FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Dan Norea
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Norică dă sfoară în țară
și-asupra temei se-apleacă:
să nu fie din cale-afară,
ci doar ...acolo... oleacă
(Al Trep)

La tribunal, când am murit
M-au întrebat:
- Ai preacurvit ?
- Eu niciodată-n viața mea
N-am fost în stare ca să prea...


 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-08-25 01:40:51
         
 
 
'' “Să nu preacurvești” e o normă morală adresată bărbatului ''
-Dan Norea-


Norică dă sfoară în țară
și-asupra temei se-apleacă:
să nu fie din cale-afară,
ci doar ...acolo... oleacă

 
Postat de catre Al Trep la data de 2007-08-25 00:59:29
         
 
  Dane, da-mi voie sa dau aici doua posibile raspunsuri Ginei:

''Intrebare logica: de unde stiu celelalte femei''? - Atunci cand afla, intr-un mod sau altul, bineinteles.

''Atat cat pot sa afirm ca stiu despre barbati: ei discuta de obicei la un pahar de 'ceva' noile 'achizitii'...chestie tot de 'orgoliu'' - adevarat oarecum, dar nu ''personalizeaza'' discutiile; tragand cu urechea, vei afla o gramada de cancanuri savuroase, dar nici un nume :)

radu-stef

hai sa ne intalnim la rascruce stefule...facem schimb de ravase...si...jeesus cum sa trag cu urechea??!!!

Norica...da' ideea Othello cum de am uitat de ea??!!

oricum ma bucur ca textul tau a adus comentarii care au adaugat...

no'ase'

take care!

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2007-08-24 23:45:41
         
 
  Radu, cu amantul înșelat ai dreptate, cred că am forțat puțin nota. Adică acolo nu e atât vorba de coarne sau de simțul proprietății cât de niște posibile sentimente înșelate. Nu foarte puternice fiindcă altfel amantul ar fi insistat devină 'proprietar' unic. :)

Dar în privința primului exemplu s-avem pardon. E plină lumea de asemenea cupluri. Nu numai la țară. Și da, evident, cuvântul 'onoare' atribuit trogloditului era în ghilimele.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-08-24 20:34:25
         
 
  Dane, azi dimineata ma grabeam sa plec la serviciu; as mai schita cateva posibile raspunsuri:

la punctul 1: o femeie care nu-si iubeste barbatul, care stie ca nu e iubita, care accepta bataia, care accepta sa fie inselata, si care inseala la randul ei... scenariul asta transcende logica si morala, si intra mai degraba in sfera patologicului; as vorbi aici nu despre ''onoare'' - un babuin nu poate avea asa ceva - ci doar despre un orgoliu exacerbat, care insoteste de regula prostia, conform cunoscutului dicton; aceste doua comice exemplare merita orice experienta...

2. ''amantul inselat'': amantul suporta prezenta sotului ca pe un dat al sortii; in fond, casnicia e un contract, dar contractul ... nu e al lui.

afectiv, femeia ii apartine; social, nu, dar omul nu-si bate prea tare capul cu asta: iata de ce suporta infrangerea formala, savurandu-si victoria informala

mai e o chestie: in general, barbatii isi respecta unii altora ''proprietatile''; daca el accepta o relatie cu o femeie maritata, atunci inseamna ca iubirea lui pentru ea e mai puternica decat acest minimal simt al onoarei, iata de ce infidelitatea ei il loveste dublu, pentru ca atunci intreg sistemul lui de valori se prabuseste.

voi reveni
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-08-24 20:08:20
         
 
  Cami, am înțeles. Ai dreptate, subiectul e vast, dacă intrăm în literatură să luăm exemple iese o teză de doctorat. :)
Uite, acum îmi dau seama că am făcut o eroare impardonabilă: n-am pomenit nimic de Othello !

Multă simpatie, cititoare veche ! :)
Dan

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-08-24 19:54:27
         
 
  Cred că m-am exprimat greșit.
Nu era vorba ca tu să te identifici cu personaje ca Gelu Ruscanu sau Ladima. Sau poate chiar si Fred, într-un fel.
Eu mă refeream la aceia care sunt legați prin jurăminte dar care , suspicioși fiind, își construiesc scenarii, așa cum spuneai. Aceia s-ar putea asemăna cu personajele lui C. Petrescu.
Scuze dacă am lăsat cumva să se înțeleagă altceva.
Mă bucură răspunsul tău. Eu dealtfel, mă declar cititoare veche, dar fără semne...
Aceeași.
 
Postat de catre camelia silea la data de 2007-08-24 19:18:02
         
 
  Cami, ai perfectă dreptate cu excepția personajului lui Camil Petrescu, probabil te referi la Patul lui Procust. Nu mă gândisem deloc la el, mai degrabă la tineri imberbi care se grăbesc să se sinucidă ca să-și impresioneze iubita bănuită de infidelitate.
Bucuros de vizită și comm, te mai aștept,
Dan

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-08-24 18:41:28
         
 
  Mi se par interesante exemplele precum și modul de abordare al temei infidelității privită dintr-o dublă perspectivă.
În subsidiar simt că e tratată și condiția femeii în diferite epoci istorice.
Finalul îl știam de prin auzite, așa e, o căsnicie valorează mai mult decât un telefon, dacă nu te identifici cumva cu vreun personaj camilpetrescian…vorbind despre imaginația bogată, lipsa încrederii, hipersensibilitate, subiectivitate.
Cami
 
Postat de catre camelia silea la data de 2007-08-24 17:41:59
         
 
  Adriana, Gina, Radu

Adriana, așa e, infidelitățile pot fi legate și de delegații, atât de o parte (cel de-legat) cât și de cealaltă. :)
Sper că n-am atins un subiect sensibil :(
Dar eu vorbeam de cei plecați cu lunile, care fără autoeducație ar sta cu ochii în tavan și și-ar imagina tot felul de prostii. Reale sau nu, asta e altă poveste.
Mă bucur că-mi apreciezi luciditatea, mulțam pentru vot.

Gina, ai dreptate, așa trebuia să-mi structurez textul: gelozie provocată de infidelitate și gelozie provocată de imaginație. Cu alte cuvinte, infidelitate dovedită sau numai bănuită.
În schimb criza în cuplu care poate duce sau nu la infidelități - ăsta este alt subiect care, deși mai larg și chiar mai interesant, iese din temă. La fel, probleme adiacente ca 'mame single' sau 'copii nerecunoscuți de tată'. Nu răspund la provocări, altfel nu mai terminăm în veci :)
Mulțam pentru aprecieri și vot.

Radu, înțeleg ce vrei să spui, în ciuda lăudăroșeniei aparente, bărbații sunt mai discreți decât femeile. Se poate, dar nu mi se pare interesant în context.
Ce mi se pare important este că bărbații sunt solidari și se acoperă între ei iar femeile invers.
Mulțam și ție pentru vizită și vot.


 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-08-24 14:05:13
         
 
  Dane, da-mi voie sa dau aici doua posibile raspunsuri Ginei:

''Intrebare logica: de unde stiu celelalte femei''? - Atunci cand afla, intr-un mod sau altul, bineinteles.

''Atat cat pot sa afirm ca stiu despre barbati: ei discuta de obicei la un pahar de 'ceva' noile 'achizitii'...chestie tot de 'orgoliu'' - adevarat oarecum, dar nu ''personalizeaza'' discutiile; tragand cu urechea, vei afla o gramada de cancanuri savuroase, dar nici un nume :)

vot,

Radu
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2007-08-24 08:02:26
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  infidelitatea este de fapt motivatia acestui text: gelozia existand si in/ si in afara infidelitatii...morala este o baza de la care uman pot devia existente paralele...se spune ca la un moment dat ele se chiar intalnesc(paralelele)/si se intalnesc!...Biblic barbatul acoperea ca un sigiliu actul casatoriei (insa exista o posibilitate de anulare: acea scrisoare de despartire-scrisa de femeie/adica tot de femeie)...cele 4 puncte/experiente oferite prin text sunt sumbre- personal asa le-am asimilat/ideea de violenta ca o repulsie/ duritatea lor ar trebui sa ridice intrebari:

cat de constienti suntem de crizele care apar in timp intr-un cuplu sau intr-o casatorie?...in morala ideea de fidelitate este liniara...in chiar consumarea ei umanul se manifesta diferit: este mai usor sa gasim o alta persoana decat sa incercam sa reabilitam starile de geneza ale relatiei deja comise: un fel de potential pe care refuzam sa-l activam...cel putin asa am putea sa concluzionam : mai avem sau nu mai avem ceva in comun cu persoana iubita?...

revenind pe text:


/Dacă o femeie trece pe rând prin mai multe paturi, primele care o bârfesc sunt celelalte femei./

Intrebare logica: de unde stiu celelalte femei?

Atat cat pot sa afirm ca stiu despre barbati: ei discuta de obicei la un pahar de 'ceva' noile 'achizitii'...chestie tot de 'orgoliu'

*

si cum societatile difera detaliat: cultura, traditie, influente, sistem ideologic etc etc pot sa spun ca in societatea irlandeza existenta mamelor 'single' cu copii este oficiala...sau casatoriile cu copii 'amestecati' este normala...


*

/Dar motivul principal, după părerea mea, este maternitatea. O femeie care își înșeală soțul riscă să producă bastarzi, să strice linia de sânge bărbătească. Dacă ceva îl poate scoate din minți pe un bărbat mai mult decât coarnele este ideea că plozii din curtea lui nu îi duc mai departe sângele. Și implicit, marile lui calități./

chiar privit prin prisma barbatului in acest secol XXI ideea de baza este ca acesti 'plozi' sa beneficieze de o viata decenta- nu este vina lor-indiferent de ideea preconceputa a barbatului...

gelozia este da o 'boala' care poate fi controlata doar atunci cand cel in cauza recunoaste si doreste sa discute despre...

/Eu cred, și nu e numai părerea mea, că e vorba mai degrabă de autoeducație. Trebuie să înveți să îți reprimi orice pornire de gelozie, orice suspiciune, orice zvâcnire a imaginației./

textul este binevenit ca un subiect pliat pe societate: finalul ca o concluzie matura:

Căsnicia mea valorează mai mult de 25 bani?

am pus semn de intrebare -luand in calcul si situatiile care fac exceptie de la regula...

ele existand!

mai mult un studiu asupra comportamentului in cuplu...

aprecieri,


goia
 
Postat de catre nula nada la data de 2007-08-24 04:23:04
         
 
  Ultima fraza se aplica si cand e vorba de delegatii, Dane, si n-ar strica sa o memoreze si doamnele! :)
vot. pentru luciditate, mai ales...! :)

Adriana

 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2007-08-24 01:28:36
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE