FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Emanuel Cristescu


"Ziua literaturii si artelor" si "Ziua interferentelor culturale" au fost doua din "ZILELE HESPERUS" (manifestari cu participare internationala organizate de Fundatia "HESPERUS", ajunse in 2005 la a VI-a editie) care au oferit recent iubitorilor de cultura si arta, reuniti in ROTONDA 13 a Muzeului Literaturii Romane din Bucuresti, sansa cunoasterii modului cum este receptata poezia si pe alte meridiane.
Expunerile poetei Anna Santoliquido (presedinta miscarii internationale "DONNE E POESIA" de la Bari, membra in conducerea PEN Clubului italian, invitata de onoare a acestei editii a "ZILELOR HESPERUS") au avut un impact deosebit, generind intrebari in limba sa natala (traducatorul Nicu Isaia) sau in limba engleza (Gabriela Adamesteanu si Ioana Ieronim, din conducerea PEN Clubului roman).Interventiile invitatei au vizat conexiunile poeziei cu politicul, apararea drepturilor omului, miscarea feminista, educatia s.a.
Criticul literar Aureliu Goci a prezentat o istorie a poeziei contemporane (din care a aparut un volum), Lelia Radulescu a vorbit despre paralela dintre MIHAI EMINESCU si poetul brazilian ANTONIO CARLOS SECCHIN, poetul Ion Corbu, directorul revistei on line "Europeea", a subliniat valentele manifestarilor "HESPERUS" si si-a exprimat intentia de a lansa un concurs de poezie "Europeea", cercetatorul (si fostul redactor al revistei radiofonice "Miorita"( Ion Moanta a vorbit despre obiceiuri si traditii populare romanesti cu valente poetice, poetul Aurelian Chivu a recitat din lirica eminesciana, iar poeta (si realizatoarea de emisiuni culturale de la RADIO BUCURESTI) Liliana Ursu a oferit citeva detalii despre o noua antologie NICHITA STANESCU.
"Ziua literaturii si artelor" a prilejuit si lansarea in Romania a volumului de versuri "Carate de septembrie" de Ioan Iacob si Mircea Stefan (poet american de origine romana), volum ce include poeme in memoria tragicelor evenimente de la 11 septembrie; volumul a fost lansat initial pe 17 septembrie, 2004, la Festivalul 'TASTE OF ROMANIA' de la Chicago, S.U.A.
La "Ziua interferentelor culturale" Ioan Iacob a avut o interventie despre vizita oficiala (in contextul Centenarului Catedralei "Sf. Maria" din Cleveland, Ohio, prima biserica ortodoxa romaneasca din S.U.A.) la Cleveland, Ohio, unde l-a cunoscut pe un mare sculptor american de origine romana, Teodor Stroie, care l-a invitat si la atelierul sculptorului David Davis (artist nascut in Romania, educat in Israel si afirmat in Statele Unite). In acelasi timp Ioan Iacob a transmis un apel al comunitatii romanilor din Cleveland de a fi sprijiniti oficial de catre statul roman pentru amenajarea unui spatiu adecvat pentru Muzeul Romanesc de pe linga Catedrala "Sf. Maria", cel mai mare muzeu romanesc din Statele Unite.
"Ziua interferentelor culturale" a prilejuit interventii deosebit de interesante, care au revelat conexiuni culturale intre spatii georgrafice si culturale diverse (Italia, Israel, Egipt, Brazilia, Romania). La manifestarile "ZILELOR HESPERUS" a participat (cu o expunere deosebit de interesanta) si Secretarul I al Ambasadei Republicii arabe Egipt, domnul Hany Salah Mustafa, care a anuntat cu acest prilej ca 2006 va fi ANUL CENTENAR AL RELATIILOR BILATERALE dintre ROMANIA si REPUBLICA ARABA EGIPT.
Laureatii PREMIILOR HESPERUS, editia a VI-a, 2005, sunt:

BRENDA WALKER (Marea Britanie) pentru promovarea poeziei romanesti in MAREA BRITANIE
ANNA SANTOLIQUIDO (Italia) pentru volumul de poezie "BUCURESTI"
TATIANA MODREANU (Romania ) pentru noul saptaminal " GLUMETU' "
DAN CIOCA (S.U.A.) pentru contributia artistica romaneasca in spatiu S.U.A.
VICTOR SOCACIU (Romania) pentru promovarea poeziei prin fenomenul muzicii folk.

"ZILELE HESPERUS" de la Muzeul Literaturii Romane din Bucuresti s-au incheiat cu un recital deosebit de elevat al lui Victor Socaciu, iar "Ziua culturii si turismului" a programat o excursie pe Valea Prahovei si o vizita la Muzeul Peles.

Comitetul de organizare

Sponsor principal SETKO IMPEX S.R.L.

Pentru concurs s-au primit materiale sub urmatoarele motto-uri:
"un ghemotoc de sentimente, ganduri, vise, amintiri"
"OMNI VINCIT VERITAS"
"Numai bastarzii au dreptul de a fi facuti din flori"
"Scarpina-ma tu la subtioara verbelor"

Deoarece materialele pentru concurs au sosit foarte tarziu, si au fost extrem de putine (patru; poate exigenta ca lucrarile sa fie si intr-o limba straina a descurajat participarea) redactia a luat decizia sa prelungeasca termenul de participare pana la 1 noiembrie 2005 urmand ca rezultatele sa fie facute publice la sfarsitul anului.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  am ajuns in noul an si nici un rezultat. oare cei care au trimis materiale mai spera la un raspuns de la dvs oricare ar fi el acela?  
Postat de catre Craita Silvana Serbanescu la data de 2006-02-14 12:35:35
         
 
  da, exigenta cu limba straina a fost descurajanta.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2005-06-16 09:59:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE