FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curățarea site-ului
Text postat de Daniel Bratu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  inegalabila e numai generozitatea voastra in aprecieri, Valeriu, multumesc - da, viziunea de interior de tramvai aglomerat e indusa de acea coada - exista insa si un punct de vedere din exterior - pe botul tramvaiului sunt aripi de ingeri si fire de păr

Carmen, multumesc, n-am avut in intentie nicio "lectie" - sunt vesnic ucenic la porti de minune si vraja - in schimb, tu esti superb de generoasa in aprecieri, sarumana,

Ina, multumesc, da, e un ritm interior altfel, l-am simtit ca pe un uruit tectonic - vibrand si tu, e semn ca meridianele de suflet se ating

multumesc mult, cu drag


P.S. Revin, am impresia ca am uitat ceva - anume ca replica Simonei apartine extraordinarului, superbiei poetice, ca de fiecare data - n-am scris initial, crezând ca m-as supune unor tendinte tautologice - n-as vrea sa se inteleaga, din raspunsul meu anterior altceva, insa,
referintele la textul/refrenul paunescian fiind unele de drag, admirative - adolescenta mea a inflorit si sub acel cantec,
scuze daca am lasat sa se inteleaga altceva
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2007-01-24 08:24:35
         
 
  Vibrația pe care ai scris acest poem a fost una aparte, o știu pentru că, intrând în rezonanță cu el mi-am întâlnit propria-mi "foame de îngeri" , de puritate, de Acasă...
Să-ți fie mereu aproape, Danielule! Felicitări!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2007-01-23 23:46:45
         
 
  Asa, da! Multamim de " lectie" Danielule, ne-ai facut-o! Selicitari, superba poema! Doar ca...de ce nu ma mai mir ca e superba?! :))  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2007-01-23 21:16:40
         
 
  Daniel draga, splendid poem, in stilul tau, inegalabil. Felicitari cu admiratie, Valeriu

P.S. Mi-am amintit de vremea cand tramvaiele erau pline ochi si taxatorii strigau : avansati inainte !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2007-01-23 19:26:41
         
 
  tare frumos imi suna mie acest cuvant "excelent", mai ales cand vine din partea unui priceput manuitor al verbului critic, ca tine, Aurel,
ai descifrat apoi frumos sensuri si ai "simtit" poemul, ceea ce eu, asurzit initial de acel inaltator "excelent", mai sa nu observ,
multumesc

Ioana, tu dai sens de "struggle for life" ultimelor versuri, iar ele sunt ludic plecate in directia opusa,
inseamna ca montajul e prea nou ori ca piesa e alta :)
ori ca versurile-s vartej, asa cum le-am vrut, din care fiecare isi aduna spirala,
multumesc

 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2007-01-23 18:04:09
         
 
  pe locul din față, de-o vreme, sa stea nu mai poate
decat cine da mai cu sete si forță din coate

...unii insa, dau din aripi; astia ca tine, cand ii apuca visatul cu ochii deschisi si se cheama ca avem aceeasi piesa intr-un montaj nou.Merita macar vazut(a)/incercat(a):-)
 
Postat de catre tudor loredana la data de 2007-01-23 17:06:26
         
 
  Excelent! Îți admir imaginarul bine strunit. Îmi place rostirea cu un ritm special, aproape de ritual. O scanare a existenței, sugerată de ultimul vers, în contrapunct fertil cu ficțiunea metaforică. Cu sinceritate, te felicit!  
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2007-01-23 15:59:24
         
 
  multumesc, Lory, nu-i ase ca-i alt loc aici decat cel de anțărț cu lipici forte la site? :),
si nice vorba de suparare, care daca fuse, fuse si se duse,
iar daca oi mai fi suparat, oricum nu o sa ma auzi:)
Da(-)n(i)el, cu drag
si el :)


Simona, comentariul tau versificat e, de fapt, un alt poem, din alt areal, cel al mastilor, al repetarii, al artificialului scenei - decorul e static, incremenit in "formol", actorul din piata e si el corp strain - "o, biet actor,/ o, biet artist/ ro-lurile mor,/viata e un teatru trist" canta Socaciu, "o, biet actor,/ o, biet artist/ ro-lurile mor,/viata e un teatru trist", striga Paunescu

pe cand textul meu ar fi trebuit sa aiba titlul "moartea căpriorului", dar ar fi facut trimitere, exclusivist, nedrept, numai intr-o zona,
cea de printre dealuri cu târșuri si linii de tramvai ucigas

multumesc inca o data, cu drag
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2007-01-23 15:18:36
         
 
  Superb poem, Daniel ! Am încercat să scriu comentariul sub formă de replică :)


scenă din viață

e decor unde se așterneau în fundaluri zăpezi
în prim-plan multe uși și la mijloc, imens, e un hol
iar reflectoarele strâmbe, dar nu le mai vezi
scena-i mare, prea goală, încerci să îți intri în rol

și cuvintele curg, uneori stereotip și frivol
în fosă orchestra falsează în bemoli și diezi
dirijorul e beat, recuzita miroase-a formol
iar sufleurul nu e și n-ai chef să mai improvizezi

nu mai cade cortina, ți-e frig și te simți ca la Pol
spectatorii sunt muți, le-a stat viața de patru amiezi
și din umbră aruncă priviri înghețate în stol –
te gândești că e vis, că ai febră și că aiurezi

e relaș, s-a-nnnoptat, sala-i rece, pustie – o piață
unde se desfășoară o scenă anostă din viață



 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2007-01-23 13:58:05
         
 
  no vezi! vorbit-a poetul despre locul cu aripi, din fata... si vorbit-a fain de numa!
sa nu mi te-aud ca esti suparat!:)

drag - Lory
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2007-01-23 12:39:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE