FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Andrei Petre
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  gina, daca nu m-am facut inteles, este vina mea. iti multumesc pentru observatii. Ma voi gandi la ele. te mai astept.

Adriana, citeste-l. :) Iti multumesc de trecere. opiniile pana la urma sunt opinii, prietenia e mai importanta. Te mai astept.


Va multumesc pentru vizita

in paginile mele sunteti mereu binevenite

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-08-19 23:37:42
         
 
  ah, Petre, ah...
am vazut care este tema eseului...mai trebuie sa spun ca mi-e frica sa-l citesc?!:)

cu prietenie, in pofida opiniilor noastre (usor) divergente,
Adriana
 
Postat de catre Adriana Lisandru la data de 2007-08-19 03:36:31
         
 
  ma iarta...textul nu a primit stele...cumva am avut in retina (fals)...probabil de la celelalte texte semnate de tine...mea culpa,

scuzele de rigoare,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2007-08-19 02:10:16
         
 
  Gina, oameni simpli sunt si teroristii. Cu totii suntem oameni simpli, asa cred eu. Doar ca unii fac anumite lucruri si altii nu.

Petre,

“ - Terorismul, afirmase profesorul, are un unic scop. Care este acesta?
..................................................
- Provocarea terorii?
- Exact. Simplu spus, obiectivul terorismului este acela de a crea teroare, frică. Teama subminează încrederea în autorități. Slăbește dușmanul din interior... cauzând mișcări de masă. Terorismul nu este o expresie a furiei, ci o armă politică. Elimină fațada de infailibilitate a unui guvern și ai distrus încrederea poporului.”

asadar oamenii simpli de care mentionam eu sunt acea masa sau cantitate sacrificata...

Una dintre consecințele secundare ale progresului este exacerbarea conflictelor. Mileniul trei a fost caracterizat până acum de încleștări culturale, generate de coliziunile tot mai frecvente între sistemele ideologice. Dezvoltarea mass-media a facilitat apropierea dintre oameni. Am devenit locuitorii unui imens sat, în care informația circulă cu viteze uimitoare. Legăturile îi apropie pe oameni, care se regăsesc în postura privitorilor, simțindu-se astfel înțeleși. În același timp însă, legăturile îi fac pe indivizi să resimtă mai pregnant influența celorlalte grupuri de forță.

de la inclestarile culturale pana la grupurile de forta au existat conflicte/razboaie: America si Argentina, Egipt si Israel, America si Iraq (inca) America si Afghanistan...etc...

Creștinul privește la televizor cum cele două turnuri se prăbușesc și simte imediat influența musulmanilor, budistul vede cum armata intră cu tancurile în oameni și nu poate rămâne impasibil. Informația circulă cu viteze uimitoare, iar surprizele aproape nu mai există. Goana presei după senzațional nu este generată de o dorință egoistă, ci este pur și simplu o consecință a metamorfozelor prin care trece piața.

Greseala ta este ca transformi umanul in termeni de marketing si fara de experienta adaugi:

Oamenii vor din ce în ce mai mult spectacol, vor să fie distrați. Informația pentru ei a devenit un bun banal, pe care îl pot obține oricând.

Distrati??????????


Noul mileniu nu poate fi reprezentat de simboluri exclusiv regionale.

(da-mi sensul pls...ca eu l-am pierdut!)


Lumea occidentală trebuie să-și asume consecințele acțiunilor pe care le întreprinde. În momentul în care satirizăm simbolurile islamului, trebuie să ne așteptăm la un răspuns violent. Asta nu înseamnă că trebuie să nu o mai facem. A înțelege și a te aștepta la reacții brutale nu înseamnă a renunța să mai acționezi. Să fim mândri, să avem încredere în sistemul nostru, să mergem mai departe fără să ne scuzăm la fiecare pas.

no comment!


Îi avem pe basci, pe catalani, pe irlandezi, care vor să obțină autonomie teritorială. Există problema musulmană, cu zecile de grupuri teroriste aferente, și probabil că există o mulțime de astfel de organisme despre care nu știm nimic. Iată de ce atentatele par multe, iată de climatul terorii este specific mileniului trei.


DAaaaaaaaaaa!!

(Erata:iată de climatul terorii este specific mileniului trei)


Iată de ce tradițiile încep să dispară, iată de ce trecutul nu mai reprezintă o soluție viabilă. În loc să riște mâncând o specialitate locală, turistul alege McDonald’s, despre care știe că este este la fel oriunde în lume. La fel, ca o culme a acestui nou tip de societate, este mai ușor astăzi să găsești o sticlă de Coca Cola decât un pahar de apă potabilă. Iată ce înseamnă progresul, iată ce înseamnă transformarea. Ne convine, nu ne convine, trebuie să ne adaptăm și să înțelegem că doar astfel ne putem integra.


(ok. cine a dat stele acestui text sa mearga si sa ceara *free lunch* la Mc'Donalds!!!)


nu mai continui Petre...

Oricât de cinic ar părea, populațiile din Africa sau din alte zone geografice defavorizate nu contează când se iau deciziile. Lumea se mișcă foarte repede și doar cei care acceptă în fiecare moment noul sunt capabili să țină pasul cu ea.


traind in Occident pot spune atat: omul este constient de orice alta tara defavorizata...constient de strategii politice si mai ales constient de semen!!!...


Iată de ce apare discrepanța, iată de ce confictele izbucnesc foarte ușor.

in retina ta tanara Petre conflictele izbucnesc usor!!...imi esti amic de aceea stau la ora asta tarzie sa-ti spun ca nu!!...nici macar varsta nu este o circumstanta atenuanta!...



Până la urmă, elementele tradiționale care vor supraviețui, dacă o vor face, se vor integra în mozaicul modern care definește realitatea. Nu există altă soluție. Ne vom adapta sau vom pieri.
Terorismul se va moderniza și el odată cu societatea, pentru că terorismul este indispensabil acesteia. Doar văzând partea negativă învățăm să prețuim ceea ce avem, doar descoperind că poate fi mai rău vom învăța să ne bucurăm că este așa. Să nu ne temem, teroriștii nu pot ajunge oriunde. Și, mai mult decât orice, să învățăm din nou să zâmbim. Fericirea poate să dezamorseze orice bombă...

Și, mai mult decât orice, să învățăm din nou să zâmbim. Fericirea poate să dezamorseze orice bombă...


Unele bombe s-au dezamorsat in picioarele a mii de copii...si se vor dezamorsa...

Cineva sa-mi dea cap si coada acestui text...pls


spun,

goia





 
Postat de catre nula nada la data de 2007-08-19 01:53:44
         
 
  Gina, oameni simpli sunt si teroristii. Cu totii suntem oameni simpli, asa cred eu. Doar ca unii fac anumite lucruri si altii nu.

Multumesc de trecere. Astept si un comm detaliat, cu interes.

Te mai astept in paginile mele

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-08-16 10:53:37
         
 
  Petre o intrebare: omul simplu unde trebuie asezat?

inca citesc si poate o sa fac un comm...later,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2007-08-15 21:28:36
         
 
  Mariana, ma bucur ca textul meu te-a incitat. Comentariul tau este potrivit, aduce un plus de adancime. iti multumesc pentru vizita si pentru cuvintele lasate aici. te mai astept.

Andrei, cuvintele tale sunt adevarate. Ma bucur ca ti-a placut eseul si iti multumesc pentru completare. Te mai astept.

Kosta, comentariul tau m-a impresionat. Sunt de acord cu tot ceea ce spui. E clar ca aceste lumi nu vor putea fi niciodata impacate. Sa speram insa ca acest conflict nu va degenera si mai mult. Iti multumesc pentru aplecarea atenta asupra problemei tratate in text si te mai astept.


va multumesc pentru vizita si pentru semnele lasate.

va mai astept in paginile mele

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-08-15 00:59:39
         
 
  Binele fara morala e ca...ciorba fara oala, adica se risipeste, dispare, nu exista. Cum capitalismul modern a transformat in moft orice pretentie de morala sau de moralitate, exacerband consumul pina la limitele dementei colective, el a transformat o mare calitate, si anume libertatea, intr-un defect major: lipsa oricarei limite de constiinta in consum. De aici, de la lipsa unui simt moral, al unei limite (caci, ce este morala daca nu o frana, acceptabila, tacita, in calea exagerarii in destrabalare consumistica de orice fel?) Sensul religiei, cel profund, cel adevarat, este acela de a lega oamenii intre ei, de a crea o coeziune artificiala intr-o societate a carei evolutie tehnologica o conduce inevitabil catre autodistrugere. Asadar, terorismul este o reactie, chiar daca negativa si daunatoare, la acest reflex al lipsei limitelor in capitalism. Culturile vechi, cum este cea de tip islamic sau mai degraba islamismul in genere nu accepta lipsa acestor limite. Islamismul este in mod organic un spatiu virtual limitat in toate directiile de cutume greu de inlaturat. Asadar, era de asteptat ca in sanul lui sa apara fenomenul acesta de respingere a tot ce inseamna evolutie si modernism social, tehnologic, emancipare, evolutie a moravurilor. Pentru ca, de ce sa n-o spunem, alte surse de terorism sunt niste mici copilasi fata de terorismul international de tip si sorginte islamica. El nu se va moderniza decat sub aspectul sau tehnologic, ramanand ceea ce este de fapt: o reactie de frica fata de progresul social nemaintalnit in societatile vetuste de tip oriental islamic. Terorismul de tip mafiot, acela e alta mancare de peste.  
Postat de catre sters sters la data de 2007-08-14 17:48:42
         
 
  Orice substanta, oricat de benefica ar fi pentru om, in cantitati mari devine o otrava. In cazul terorismului, otrava special creata pentru administrarea dozata, cica ar trebui sa intareasca imunitatea. Nimic mai fals. Este doar o forma de expresie a neputintei si disperarii, neacceptarea unei boli incurabile, un short-cut catre aceeasi moarte principiala inevitabila.
Cu drag, un eseu reusit
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2007-08-14 11:15:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Nu există pace fără elementele bine fixate în real ale dezordinii. Oriunde în spațiu, materia și energiile creează ordine și haos. Terorismul e o formă foarte modernă de elemente de dezordine. Cuceririle științei, fabricarea armelor din ce în ce mai sofisticate nu puteau să rămână în afara acestor forțe ale dezordinii. Un rău creat pentru a aduce pace - bomba atomică - a creat continuu și prin perfecționare - amenințarea cu distrugerea în orice parte a planetei. Creează continuu amenințarea cu extincția. Lupta binelui se bazează de acum pe aceleași arme. Cine va învinge? Un text incitant. Votez. O zi fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2007-08-14 06:44:44
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE