FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Nicusor Dumitrescu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Nicușor Dumitrescu, nu am pretenția că sunt un poet bun, dar am urechea bine formată și vă garantez ca prozodia dvs suferă grav.
Vă exemplific cu ritmul din prima strofă:

/--/-/---/-
-/-/---/--/
-/-/-/---/
-/-/-/-/-/-

Dacă observați, cu excepția ultimului vers, ritmul zgârie urechea înfiorător.

N-aveam de gând să intervin, dar mi se pare o fudulie cumplită să te iei în bețe cu niște maeștri ai prozodiei ca Daniel Bratu, Liviu Bordaș, Cristian Vasiliu.

Domnule, când mai mulți oameni îți spun că ești beat, mergi la culcare !

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2007-03-16 20:14:17
         
 
  D-le Vasiliu, va dati ignoranta pe fata,

e grav ca nu identificati nici macar iambul ca picior metric.
AR TREBUI?? va salut demiurg liric, ma scuzati ca nu v-am bagat in seama pana acum...va recomand sa citi sonetele lui verlaine sa vedeti acolo versuri de la 9 la 14 silabe, sau stati sa le numarati pe cele ale lui Nichita Stanescu ( dupa sablonul Dvs la fel de imperfecte)
 
Postat de catre Nicusor Dumitrescu la data de 2007-03-16 18:58:30
         
 
  In primul rand acordarea stelutei trebuie argumentata:

"fata de alti monstri sacri ai genului fix care scriu aici, nicusor este o aparitie care promite." nu este un argument ci este mai degraba o refulare...

Dar fie, ofer o explicatie autorului si nu celui de a dat stelutza :

1. Versul "Sperând să aflu din al timpului car" -schioapata - are 11 silabe (pentru muzicalitate/ritm ar trebui sa aiba 10 silabe; versul urmator are 10 silabe)

2. Carare - fagas - cale - drum toate la un loc

3. Nimic in afara de paginatie nu indica un sonet
(nici un canon...) ritm/rima ...

4. Comentariul D-lui Daniel Bratu este mai explicit. Subscriu...

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-03-16 15:43:39
         
 
  eu cred ca trebuie sa argumentati.
 
Postat de catre stefan ciobanu la data de 2007-03-16 14:46:29
         
 
  Domnule Stefan Ciobanu! Eu am scos stelutza! ...
Nu cred ca este necesar sa explic de ce!

Cristi
 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2007-03-16 14:41:17
         
 
  eu sunt suparat.am instelat acest text si un editor a luat steaua.cred ca trebuie sa si motiveze persoana gestul.autorul dovedeste reale calitati, va rog cititi textele postate pana acum.fata de alti monstri sacri ai genului fix care scriu aici, nicusor este o aparitie care promite.
va rog repuneti steaua
 
Postat de catre stefan ciobanu la data de 2007-03-16 13:36:10
         
 
  Terenthe, D-l Bratu vad ca e dispus sa-si exercite autoritatea chiar si asupra unor ilustri necunoscuti, ca mine.
Iar ca remedii nu indica absolut nimic.

Ce sa zic, vad ca textu in sine a suscitat mai multe pareri intre cunoscutii de pe acest site, aprinzand apartenente si animozitati :(
 
Postat de catre Nicusor Dumitrescu la data de 2007-03-16 11:25:57
         
 
  tu Liviu ai dreptate pe tine nu se poate supara omul ca tu nu esti scolit in agonie. daca tu zici eu ma inchin.dar rautatea `criticilor` este de multe ori partinitoare...
pe la noi prin aratura circula un zvon; stii care: cel cu bisericutele...
:))
`Cu băgarea pumnului în gură ai nimerit-o ca nuca în perete. Mai încearcă, poate data viitoare o nimerești...`
dar ce-ai vrea sa nu mai scrie omul? ca vrea nu stiu cine venit din an in pasti pe aici sa-i inchida gura. Liviu te cred dar crede-ma!
eu citesc si printre randuri...

imi place critica constructiva pe acest atelier.si suntem invatati cu ea asa cum o avem aici. nu trebuie ca cineva din alte zone ale cuvantului sa ne bantuie suveranitatea.
(avem un exemplu chiar de azi din Ardeal cu `falfiirea` unor drapele straine...) nu insist ca nu-i de domeniu literar.
cam asa vad eu interventia asta a lui Daniel, patimasa!
poate avea dreptate la `Sonetul baiaderei` dar si ironia de acolo m-a incurajat sa cred ca am dreptate...
cu respect
 
Postat de catre Ernesto Che Guevara la data de 2007-03-16 00:16:08
         
 
  tu Liviu ai dreptate pe tine nu se poate supara omul ca tu nu esti scolit in agonie. daca tu zici eu ma inchin.dar rautatea `criticilor` este de multe ori partinitoare...
pe la noi prin aratura circula un zvon; stii care: cel cu bisericutele...
:))
`Cu băgarea pumnului în gură ai nimerit-o ca nuca în perete. Mai încearcă, poate data viitoare o nimerești...`
dar ce-ai vrea sa nu mai scrie omul? ca vrea nu stiu cine venit din an in pasti pe aici sa-i inchida gura. Liviu te cred dar crede-ma!
eu citesc si printre randuri...

imi place critica constructiva pe acest atelier.si suntem invatati cu ea asa cum o avem aici. nu trebuie ca cineva din alte zone ale cuvantului sa ne bantuie suveranitatea.
(avem un exemplu chiar de azi din Ardeal cu `falfiirea` unor drapele straine...) nu insist ca nu-i de domeniu literar.
cam asa vad eu interventia asta a lui Daniel, patimasa!
 
Postat de catre Ernesto Che Guevara la data de 2007-03-16 00:13:27
         
 
  'terenthe, ce te faci cînd >neaveniții cu critica la purtător< chiar au dreptate?
Nu pricep de ce supără critica. Doar pentru simplul fapt că scoate în evidență neajunsurile unui text nu ar fi deloc firesc să deranjeze. Iar afirmațiile de genul mie-mi place cum ai scris nu-l vor ajuta vreodată pe autor să-și vadă limitele actuale și nici să progreseze.
Cu băgarea pumnului în gură ai nimerit-o ca nuca în perete. Mai încearcă, poate data viitoare o nimerești...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2007-03-15 23:20:08
         
 
  `Vrea cineva din drum să mă oprească?
Acum aștept: dacă așa socoate,`

sa nu dai crezare decat inimii tale. neavenitii cu a lor critica la purtator sa nu te impresioneze si nici sa nu te opreasca. interventia asta este un drept castigat pe agonia acolo se numeste `bagarea pumnului in gura`. multi s-au inspirat din trecerea prin `regatul renegarii` si practica acest gen de acupunctura literara, specifica zonei.

eu sa stii ca nu sunt de acord cu critica care jigneste omul chiar daca se refera la text ( textul e ratat) imi pare rau de Daniel dar tot un Bratu agonic este si nu sti la ce sa te astepti.
eu te-am citit si-mi plac poemele tale sau scrierile tale cum doresti sa le spui si sunt perfect de acord cu Stefan.

felicitari Nicusor

`tery
 
Postat de catre Ernesto Che Guevara la data de 2007-03-15 21:47:56
         
 
  textul e ratat - asta e parerea mea, motivata destul de pe larg, anterior,

nu are rost acum sa revin,

poate ca, citind inca o data ce am scris in comentariul respectiv, autorul acestui text va intelege si va depasi acest stadiu, literar vorbind,

Expl.: onest inseamna si incadrarea in unele reguli, atat de forma cat si de fond
si nu implicarea in discutie, ca un zar de fuga, a unei terte persoane, la care nu m-am referit si careia i-am respectat opinia, in acest fel
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2007-03-15 21:26:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  asta mi-am si propus, un sonet ONEST, daca i-ai gasit o fluenta inseamna ca nu-i doar chinuiala acolo (apud Daniel Bratu) ami inceput aposta, mai intai poezii cu forma fixa, s-ar putea ca rigorile impuse sa-si fi gasit o expresie cam fortata, dar din ce-am citit la tine contau mai mult sensurile cuprinse decat aspectul formal  
Postat de catre Nicusor Dumitrescu la data de 2007-03-15 20:37:02
         
 
  Dabiel Bratu,
1) Fags, fagase sn. Urma adanca (si ingusta) sapata in pamant de suvoaiele apelor sau lasata de rotile unui vehicul. DEX. Asta este sensul prinicpal, dumneata te-ai repezit la cel figurat, identificand gresit termenul. halal pretentii.

2)Rime incestuoase ?!! Ma depaseste viziunea asta de doi lei, rima e rima, Punct.

3)Nu e un sonet petrarchian, stimbile e unul care variaza o schema din structurile aplicabile tertinelor.

4)Nu e vizata ascensiunea poetului, ci simplul om, apropo era vorba de reflexie aici, timpul PARCURS deja, retrospectiv, nene iar destinul NU se supune nimanui, de unde-ai scos-o cu supusul de mana a 14??

Vad ca tendinta e de-a demonta mai degraba comentariul d-lui Ciobanu.
 
Postat de catre Nicusor Dumitrescu la data de 2007-03-15 20:29:56
         
 
  cel putin din punct de vedere prozodic, consider ca textul e unul ratat,
unele din motive fiind:

- fortaj de ritm la timpului (cu accentul dus cu arcanul spre u), din al doilea vers);
- aruncatura de cuvant la tinta piept cu dublaj fagas in cale (fagas inseamna si drum, iar cale cam tot aia-i);
- rime cu valoare de iasca - incestuoase (cuvinte de vorbire de acelasi fel, sunatoare din coada prin terminatii impuse) - cele din tertine:socoate/strabate, opreasca/greseasca/impotriveasca;
- melodie stricata si in al treilea vers din a doua strofa, iar iveste vrea si el cam mult din partea unui verb cu nuanta reflexiva;
- repetitia ca de vesmant sarac multiplicat a unor cuvinte de rimatoata - toate;

apoi,
sonetul petrarchian, asa cum este cel incercat declarat aici (chiar titlul emite pretentii), il stiu tributar unor anume reguli, precum:
- masura de 11 silabe;
- rima imbratisata in catrene, asa e, dar pastrata in tot cuprinsul lor (de genul abba baab);
- rima incrucisata in tertine (de genul cdc dcd)

apoi ideea din final - franta, confuza, fara sens - adica destinul e un supus de mana a paispea, in timp ce oricine din drum(vers retoric aflat si el pe muchie - intre amenintare si rugaminte) poate opri poetul din marsul sau navalnic spre capat,

fortand limitele sonurilor, din coada versului, fara a pulsa in ritmul lor,
cu inserarea unor motive zornaind biblic, puse de-a curmezisul si inundate sensual spre final...
un snop de amagiri luminand stramb

si asta ca si cum nu ar fi evident ca
scrierea in forma fixa nu e nicidecum merit, in sine
si-i trist cand ea devine chin in bataie
de joc si de joaca
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2007-03-15 13:54:27
         
 
  nu practic acest gen de poezie cu forma fixa, dar asta nu inseamna ca nu citesc, nu sunt nici un specialist dar imi place cum curg versurile la tine.nu este incurajare, pentru ca din stil observ ca esti stapan pe situatie.cred ca o sa auzim numai de bine de la tine.
faptele noastre, privite ca la un seceris(motiv biblic), sunt puse pe un cantar al sufletului.
ultimile versuri imi plac in mod deosebit, destinul ne fiind un obstacol in calea noastra, poate doar un paravan pus de-a curmezisul,
mi-a placut sa citesc iar o poezie frumoasa in dulcele stil clasic
multumesc nicusor
 
Postat de catre stefan ciobanu la data de 2007-03-15 12:01:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE