FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ZIUA BRADULUI DE NOAPTE
Text postat de Liviu S. Bordas

ZIUA BRADULUI DE NOAPTE




Întîi a auzit așa, un șuier... Vîntul rece spinteca văzduhul undeva departe, amenințător. În jur se făcuse tăcere, o tăcere adîncă, arar întretăiată de țipătul vreunui corb rătăcit.

Apoi au năvălit cețurile sure. Glasuri de lotri răzbăteau prin ele, umplînd locul de spaimă. Tot mai aproape, tot mai amenințătoare...

Aștepta înfrigurat prima ninsoare, să închidă drumurile înspre el, să troienească potecile. N-a mai apucat-o. L-au găsit într-o noapte cu lună plină, l-au înconjurat pe tăcute, ca niște umbre ale morții. Doar ochii le sticleau, vicleni, lacomi de pradă. A zărit un braț ridicîndu-se, o străfulgerare scurtă a lamei de oțel... Apoi s-a făcut întuneric...


Simți dintrodată că e cald. Prea cald. Pentru o clipă se gîndi că a venit vara. Nu-și aducea aminte cînd. Nu-și aducea aminte să fi fost primăvară. În jur, stelele împrăștiau o lumină așa cum nu-i mai fusese dat să vadă. Auzi glasuri de copii, și căută cu ochii poiana în care știa că se adună aceștia... Nu era nimic în jur, doar lumina aceea dureroasă a sutelor de stele care-l înconjurau. Și cîntecele pe care le cîntau copiii erau altele decît cele cu care se obișnuise. Lerui Doamne, ler... Simți că adoarme în muzica aceea, atît de frumoasă, și atît de străină totodată... Ar fi vrut să-și legene brațele în ritmul ei, dar brațele îi înțepeniseră, și-l dureau... Și ce ciudată era zăpada aceea sclipitoare care se așternuse pe ele... Caldă, așa cum niciodată nu fusese pînă atunci...


Cînd a deschis din nou ochii, era liniște. Și frig... Un frig sec, aspru...


Stelele erau iarăși la locul lor, pe cer, departe, acolo unde le știuse dintotdeauna. Atîta doar că cerul era parcă răsturnat, nu i se întindea, ca altădată, deasupra creștetului. Și muntele care se înălța lîngă el arăta altfel. Era pătrățos, teșit și plin de dreptunghiuri de lumină... Iar la poalele lui nu se mai întindeau văile prin care, în diminețile reci, urcau cețurile...

Începu să ningă. Fulgii erau și ei cei dintotdeauna, reci și sticloși. Zăpada i se așternea pe brațe, dar ele nu mai unduiau ca altădată. Înțepeniseră de tot, se afundau tot mai mult sub omătul care nu contenea să cadă. Stelele pieriseră și ele, iar în jur era doar alb, alb...

Pentru o clipă, îl străfulgeră imaginea acelui loc plin de căldură, cu stelele roind în jurul lui, în timp ce voci de copii răsunau tot mai stins: Lerui, Doamne, ler...




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Adelina, Gina,
Crăciunul să vă lumineze sufletele. Și așa luminoase!
Un An Nou Fericit!

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-25 13:23:28
         
 
  Liviu, te-am votata, in fuga...sunt gazda internationala...romani, unguri, irlandezi, englezi,....am un brad artificial, de plastic, cumparat, acum 7 ani...si da, te simt rostind ecologic, te-am votat, mai devreme,


te salut asadar, reverentios, inspre cele sfinte de sfarsit de an,


consideratii,


goia


 
Postat de catre nula nada la data de 2006-12-25 06:32:45
         
 
  Acum, cand colindele, toate nascute sub zapezi, aduc cu ele mireasma de Iisus nascut in iesle, simtim si noi tot mai tare atmosfera de Sarbatoare ce se apropie. Deschide usa si lasa spiritul Craciunului sa iti intre in casa! Deschide-ti inima si lasa Bucuria si Implinirea sa iti intre in suflet! Deschide-ti larg bratele si imbratisarea ta calda, vorba buna si gandul curat sa fie cel mai de pret cadou pentru cei dragi! Fie ca Iubirea, Intelepciunea, Increderea si Generozitatea sa iti calauzeasca pasii in noul an! Craciun fericit! La multi ani!
Cu drag, Adelina.
 
Postat de catre Adelina Ionescu la data de 2006-12-24 22:05:53
         
 
  Elia, Craciun fericit si tie!
O aroma de purcel la tava ar fi numai potrivita ! Ai? Ca acus urc pe tren! Aduc muraturile. Si batrina, bineinteles! Cum care batrina? Tuica...

Un An Nou fericit!

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-24 20:59:54
         
 
  Ma pregateam sa-mi impodobesc bradul (artificial), dar am zis ca trebuie sa-ti urez intai de toate un Craciun fericit, cu arome naturale. :)

Elia
 
Postat de catre elia david la data de 2006-12-24 19:53:22
         
 
  Diana Luiza, ai dreptate. In privinta sensibilitatii si talentului! :)
Multumesc pentru aprecieri.
Sa ai Sarbatori fericite.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-24 17:22:44
         
 
  Cand toata lumea este in febra pregatirilor, tu ai ales sa tragi un semnal de alarma, demn si ecologic, ceea ce este minunat ca gest. Ma inclin sensibilitatii tale si talentului..Lerui Doamne!Votez cu drag. La Multi Ani!

Diana
 
Postat de catre Diana Luiza la data de 2006-12-24 17:10:00
         
 
  Multumesc, Rudy.
LA MULTI ANI.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-24 17:08:39
         
 
  Constat cu surpridere ca un poet de talent poate sa scrie cel putin la fel de bine si proza.O "stelutza" insotita de omagiile mele, amigo.

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2006-12-24 14:06:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE