FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Rondelul rablei cu alarmă
Text postat de Simona Dobrescu
Oprește, bă, alarma la mașină !...
la ce-oi fi pus-o, nu pricep deloc !...
cin’ dracu’ crezi că ar putea să vină
să-ți fure hârbu’ ?... zău, ai minte – ioc !

Deh, pentru tine-o fi vreo limuzină
răpciuga cumpărată-n iarmaroc
și îi puseși o-alarmă de duzin㠖
la orice adiere, parcă-i foc !

N-am liniște nici ziua, pe lumină,
nici noaptea – mă ia, vere, cu amoc !...
de urletele ei e strada plină
non-stop – fir-ai să fii de dobitoc !

Oprește, bă, alarma la mașină !
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Îmi pare rău că atunci când am afirmat (dintr-un exces de modestie :), că textul nu merita înstelat; nu mi-am dat seama că pot jigni, nemeritat, persoana care a apreciat contrariul și pe care, acum, o rog să mă ierte. Admit c㠄fiecare cu părerile și gusturile sale”, am mai spus-o și eu, de multe ori, și o susțin în continuare. Cred că cei mai buni critici ai noștri ar trebui să fim chiar noi înșine și mai cred că lumea ar fi mult mai frumoasă dacă s-ar întâmpla asta. Mă străduiesc să-mi asum erorile, ca și meritele; și totodată să respect opiniile celorlalți, indiferent că mă afectează sau nu, atâta timp cât ele sunt exprimate decent și sunt, cât de cât, ancorate în subiect.

Mulțumesc, Daniel, pentru motivația, chiar dacă tardivă, a acelei stele. Poate că ar fi mai bine dacă fiecare membru deținător de baghetă, ar dezvălui, atunci când acordă stele, motivele pentru care a făcut-o. Pentru c㠄înstelarea” din umbră se vede treaba că ridică semne de întrebare și dă naștere unor suspiciuni sau, de multe ori, chiar ditamai scenariile, care sunt departe de realitate. Poate că în cazul de față nu a fost vorba de așa ceva. Poate a fost doar o nișă prin care să-și facă loc răbufniri mocninde și care până acum n-au avut ocazia să se manifeste. Sau poate că a fost rezultatul unei comparații cu alte texte de-ale mele, anterioare, mult mai reușite – am mai spus eu cândva că orice reușită reprezintă o sursă cumplită de stress :)

Mulțumesc și pentru retragerea stelei care mi-a provocat neplăceri. Respect această decizie, la fel cum am respectat-o și pe cea a acordării, chiar dacă am considerat-o un gest mai degrabă generos decât critic-obiectiv :) Nu m-am așteptat ca ea să determine încolțirea unei semințe de scandal, cu atât mai mult cu cât știm cu toții (sau ar trebui să știm) că suntem subiectivi și că ceea ce place unuia singur nu e obligatoriu - nu are cum ! - să placă tuturor; și chiar cred că e bine așa; pentru că trăim pe un pământ în care există și bune și rele; și sunt convinsă că niciodată nu vom reuși să-l transformăm într-un Paradis, în care să ne iubim cu toții, în eternă armonie, cântând din liră, mirosind flori și debordând de fericire tot timpul.

Concluzie 1: După cum am mai spus, nu vreau să mă cert cu nimeni, nu mă pricep la treaba asta și nici nu mă tentează să învăț a o face :), am avut, de destule ori, ocazia în viață să mă conving că orice faptă/intenție, fie ea bună sau rea, iese întotdeauna la iveală fără să fie nevoie de scandal. Nu-mi place să supăr pe nimeni și dacă asta se întâmplă, fără să vreau, mă întristează nespus.

Concluzie 2: Deși am observat la destui creatori că nu acceptă criticile dacă nu sunt „ de bine”, mă bucur să anunț, dacă n-am făcut-o deja, că nu fac parte dintre ei și că autosuficiența îmi e total străină, ba mai mult, consider că menajarea excesivă, pentru a nu deranja naturelurile stupid-simțitorii, dăunează foarte tare, întreținând această autosuficiență și ridicând-o la rang de megalomanie senilizantă de neuroni. Acela ce nu-și acceptă greșelile și nu vrea să învețe de pe urma lor nu merită atenție de niciun fel, mai ales cocoloșire în puf gâdilitoriu de orgoliu prostesc. Prin urmare, nu mă voi opune niciodată criticilor în subsolul textelor mele, pentru că de asta le postez, ca să aflu păreri, bune sau rele, din care consider că pot învăța ceva, cu condiția, repet, ca ele să fie DECENTE, cât de cât documentate, să dovedească faptul că criticul respectiv mi-a citit textul înainte de a-l „demola” și să nu reflecte doar o frustrare a unei persoane care, din varii motive, mai mult sau mai puțin obscure, consideră că eu (sau alții) îi stau în coastă :) Am aceleași emoții, de fiecare dată când postez ceva, dar n-am de gând să blochez vreodată comentariile și nici nu le-aș șterge, chiar dacă aș putea, pe cele - nu exigente, ci rău-voitoare (ca să nu spun jignitoare) - să-mi sară ochii ! :) La urma-urmei, cel care jignește se descalifică singur; cuvintele scrise rezistă mai mult decât cele aruncate-n vânt și faptele proprii te descriu mult mai bine decât ar face-o oricine altcineva.

Concluzie 3: Așa cum bine a spus cineva, e loc pe lumea asta pentru toți. Europeea e un atelier literar în care cel care scrie ceva e liber să posteze, iar ceilalți sunt liberi să-și exprime reacțiile la lecturarea textului respectiv. Niciunul dintre noi nu e specialist, însă unii au mai multă experiență, indubitabil mai multă literatură citită și mai multă ușurință în a comenta. După cum am observat, aceștia, pe lângă experiență și talent, au și un vocabular elegant, ceea ce contează enorm, după umila mea părere, și odată în plus, merită respect.


Uff ! Gata ! (cred :)

 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-12-13 16:08:44
         
 
  imi cer scuze pentru acordarea stelutei,
pe care n-am apucat sa o motivez analitic,
daca si autoarea considera ca am gresit prin "festilanie", chiar daca am alta parere, imi permit gestul reparatoriu al anularii,
cu mii de scuze, inca o data, pentru neplacerile provocate

fiecare cu parerile si gusturile sale, pe care e bine sa si le exprime strict in legatura cu textul, nu despre acordarea sau neacordarea vreunui "trofeu luminos" de catre altcineva, care a surprins, poate, alte valente si afinitati elective din textul supus comentariilor,

cu gustul contestarilor aprins pe buze tot timpul, fiecare steluta, indiferent la ce text pusa, poate genera adevarate razboaie in subsol, ca si aici - cred insa ca in cazul contestarii e chiar mai necesara argumentatia - daca cei in cauza nu sunt in stare, prima solutie, de prim prag, ar fi abstinenta, postul, preferabil postarii
unor diatribe cu jigniri de un rand sau de doua cuvinte ("total aiurea" - goia, cred ca domnul Corbu ti-ar putea acorda un premiu pentru conciziune - uite alte cateva idei de comentariu, tot asa de elaborate - ":(", ":)"!", "?", "." , " " etc.)

cateva aspecte-resort:
- pe Europeea, stelutele nu au "greutatea" de pe alte site-uri, ele nu imping elitist textul pe prima pagina, cu noian de accesari, il pastreaza in aceeasi lista, democratica, a textelor validate; sunt destule texte instelate care au mult mai putine "afisari" decat unele fara macar un vot; sunt de acord si am apreciat aceasta politica a site-ului - diminuarea ecartului nu mai da sens "schimburilor de lumini" pe texte slabe, nu favorizeaza "gascaria" de cartier intunecat sau "snobilimea" de turn pitic;

- instelatorii pot da cu galetusa aurie fara nici un comentariu explicativ, cu un simplu gest, anonim, micsorandu-se numarul "reciprocitatilor"; problema este ca au aparut reclamatii, acuze, chiar, prin care "instelatorul" era socotit un "inselator" fricos, adorator al penumbrei ghiftuite si caldute; din acest motiv am ales, in ultimul timp, gresind, poate, iarasi, calea exprimarii in clar; in nici un caz pentru a capta stele, fata de care, avand in vedere vechimea (si:) pe site, a ruginit demult orice "extaz";

- textul in cauza, oricate proteste as starni inclusiv din partea autoarei, este un rondel parodic reusit, bine incadrat prozodic, infuzat cu meandrele general valabile ale realitatii romanesti, fara metaforizari, sinestezii, abstractizari, tichii de margaritar stilistic fara sens in acest caz,
un joc de rol, in care expresiile tari, atat de oripilante (vai, goia, cata fragilitate feciorelnica exclusivista, ca o bariera pentru intregul ramas necitit, in fata unui simplu, inocent chiar, as zice "ba", spus de catre altcineva, evident, in afara de tine sau autorii tai preferati...) au importanta in alchimia realitatii, a strazii, de unde ne vin adeseori, oricat ne-am minti, inspiratiile,
as putea continua si in alt stil, pe pagini intregi, mimand elogios si exegetic incantarile, in consacratul stil saab, dar nu vreau sa-i iau nimanui painea de la gura si profesorii din sobor,

concluzionez doar ca textul e mult mai bun decat alte texte instelate sau elogiate exegetic, dupa cum scriam anterior si imi mentin parerea ca steluta a fost acordata pe drept

P.S. Intru linistirea totala a spiritelor incinse si-atat, promit mmi-ului rudy un car de stelute, imediat ce va re-incepe postarile
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-12-13 11:56:24
         
 
  În sfârșit, acum am înțeles, Gina, ce era în spatele sintagmei „total aiurea”, pe care sper să n-ai nimic împotrivă că mi-am însușit-o. Dacă ai fi fost clară de la început, nu s-ar mai fi produs atâta eroare de confuziune... care este... :)

Sunt de acord că apelative gen „bă”, „mă”, nu dau bine în gura unei femei. Dealtfel, nici nu le utilizez. Dar rondelul acesta, după cum am specificat, e inspirat din realitate. Expresia disperată: „Oprește, bă, alarma la mașină !” este a vecinului (bărbat !) din blocul de vis-a-vis, la adresa vecinului (tot bărbat !) care locuiește deasupra, care a achiziționat de curând o Dacie 1310 din Obor (n-are decât vreo 20 de ani, „micutza” :) și i-a montat un hal(al) de alarmă ce izbucnește isterică, ori de câte ori trece o altă mașină pe alee sau se apropie vreo mâță. Iar nemernicul (vecinul cu alarma), deși are ferestrele spre parcare (și deci nu poate invoca scuza că n-o aude), n-o oprește decât după ce exaspereaza tot cartierul și ne pune tuturor creierii pe moațe. Am pus într-un rondel „experiența” asta, și n-am avut în gând altceva decât să descriu o realitate care, interesantă sau nu, este doar o realitate și nimic altceva. Iar aici ne aflăm într-un atelier literar unde, după părerea mea, sunt (sau ar trebui să fie) permise și încercări literare sau exerciții (vezi replicile de pe la alte texte, ale mele sau ale altora), nu numai „perle”, pentru că niciun autor nu poate să scrie numai capodopere, oricât de talentat ar fi.

Deci: un text, chiar dacă e scris de o femeie, nu trebuie neapărat să fie asociat cu autoarea; el poate foarte bine să exprime gândirea (protestul, părerea etc.) unui bărbat. Așadar, îmi pare rău să te contrazic, dar aici chiar ai fost subiectivă, asociind textul cu femeia.

Sunt de acord și cu faptul că textul meu nu e de instelat. Am observat că, în general, realitatea nu e atât de spectaculoasă ca imaginarul. „Trofee personale” ?... nici vorbă ! Pe mine mă bucură cel mai mult comentariile, indiferent că sunt de bine sau nu. Nu voturi și nici stele. Consider că nu mai sunt o începătoare pe site și am depășit (cam de multișor) etapa în care o stea primită la un text mă umplea de extaz :)

Acum, cu speranța că ne-am lămurit și în spiritul sărbătorilor care se apropie, mi-aș dori ca în sufletele tuturor să se aștearnă liniștea, pentru a ne putea încheia conturile cu anul care pleacă și a ne bucura, din plin, de farmecul Anului Nou.

Cu prietenie,
Simona

 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-12-13 08:23:57
         
 
  ok, revin:


stelele acordate unui text, nu trebuiesc considerate ca "trofee personale"...in conceptia mea, si a site-ului, banuiesc, reprezinta "texte recomandate inspre citire", am citi textul si sincer, nu impartasesc nicicum existenta unui "ba, ma..."(cu diacritice)

l-am considerat aiurea...sincer, ce as fi putut impartasi din lectura lui?

si nu am fost subiectiva, asociind textul cu femeia,


cu siguranta nu am asociat comentariul cu autorul...

vaya con Dios,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-12-12 23:51:47
         
 
  q.e.d., domnule/domnisoara/doamna Dat cu
ofuscarea mater studiorum est
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-12-12 23:02:41
         
 
  imi cer scuze si eu doamnei Dobrescu si promit sa-mi fie ultimul mesaj pe aceasta sectiune.

va apelez, domnule Bratu, "atat de ceremonios"...pentru ca... asta este situatia... nu ma dragalesc cu personajele Europeea.
scriu pentru mine - nici pentru stelutele ce fura mintile europeenilor, nici pentru altcineva.
ca scrierile mele suna atat de complex pentru dvs... asta se datoreaza profesorilor care m-au format. imi cer scuze daca, intr-un fel sau altul, acestia au facut-o dupa alte standarde decat cele agreate de dumneavoastra. punct. de final. la buna citire.

scuze autorului paginii pentru interventie... din nou.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2006-12-12 19:31:57
         
 
  cer scuze Simonei ca, fiind apelat asa ceremonios, dezvolt alta discutie aici, fara legatura cu textul din pagina:

daca tot m-ati intrebat, mult stimata doamna/domnisoara/domnule Datcu,
parerea mea e ca jocul dumneavoastra cu/de-a literatura, exprimat prin acele exegeze mai mereu instelate de catre mmi-ul analizat pe unde el nici cu gandul nu gandise,
e incantator, de-a dreptul, dupa cum spuneam,
e pitoresc si contine jubilatii decorative cu tuse parodice,
dar seamana prea mult a jonglerie interesata cu trasul de par, a simfonie peste kitsch-afis cu tignal sau a mediu unificator, pana la si peste absurd, de regnuri stilistice,
mai degraba decat a joc, prin care sa va prezentati, firesc la o anumita varsta, vorba lui Blaga(Lucian), atat iubirea cat si intelepciunea
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-12-12 18:13:52
         
 
  "...si care, de cum a obtinut baghetuta de stele, si-o pune, regulat,
in fruntea super si mirobolantelor analize SAAB la super si mirobolantele sale texte incluse"

stimate domnule Bratu,
ma bucur ca gasiti analizele mele atat "super" cat si "mirobolante". va mai astept, cu drag. nu-i asa ca e frumos jocul acesta de-a literatura?
saab
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2006-12-12 12:20:34
         
 
  "total aiurea" - goia

"Oamenii si-au facut "bisericutzele" lor si obisnuiesc sa-si dea "stelutze" reciproc..." - MMI

as adauga aplauze acestor doua exegeze ale gastii de zgomote(ca bisercuta nu pot sa-i zic), adica
uite cine vorbeste:

- unul care, de fapt, nu comenteaza (opinez, cu destule probe, ca nici nu e in stare), ci isi face reclama propriilor texte,
si care, de cum a obtinut baghetuta de stele, si-o pune, regulat,
in fruntea super si mirobolantelor analize SAAB la super si mirobolantele sale texte incluse
sau insteleaza, tot regulat si proverbial, pe baza de voturi la schimb, un alt mm(i?)

- cineva care se dedubleaza a pusta pe huneste, amusinand, cu strambete de circ, pe la "rimelari", fara habar

la asa struto-camila rezultata prin rafinari ale nerusinarii, normal ca-i deranj ca si altcineva scrie, indubitabil mai bine decat ei, in cazul Simonei, dupa umila mea parere
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-12-12 08:19:18
         
 
  Gina, Florin,
Suntem în postul Crăciunului și n-am dezlegare la arțag. Așa că nu zic decât: merçi, stimabililor, pentru că, totuși, mă citiți. Și, ca să citez o mare vedetă contemporană: „dacă nu sunt bârfită, înseamnă că nu exist” :)

A, să nu uit: sunt și eu de acord cu voi. E total aiurea. Ca, dealtfel, multe lucruri care se întâmplă pe lumea asta. Asta este fantastic, nu ? :)

 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-12-12 07:51:54
         
 
  stelutele nu pot ocupa retina, asta este fantastic,


goia


 
Postat de catre nula nada la data de 2006-12-12 01:05:46
         
 
  Asta e si parerea mea, dar, ce mai conteza...Oamenii si-au facut "bisericutzele" lor si obisnuiesc sa-si dea "stelutze" reciproc...

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2006-12-12 00:47:08
         
 
  total aiurea...


 
Postat de catre nula nada la data de 2006-12-12 00:44:02
         
 
  Mulțumesc, Daniel, pentru „iesplicație”, care este :) Iaca răspunsul cucoanei exasperate:

Ei bine, n-o opri... las-o sa urle,
nu-mi pun mintea cu tine – ești nebun!
o catedrală cu treizeci de turle
mi-e păru-n cap – dar nu’ș de ce-ți mai spun...

Mâine precis, cu trâmbițe și surle,
mă tai la vene – sau, precum Shogun,
(în timp ce-alarma ta o să tot urle),
îmi fac sepuku – am cuțitu-ăl bun

cu care soțul meu, tip foarte dur, le
dădea la gât – iute ca un taifun,
celor ce-l enervau. Nu mai îndur, le
zic tuturor: adio ! noroc bun !

N-o mai opri, e prea târziu... Să urle !... :)


 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-12-11 00:40:38
         
 
  faptele reale care este demonstreaza ca si in alte parti se gaseste cate o alarma la fel,
dar nicaieri asa rondea de protest bine scris,
ceea ce imi da ghes multiplelor felicitari pentru universalitate si purced la festilanie plus replica de raspuns explicativ:)

Rombdel explicativ al propr`etarului

Ba n-o opresc, cucoană, cristalină
e-alarma asta, bună la amoc,
ce-mi pare, prea bengoasa mea vecină
că mi s-a pus, de-o vreme, pe-al tău coc.

Că-i melodie de Minune plină,
cu Vijelie și puțin hard-rock,
c-am vrut, cucoană tare, fără vină,
ceva măcar să-ți placă, să-mi dai “țoc”.

Am pus-o, zău, să urle zi-lumină
numai de miști prin zonă al tău toc
sau când la geam scoți pleata cea divină
și-o vânturi, să te văd, înger miștoc…

Deci n-o opresc, cucoană cristalină…



 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-12-10 22:12:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE