FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Dan Constantin
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  În primul poem tanka în versul trei aș renunța la pronumele eu, chiar dacă va lipsi o silabă. Accentuarea sună un pic forțat și parcă în loc de „degeaba” aș pune „în zadar”. Mi se pare mai sugestiv. Degeaba stai și când nu faci nimic, dar se presupune că stai pe bancă în dorința de a retrăi armonia pierdută prin absența ființei dragi. Pentru acest vers îți propun: „în zadar mai stau”. Cred că este mai potrivit „mai” pentru că de fapt stai pe aceeași bancă sperând imposibilul, dar măcar visând la trecut... Și în acest caz ies și 5 silabe.

pe banca din parc
sub aceeași salcie
în zadar mai stau...
lipșește armonia - sau (armonia-mi lipsește)
și zâmbetul tău curat

Eu cred că este frumos poemul tanka, pentru că salcia cu crengile ei sugerează tristețea profundă a sufletului care își pleacă capul...

A doua tanka și ea frumoasă. Parcă totuși aș schimba un pic ultimul vers. Urma buzelor deja înseamnă amintire! Dar știi bine că unele amintiri sunt pentru multă vreme vii în sufletul nostru și nu-și pierd farmecul...

urma buzelor tale
vie în inima mea

În felul acesta accentuezi starea de tristețe prin contrast. Frunza a căzut (ea a plecat) dar amintirea este încă vie în sufletul tău și această povară dulce amară poate doare cel mai mult...

Și în această secvență aș începe cu primul poem tanka.
Este ca o poveste. Te așezi în fața colii de hârtie și pictezi cuvinte reamintindu-ți...
 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2007-02-01 22:02:24
         
 
  O nouă varianta:

Pe banca din parc
sub aceiași salcie
degeaba eu stau –
lipseste armonia
și zâmbetul tău curat
***
Frunza căzută
la picioarele bănci
îmi ține companie –
urma buzelor tale
o simplă amintire.
***
Pe-o foaie albă
culorile cerului
fac primul popas -
în pata de cerneală
durerile-s pictate

 
Postat de catre Dan Constantin la data de 2007-01-31 20:49:12
         
 
  Dan, în orice poem de inspirație niponă trebuie să eviți rima. În al doilea poem ai o rimă (soart㠖 poartă). În afară de asta totuși poate ar fi bine să cobori puțin din abstract și să legi poemele cumva de natură. În antologia americană Fire Pearls (Perle de Foc), unde am avut onoarea să apar și eu, sunt numai poeme tanka de dragoste. Așa au și cerut de la bun început. Au specificat că este o antologie despre dragoste în toate formele ei de manifestare. Ei bine, cele mai multe poeme sunt legate și de natură. Picături de ploaie ca niște lacrimi, frunze ca și gânduri sau vise, etc. De fapt, antologia este structurată pe cele 4 anotimpuri și al cincilea capitol se numește „Fifth season” „Al cincilea anotimp”.
Subtitlul antologiei este: „Short masterpieces of the human heart” „Scurte capodopere ale inimii umane” tradus cuvânt cu cuvânt!
Am făcut această digresiune ca să pledez pentru prezența naturii legată de tot ceea ce ne inundă sufletul.
Am scris și eu un haiku cu urma buzelor. Și îmi aduc aminte că am scris chiar un poem tanka tot cu urma buzelor.

crengi înghețate;
urma buzelor tale
în podul palmei

scormonind toamna
doar visele mele
te descoperă...
urma buzelor tale
rămasă pe sufletul meu

Natura este o prezență permanentă în viața noastră și eu cred că sunt frumoase asocierile care se pot face legate de ea și de ceea ce simțim...
Te rog să nu te superi pentru lungimea comentariului!
Încearcă în celelalte două poeme tanka să introduci un pic natura cum ai făcut în prima. În poemul tanka se admit personificările și toate celelalte figuri de stil. Primele două versuri se numesc pernă și anunță cumva tema poemului. Versul trei este pivot si face trecerea spre celelalte două.
Aștept să revii!
 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2007-01-31 19:43:14
         
 
  Magda, mulțumesc pentru sugestie. Deși nu am respectat întocmai cerințele unei secvențe tanka, iată ce a iesit.

Pe-o foaie albă
culorile cerului
fac primul popas -
în pata de cerneală
durerile-s pictate
***
Destin sau soartă,
totul acum depinde
de cel ce-o poart㠖
despărțirea-i povara
tuturor celor în viață
***
Întoarcerea-n timp
pe același drum
nu-i posibil㠖
urma buzelor tale
o simplă amintire.
 
Postat de catre Dan Constantin la data de 2007-01-31 10:17:06
         
 
  Un poem tanka reușit.
Eu îți propun să încerci o secvență tanka (3 poeme pe aceeasi tema).
Votez. Succes!
 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2007-01-31 09:10:45
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE