

*
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2007-11-29 21:50:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE