FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
A TREIA VENIRE A KEVORIEI 2
Text postat de Liviu S. Bordas

A TREIA VENIRE A KEVORIEI 2




Soarele nu apucase încă să apună cînd dealul pleșuv de la marginea orașului s-a umplut de lume. Și încă mai veneau, grupuri-grupuri, dinspre șoseaua înțesată de mașini, bătrîni și tineri, toți căutînd cu privirile înfrigurate cerul sîngeriu de deasupra.
Pe măsură ce scădea lumina, pata la început străvezie, apoi din ce în ce mai accentuată, ivită înspre Constelația Lirei, începea să capete formă. Un corp ceresc imens, cît de zece ori mărimea Lunii, se arăta privirilor în toată hidoșenia lui. Părea o frunte de ciclop în mijlocul căreia un ochi gigantic veghea cu priviri de foc asupra lumii. Un crater uriaș din care izbucneau în răstimpuri lumini bătînd într-un verde otrăvit, care-și schimbau nuanța în scurt timp, pe măsură ce materia expulzată din hăul fără fund ardea în atmosfera planetei. Pe toată circumferința acelui disc în culori unduitoare răzbăteau spre cerul tot mai întunecat trîmbe de foc, materie aruncată de puterea exploziilor care măcinau adîncurile de pucioasă.

Kevoria 2... Nu știa nimeni cum se rătăcise în sistemul solar. Ce cataclism cosmic o scosese din rotirea ei de milenii în jurul cine știe cărei stele și o aruncase în preajma soarelui nostru, pe care-l înconjura pe o elipsă care intersecta planul în care se roteau celelalte planete, o elipsă din ce în ce mai scurtă la extremități și mai îngustă la mijloc, cu o viteză de rotație mereu crescîndă. Asta făcea ca la fiecare întîlnire cu pămîntul planeta să se apropie tot mai mult de noi, iar perioadele dintre întîlniri să devină din ce în ce mai scurte, sporind grozăvia a ceea ce avea să urmeze.

Kevoria 2...

De ce Kevoria?... Nu-și mai amintea nimeni. De 2 nici atît.

Era la cea de-a treia apropiere de pămînt. A treia venire, cum obișnuiau oamenii să numească evenimentul cosmic.
Prima avusese loc cu patruzeci de ani în urmă, cînd Kevoria 2 nu era mai mare pe cerul nopții decît un sfert din Lună. Savanți de toate națiile s-au adunat atunci pentru a cerceta și a desluși nemaipomenitul eveniment. Propovăduitorii religiilor pămîntului s-au întrecut în a arăta fiecare că venirea e un semn trimis de dumnezeul religiei sale. Unii preziceau sfîrșitul vieții pe pămînt, alții mîntuirea și urcarea la ceruri, fiecare după cum reușise să tălmăcească semnele grozave care au precedat și apoi au urmat apropierii acelui neobișnuit corp ceresc.

Nu apucaseră să se stingă ecourile primei treceri, cînd savanții au prezis că planeta se va apropia și mai mult de pămînt, și că asta se va întîmpla în treizeci de ani, apoi din nou, în zece, iar dacă lucrurile nu aveau să se schimbe, la următoarea venire, într-o vreme nu mai lungă de trei ani, planeta și pămîntul se vor împreuna într-un cataclism cum lumea nu mai cunoscuse... Dar planeta trecuse, pierzîndu-se în imensitatea spațiului, iar predicțiile s-au stins în anonimat...

A doua venire a găsit omenirea în plin război. Moartea era prezentă pretutindeni, așa că puțini au fost cei interesați de apariția planetei, ajunsă de mărimea Lunii, pe cerul nopții atît de sfîșiat de luminile exploziilor. Noul vecin al pămîntului a trecut aproape neobservat. Perspectiva sfîrșitului lumii din pricina războiului întrecea în amploare orice alte închipuiri sau preziceri.

Acum se împliniseră și cei zece ani... Războiul era amintire...


Pe deal, lumea pestriță aștepta. Nu știa ce... Nu știa cînd...
Cerul nopții se umplu de un roi de meteoriți. Ardeau, lăsînd în urma lor dîre prelungi. Alcătuiau un foc de artificii aruncat asupra pămîntului dintr-o toană a stăpînilor universului acela întunecat și plin de necunoscut.
Un vaier nemaiauzit sfîșie aerul, urmat de o un ocean orbitor de lumină undeva înspre miazănoapte. Pămîntul se cutremură de puterea exploziei. O groază de nestăvilit cuprinse mulțimea, care se îmbulzi spre orașul ascuns în noapte, ca și cum acolo, între pereții de cărămidă și beton, s-ar fi putut pune la adăpost de stihiile pornite asupra omenirii dinspre alte lumi...

A doua zi, orașul forfotea de lume. Piața mare era înțesată. Cerșetorii de profesie, alături de cei nevoiți să-și ducă astfel traiul, înveliți în cîrpele lor puturoase și pline de păduchi, își zbierau care mai de care rugămințile de milă și îndurare. Se agățau de poalele hainelor celor care străbăteau piața, exhibîndu-și rănile purulente, cioatele de mîini sau picioare, gingiile însîngerate, fețele pline de bube. Pe margini, vătafii erau numai ochi, gata să intervină, gata să-și stîlcească în bătaie supușii care nu ar fi dovedit osîrdia așteptată. Prevedeau cîștiguri mari în zilele care aveau să vină și nu voiau să le scape belșugul printre degete...

Hoții de buzunare erau și ei de față. Portofelele pline trebuiau iute ușurate de hîrtii, iar pentru asta zarva adusă de trecerea Kevoriei era mană cerească. Mîini dibace pipăiau căptușelile, tăiau iute pînza subțire și scoteau cu iuțeala fulgerului conținutul atît de rîvnit. Șișurile ascuțite ca briciul sclipeau scurt, și la fel de scurt bogăția trecea dintr-o mînă în alta, vărsîndu-se în gențile fără fund ale celor care nu aveau altă treabă decît să strîngă și să ascundă prada adusă de curieri. Niciun șuț nu fusese prins vreodată cu prada asupra lui, iar pentru asta starostele breslei era cît se poate de mîndru...

Se știa, încă din timpul războiului, că în astfel de vremuri, cînd moartea pîndește îndeaproape, lumea vrea să trăiască zilele care au mai rămas. Să petreacă... Să uite... Așa că de la Hanul de Piatră au coborît în oraș curvele cele tinere, cu chipurile sulemenite, îmbrăcate în hainele lor scumpe, gata să cadă la așternutul celor care aveau punga pe măsură. Pe lîngă ele au năvălit din port hoaștele de la Casa cu Felinar, înăcrite în rele, bătrînele curve care-și făceau veacul în preajma vaporenilor, care simțiseră și ele miros de bairam. Mai erau și fetișcanele de la Școala de fete, gata să se dedea dezmățului înainte ca moartea să le secere fără a fi cunoscut plăcerea trupească, și servitoarele de la casele din cartierele de lux, și văduvele din război, și nevestele marinarilor plecați peste oceane. Sclipeau ochii de pofte neîndestulate, iar noaptea ce urma să vină se anunța plină de plăceri... Orgiile puteau începe...

Din cele patru zări năvăliseră în oraș călugării. Hainele lor soiase și zdrențuite și bărbile nețesălate îi făceau cunoscuți pretutindeni. Ardeau lumea cu privirile lor, șfichiuiau auzul cu rugăciunile și amenințările cu focul veșnic al iadului ce avea să pogoare peste capetele păcătoșilor. Ochii aprinși de patima credinței mustrau mulțimile, în timp ce babele cuvioase nu încetau să le sărute poalele zdrențelor, murmurînd rugăciuni doar de ele auzite și bătînd cruci peste cruci.
Alții, mai dedați celor lumești, iubitori mai degrabă de vin și femei decît de post și rugăciune, nu se sfiau să înghesuie după cîte o tarabă țigăncile cu salbe de aur la gît sau cîte o țărăncuță cu sînii ca piatra, cotrobăindu-le pe îndelete pe sub fuste, spre groaza din ochii dreptcredincioaselor care-i urmau pentru spovedanie.

Negustorii de aur nu mai pridideau să cumpere vechile bijuteriile de familie ale celor cu stare. Luau la preț de nimic, iar în priviri li se citea și lăcomia, și bucuria cîștigului de moment, dar mai ales gîndul la averile pe care le vor face cînd vor începe să vîndă. Căci, socoteau mai ales cei mai bătrîni, care trăiseră și vremea războiului, va veni ea și vremea cînd sclipitoarele giuvaeruri vor fi la mare trecere, ca simbol al bunăstării și poziției sociale.
Puținii bani astfel cîștigați erau repede preschimbați de vînzători în mărfuri de tot soiul. Cei care le cumpărau socoteau că pîrjolul care se anunța și care fără putință de tăgadă avea să vină îi va ocoli în adăposturile lor și că după trecerea lui vor putea supraviețui cu ce au adunat în cămări. Așa încît cumpărau tot ce le cădea la îndemînă, de la lămpi cu petrol la cărbune, de la chibrituri și tutun la butoaie de lemn pentru înmagazinat apa. Și mai ales hrană, cît mai multă hrană...
Negustorii își frecau și ei mîinile, nu mai avuseseră asemenea dever de pe vremea războiului, și priveau cu nerăbdare și teamă spre port, unde trebuiau să le sosească de pe întinderile de ape vapoarele cu pîntecele pline de alte mărfuri... Alte cîștiguri, alte averi adunate în bănci sau în casele de fier bine ascunse în zidurile groase ale prăvăliilor. Numai să-i ferească Sfînta Maria, patroana marinarilor, de furtunile cele aprige care se anunțau...

Peste toți și peste toate plutea o pulbere subțire, adusă de vînt dinspre miazănoapte, unde făcuse prăpăd cu o seară înainte uriașul bulgăre de piatră și gheață venit din ceruri. Un iz greu de pucioasă arsă îngreuia respirația.
Aerul se umplu mai spre seară de duhoare peștilor morți care pluteau în apele portului sau plesneau de căldură pe plajele altădată pline de nisip auriu. Puțea pînă departe, spre dealul golaș pe care mulțimea începuse din nou să se adune, uitînd parcă de groaza cu care îl părăsise cu o zi înainte. Se spunea că mai la nord, unde căzuse cu o seară înainte meteoritul, apele erau otrăvite și că rîurile erau pline de mortăciuni...

Cînd s-a lăsat din nou întunericul, ochiul de ciclop al Kevoriei s-a ațintit din nou asupra pămîntului, veghind parcă asupra forfotei acelui mușuroi de furnici care încerca să-și ducă viața înainte. Mai aveau vreme să trăiască. Mai aveau vreme să spere. Să iubească... Să adune averi...

Doar era abia a treia venire a Kevoriei 2...


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dane, nu fac decît să rînduiesc cuvintele unele după altele. Uneori iese proză, alteori poezie, cîteodată (mai rar) epigramă... Inegale ca valoare, atăta cîtă valoare au...
Textul de față nu e, întradevăr, SF. S-ar potrivi oricărei situații critice, fie cutremur, fie încălzire globală bruscă. Dacă tu spui că reușesc să impresionez, așa o fi. Asta mă face oare prozator? Iau de bun ce afirmi... :)

Gina, realitatea asta ne înconjoară la tot pasul. Cu sau fără venirea Kevoriei.

Vă mulțumesc pentru lectură și pentru semnul lăsat.

Liviu
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-09-08 18:47:06
         
 
  cat de imputinat e omul in prag de panica...ideea razbate ca o tristete sau o prafuita oglinda prin care valoarea se risipeste atunci cand ar trebui agonisita...indiferent de morala sau lacas in panica cerebralul se supune impulsului de secunda...poate asta e partea vulnerabila sau cea care ingenuncheaza umanul...il pierde fricii si il pagubeste...scrierea aduce profilul omului ca o paguboasa investitie divina...sau o nereusita investitie...o panta pe care morala se rostogoleste si ciudat cum moartea pare sa fie ignorata...cum si aceasta a treia venire a Kevoriei 2!

strategica scriere culisele de plus adapostind 'bland' realitatea...

regards,


goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2007-09-08 04:38:48
         
 
  Ah, uitasem. Anunț prima sosire a stelei Kevoria 2.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-09-07 21:07:13
         
 
  Liviu, chiar dacă pare o schiță științifico-fantastică, nu e. Sau nu e numai asta. Sau nu e în primul rând asta.

Parcă e un episod biblic. Sodoma și Gomora. Pe de o parte hoții de buzunare, curvele, călugării (fariseii), negustorii de aur... Pe de altă parte Apocalipsa care se întrevede la a patra sosire a Kevoriei 2.

Lipsește Lot care să se îmbarce pe o navetă spațială înainte de cataclism, iar nevastă-sa curioasă să privească în urmă spre Pământ și să împietrească.

Vreau să spun că ai capacitatea să impresionezi. Vreau să spun, încă odată, că prozatorul Bordaș îl întrece pe poetul Bordaș, și el strălucit de altfel. Vreau să spun că mi-e dor de epigramistul Bordaș, care probabil că a fost atins de a patra sosire a Kevoriei 2 :)

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-09-07 21:05:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE