FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Teo Teofil Traven
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Doamna Dana,

Să știi că mi-au lipsit a tale mici scrisori
(Cu multe sau puține rânduri
Ce-mi aprindeau pătimașe gânduri)
Să le citesc și recitesc cu dor de mii de ori.

Și Walpurgisch Nacht să îmi rămână-n amintire.

Mult drag Teo.

 
Postat de catre Teo Teofil Traven la data de 2007-11-06 01:16:36
         
 
  ce pot sa zic, esti mort dupa petale:)
si ce va zice draga domnisoara floare?
de tu o dezbraci,in repetate randuri
doar cu dorinta fiarta pentru fata ta din ganduri:)



Doamna cu scrisori:)
 
Postat de catre dana almajanu la data de 2007-11-05 23:03:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Maestre,

Vă rog să mă scuzați, dar nici o clipă nu am intenționat să fiu ironic față de dumneavoastră. V-am spus că am studiat și cântat la trompetă, dar ca notist – nu am cântat după ureche. Variațiunile și improvizațiile inerente le făceam conform dispoziției momentului respectiv. Notele melodiilor din repertoriul meu cuprindeau si partea solistului vocal, care bineînțeles, era in versuri. De aici asocierea versului meu cu muzicalitatea. De foarte multe ori, lipsind solistul vocal, în anumite împrejurări am fost pus în situația de a cânta la trompeta și partea lui. Citind partitura vocalistului, vedeam și fiecare silabă legată de nota sau semnul respectiv (legato, etc.). De aici și obișnuința mea de a considera și simții versul, ca strâns legat de muzică, ritmul și rima accentuându-mi acest sentiment.
Versul alb îmi dă sentimentul unei conferințe, a unei ședințe de analiză a realizărilor și trasarea altor sarcini obligatorii sau a unei povestiri oarecare.

Vă mulțumesc și sincer mi-ar place să mai continuam discuția pe această temă.
Cu stimă și considerație Teo.
 
Postat de catre Teo Teofil Traven la data de 2007-11-03 09:46:56
         
 
  sesizez ironia, poate nu am fost suficient de nuanțat: nu e vorba de o simplă notare a ideilor, de fapt, ci de a scrie, practic, poezia fără rimă, atenția să cadă asupra creării figurilor de stil și a ideilor, apoi să-și pună autorul problema rimelor și ritmurilor.

scuze pt. grabă, era mai bine dacă spuneam așa din prima, dar în fine...

cu respect,
conf.univ. Stan Păpușa
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2007-11-03 07:40:16
         
 
  Maestre,

Vă mulțumesc din toată inima pentru sugestiile dumneavoastră. Cu versul alb, sincer îmi va fi mai greu, pentru că ritmul, muzicalitate, melodia, apoi variațiunile, chiar și improvizația fac parte integrantă din persoana mea. Hm, obișnuința e o a doua natură.
Însă PS-ul dumneavoastră îmi este și va fi de un real folos. Niciodată nu mi-a trecut prin minte de a îmi nota ideile înainte și apoi a le sistematiza.

Încă odată multe mulțumiri.
Cu stimă și considerație Teo.
 
Postat de catre Teo Teofil Traven la data de 2007-11-02 20:12:42
         
 
  Da, înțeleg. Am o sugestie: încercați să scrieți versuri albe, astfel atenția e focalizată pe idee și figurile de stil, nu pe rime și ritmuri.
Poezia clasică e foarte pretențioasă, nu trebuie început cu ea, că aproape inevitabil te trage în clișee și dulcegării. După un timp, după ce se stăpânește limbajul poetic (actual mai ales), merge să mai și experimentați niște poezie clasică. Dar, deocamdată, mai bine vers alb, zic eu.

PS un ajutor pt poezia în stil clasic:
metoda de creație a lui Labiș era de a-și scrie ideile pe care le voia în poezie fără să pună rime, le nota pur și simplu, apoi le lega cu rime.
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2007-11-02 19:50:47
         
 
  Maestre,

Departe de mine gândul de a încerca să mă compar cu cineva. Profesiunea mea este de constructor, iar poezia un hobby foarte apropiat inimii mele.
Cât despre șlagărul din versuri, aveți perfectă dreptate. În studenție am studiat trompeta și cântat mult la acest instrument. De aici această veșnică preferință a mea pentru muzicalitatea versului – chiar și în variațiuni sau improvizație. Deci vă rog ca greșeala semnalată de dumneavoastră, să o priviți în acest sens, adică o variațiune pe o temă dată.

Vă mulțumesc pentru trecere și sugestii. Vă rog să mai poftiți și altă dată.
Cu stimă și considerație Teo.
 
Postat de catre Teo Teofil Traven la data de 2007-11-02 19:33:50
         
 
  cu scuze, prozodia e deficitară, mesajul prea șlăgăros, iar la nivel de gramatică...

''Din toate-a lumii, te-am ales pe tine''

e greșit, căci nu sunt toate A lumii, ci toate ALE lumii.

Am și eu o întrebare: nu vreți să treceți de stilul Eminescu? Am o veste pt dvs: suntem în 2007.


 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2007-11-02 18:59:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE