FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de BOGDAN GROZA
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ioana, da, la forma se poate umbla oricand. Importanta e ideea. Bineinteles ar fi ideal ca forma si ideea sa se imbine perfect. Nu intotdeauna se reuseste acest lucru. :) Multumesc de comentariu ltau si de faptul ca ai inteles esenta ultimelor mele strofe :)
Ionut, e o parere de-a ta, ti-o respect, insa asa cum am mai zis, poezia, in forma asta, nu e batuta in cuie. In rest,fiecare cu posibilitatile si potentialitatile lui :) Daca numai ai analizat, in treacat volumul meu, e usor sa-ti dai cu parerea ca scriu asa si pe dincolo. N-am inteles aluzia ta privitoare la defensiva mea critica. Dar asta poate pentru ca noi ardelenii ne prindem mai greu de poanta.
Oricum, multumesc de opiniile tale
 
Postat de catre BOGDAN GROZA la data de 2007-03-27 10:15:04
         
 
  Un foarte mare poet, prieten cu mine, spunea odata: trebuie sa iti tai unghiile din carne ca sa scrii cu sange.
Toata lumea scrie CUMVA din sentiment, insa nici macar 0.01% nu ajung scriitori buni. De ce?
Pentru ca nu au puterea de a se autocenzura, de a elimina balastul, de a-si face poeziile brici in fata cititorului, de a-l lasa masca, fara cuvinte. Nu se contesta sentimentul autorului, ci felul in care el transpune in cuvinte. Si in acelasi timp claritatea mesajului sau si a imaginilor. Bineinteles ca oricine isi poate exprima opinia, mai mult sau mai putin critica, insa cred ca cea mai importanta opinie vine din partea cititorului cu experienta si mai ales a scriitorilor care au trecut prin aceste filtre ale actului creativ.
Ca sa revin la subiect, Bogdan spune, am vrut sa am vrut sa sugerez o ordine a acestei asa zise operatii. :)
care denota actul constructiv, migala staruirii asupra cuvintelor si expresiilor.
Dar din pacate, poezia nu se scrie cu vointa, cu calcule, ea se scrie instinctiv, dintr-o suflare cap-coada, acolo se spune valoarea unui autor de poezie, acolo.
Eu am analizat si volumul lui Bogdan, asa in treacat, chiar o poezie cu rima la un moment dat si am vazut ca are lacune la metricitate, de aceea prefera un stil liber in care, constient, mai arunca cate o rima pe ici colo pentru a intari estetic poezia, insa acest lucru se observa evident de catre un cititor sau autor versat.
Bogdan se vede ca este citit si stapaneste tehnica defensivei critice in fata comentariilor, parerea mea este ca bogdan este un autor cu potential, dar care trebuie sa renunte la a face cautari in poezie pentru a trece la un alt nivel.
Aceste comentarii isi au rolul de a stimula autorii de poezie, toti avem nevoie de astfel de comentarii pertinente, un simplu vot sau stea, cu pretext de sentiment si placutul textului, nu ajuta deloc ci din contra, ori ii cresc orgoliul autorului, ori il inhiba, ori il transforma intr-un autor mediocru.
Internetul, bata-l vina!

 
Postat de catre Snowdon King la data de 2007-03-26 22:27:23
         
 
  la forma se poate umbla oricand, dar la sentiment ba! am dreptate domnilor? deci poezia eu o gasesc interesanta, sentiment, si o uniune a trupurilor si a sufletelor, sudura perfecta!

iubi, te întreb, mã întrebi
cine trãieste prin cine?


eu am lasat un mic semn, las si un vot pentru ca mi-a placut. de restul v-ati ocupat voi aici!;)

o zi calda...
queen ella
 
Postat de catre IOANA FLOREA la data de 2007-03-26 17:53:31
         
 
  Bogdan, chiar dacă nu reușesc în ruptul capului să văd lucrurile „prin prisma ta” (probabil că pragmatismul meu feroce e de vină :), m-au bucurat explicațiile tale și faptul că pot să constat că pe acest site există și autori care sunt în stare să-și susțină textele. La fel de mult m-a impresionat faptul că nu întorci spatele observațiilor, așa cum am văzut că se poartă pe aici. Răspunsuri penibile de genul: „așa am vrut eu să scriu și cu asta basta, dacă n-ai înțeles înseamnă că ești retardat, eu nu-mi bat capul să-ți explic”, îmi repugnă.

Te mai citesc, desigur.
Tot respectul !
giuseppe

 
Postat de catre Iosif Gheorghiu la data de 2007-03-26 13:45:14
         
 
  nu o sa acuz de nimic, intentiile mele sunt bune, altfel nu mi-as bate capul. Nu-mi place sa lingusesc, nu-l ajuta pe un autor sa progreseze. Ne mai auzim.  
Postat de catre Snowdon King la data de 2007-03-26 12:38:53
         
 
  Iosif, de acord cu observatiile tale. comentariul facut a aparut mai tarziu, asa ca iti raspund acum :)
pare anacronic alaturarea cuvintelor 'ficare' cu 'incizie solitara' am oscilat intre 'solitara si solidara' repetitiile in axces pot supara, insa aduc si un alt sens poemei, mai obsesiv. :)
ai dreptate cu plamanii si coastele, prin plamanii, la modul figurat vroiam sa sugerez sanii, adica, toata operatia mea era dactila, clavicula, sani, piele, coaste etc. Dar in principiu ai dreptate, e o alaturare anacronica intre plamani si dincolo de coaste
referitor la cord, stiu ca el nu se afl;a in pantece. :) Dar hai sa nu ne cramponam strict pe sensul literar ci sa ne ducem cu imaginatia mai departe. Am spus in vers
oho! cordul mã musca sãlbatic si rãu
ca un sarpe ascuns în pântecele tãu

e o comparatie, o imagine plastica, sarpele poate fi ascuns in abdomenul cuiva, dar capul sa-i fie in jurul inimii :) Divaghez doar. Insa ai dreptate cu observatiile tale, dar priveste putin problema si prin prisma mea. :)
daca o sa vad ca nu e bine, fii linistit, am sa modific :) deoacamdata o las asa. :)
Te astept oricand pe la mine.

 
Postat de catre BOGDAN GROZA la data de 2007-03-26 12:35:04
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Carmen, te-am dat disparuta. Am crezut ca ai cazut rapusa de epigramisti, dar vad ca revii mereu, incat ma intreb, parafrazandu-ma, cine pe cine rapune :)))
Ma intrebi ce zice iubi? Ea nu zice nimic. Respira tacuta prin retina ... :))
Multumesc de trecere si de umorul tau lasat aici. :)
Andrei, da, ultima strofa am incercat s-o pun in evidenta. Multumesc de cum sesizezi tu esenta acolo unde se infatiseaza doar aparenta. ( iata mi-a iesit o rima fara sa vreau :)))
Ionut, observatiile tale sunt juste, doar pana la un punct. Dupa cum cred ca ai observat, am incercat sa dau o muzicalitate interioara a poemului, astfel incat la un moment dat sa-si faca simtita rima, chiar daca neregulat. Asa incat, palmata vroiam sa rimeze cu bucata. Referitor la acest aspect sa stii ca exista si sectionare la intamplare, haotica, fara noima. Ori, prin mentionarea mea 'bucata cu bucata' am vrut sa sugerez o ordine a acestei asa zise operatii. :) La observatia ta cu molecula, aici iar prefer varianta mea. m-am gandit si la celula, propusa de tine, insa am optat pana la urma pentru molecula, pentru ca vroiam o evolutie in adanc a stadiului de confuzie dintre, hai sa zic asa, victima si calau :) 'pana la molecula' ( molecula sangelui). Dar, bineinteles, poezia nu e batuta in cuie, mai pot face mici modificari, insa la momentul cand am postat-o asa am simtit-o. :)
Iata, iar sunt nevoit sa dau explicatii cu privire la poezie, si iar ai sa ma acuzi de nu stiu ce artificialism. :) Insa pentru a clarifica optiunea de a scrie intr-un fel sau altul, am riscat iar o mustrare :)
Am sa tin cont de sugestiile tale si o sa fac mici retusuri, daca voi simti ca suna mai bine. :)
Multumesc de comentariu si de observatii. Oricand esti binevenit pe pagina mea, atata timp cat criticile si observatiile tale sunt juste si la subiect :)
 
Postat de catre BOGDAN GROZA la data de 2007-03-26 10:38:58
         
 
  Sunt de acord cu observațiile domnului Caragea, cu niște mici amendamente pentru dumnealui:

1. globulă = celulă
2. de asemenea (nu “deasemenea”)

Textul nu e rău, pe mine însă mă deranjează repetițiile în exces. Iar „fiecare incizie solitar㔠sună cel puțin ciudat. „Solitar㔠duce cu gândul la unicitate; în schimb, „fiecare” sugerează faptul că sunt mai multe.

“clavicule
plãmâni
tesuturi
trec dincolo de coaste
si ajung la mãruntaie”

După ce ai ajuns la plămâni, înseamnă că ești deja dincolo de coaste.

Iar cordul, totuși... parcă nu se află în pântece.
 
Postat de catre Iosif Gheorghiu la data de 2007-03-26 10:18:51
         
 
  si atunci încercuiesc si sectionez
încet
tandru
bucatã cu bucatã

Bogdan, in momentul in care spui ca sectionezi, nu mai este nevoie sa spui bucata cu bucata

pânã la celulele nervoase
pânã la moleculã
pânã la starea in care
nu mai pot deosebi
globula de globulã

iar molecula, sincer nu are ce cauta acolo, versul acela trebuie eliminat si inlocuit globula de globula cu celula de celula

Nu cred ca trebuie sa-ti mai explic si de ce trebuie sa faci aceste modificari, stii de ce

deasemenea
respirãm tãcuti prin retine
este o imagine fortata

orice tãieturã mai micã sau mai mare
devine
un arpegiu al uitãrii
de sine

articolele se pot inlatura facil
arpegiul uitarii
de sine

amplifica arpegiul ca valoare in context

dupa cum vezi, la o mica disectie, am gasit mici neajunsuri care se pot elimina, inspre binele textului tau
 
Postat de catre Snowdon King la data de 2007-03-26 05:21:23
         
 
  ideea acea de arpegiu imi pare excelent inserata, ofera greutate poemului, ofera muzicalitate...

iar intrebarea din final arunca intreaga poezie intr-o ambiguitate fiintativa subtila care mie unul mi-a placut...

ultima strofa e dupa mine punctul central al poeziei, dialogul dintre entitati, intotdeauna intr-o invaluire transcedentala de rosu...

felicitari, ai scris bine

votez

cu prietenie

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2007-03-25 23:22:53
         
 
  Mamaaaaaaaa, ce masacru!:)) Apropo de globula, mi-au iesit gloabele oculare din orbita!:) Sper sa revina, altfel...:) Si iubi, ce zice? ( daca mai zice...:)))  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2007-03-25 23:07:14
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE