FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
CENZURAT
Text postat de MARELE MAESTRU INTERGALACTIC
Textul de mai jos, in care atrageam atentia ca un membru al site-ului, respectiv Sabina Datcu, a fost cenzurat,este cenzurat la randul lui,DESI NU CONTINE LIMBAJ OBSCEN SAU ATAC LA PERSOANA!As vrea sa stiu motivele!In caz contrar ii voi trimite domnului Cristescu textul respectiv, asteptand sa ia masurile de rigoare:


Rog editorii sa explice de ce a fost invalidat acest text al Sabinei Datcu!
Text postat de FLORIN RADULESCU
http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol=1244

simplu exercițiu de utopie subsecventă (1)
Text postat de Sabina Datcu
autocenzura, bipurile (din tramvaie) si ideile lui mircea gherbovat

intai de toate, v-as intreba daca stiti aceste idei ale lui mircea gherbovat... nu?!?
atunci e cazul sa studiati inainte. ...

[...]

acum... cand vi le-ati insusit, am sa sa incerc sa gasesc un spatiu celebrului bip din tramvai printre aceste idei referitoare la postmodernism.

poezia, in sine, probabil ca socheaza la o prima vedere. mai mult sau mai putin, caci intr-un exces de zel, autorul s-a gandit sa se autocenzureze... de ce? asta nu ma intrebati pe mine, pentru ca NU STIU! bipul acela celebru ce isi face loc printre indivizii tramvaiului 36 ar putea fi inlocuit de orice substantiv masculin sau neutru.

revenind. daca ar fi sa raportam poezia la titlu si la o interpretare “usurica”, atunci aceasta s-ar restrange numai la :
ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36 [...]
ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36
mă holbez la el ca la "surprize, surprize"
și sunt gata să-ți șoptesc
vreau să ți-o trag iubito
vreau să ți-o trag
cam aceasta ar fi intreaga poezie, conform titlului si interpretarii ce provine din acesta.
poate ca ar mai ramane doar o intrebare: “de ce tramvaiul 36”?. asa. pur si simplu. (habar nu am si nici nu cred ca vreau sa aflu). raspunsul... se afla tot in poezie (in varianta extinsa): “who cares?” (btw... nu am priceput daca “carres” asta e scris intentionat cu 2 de r sau iar a gresit managera)

bun. acum va intrebati, poate, unde e dl gherbovat in toata povestea aceasta...
este undeva, la limita dintre intelegere (a poeziei) si interpretare (a poeziei).
interpretare? intelegere? sa distingem:
[definitii de manual]
A înțelege o secvență lingvistică echivalează de regulă cu identificarea sensului acestuia și cu formarea unei reprezentări mentale satisfăcătoare (din punctul de vedere al subiectului, al situației de comunicare etc.). Operațiile necesare comprehensiunii sunt în mare măsură standardizate, fiind aplicate automat la lectura oricărui text (identificarea sensului de dicționar al fiecărui cuvânt, identificarea valorilor sintactico-semantice ale cuvintelor în enunț, selectarea sensurilor pertinente în context ale cuvintelor polisemantice etc.)
Interpretarea, în schimb, desemnează un proces de atribuire de sens, ceea ce implică, de regulă, alegerea dintre mai multe variante posibile de înțelegere, considerate fiecare, în grade diferite, satisfăcătoare.

gherbovat ne comunica:”cei ce se bucura de har nu pot fi intelesi in mai multe feluri. ei pot fi doar interpretati in mai multe feluri.”

e clar ca secventa lingvistica a inteles-o toata lumea (chiar si in varianta autocenzurata). dar interpretarea?!? care ne este referentul? titlul, versul repetitiv sau ideea unei societati in sine? ajung la ideea lui Jean Starobinski: obiectul atenției mele nu e în mine; el stă în fața mea, iar interesul meu major nu este să mi-l apropriez sub înfățișarea pe care i-o împrumută dorința mea fapt ce m-ar lăsa pe mine însumi captiv capriciului meu), ci să-l las să-și afirme toate proprietățile, toate determinările sale particulare. [...] Riscul, dacă obiectul nu e perceput, menținut, consolidat în diferența și realitatea lui proprie, este ca interpretarea să nu fie, în cel mai bun caz, decât dezvoltarea unei fantasme a interpretului.

exista, in afirmatiile lui gherbovat, un sinistru joc de cuvinte: “cei pe care nu-i intelege nimeni, n-au valoare, cei care nu-i inteleg pe cei care au determinat trasee spirituale noi pentru generatii intregi, n-au ei valoare”

ce s-a inteles sau cat s-a inteles din poezia/poezica asta... nu stiu. dar sunt convinsa ca toata lumea poate spune ca “a inteles”. rezulta, in mod logic, ca poezia are valoare. traseul, mai mult sau mai putin “spiritual” pe care-l determina si descrie aceasta poezie, ar putea fi traseul tramvaiului 36. sau traseul autorului. sau traseul unei intregi societati. sau drumul acela inchis. sau orice alt "ceva" ce permite interpretarea noastra, interpretare proprie. pentru ca noțiunea de "lectură" privilegiază ceea ce textul conține, pe când noțiunea de "receptare" - ceea ce subiectul (cititorul) reține, potrivit personalității sale și circumstanțelor.

depinde, deci, de noi cum vedem un text.

“Poetica iaste aceea ce arată a să face stihuri, mai vârtos că aceste stihuri să numescu poetică și poezie.” Ienăchiță Văcărescu Observații sau băgări-dă-seamă asupra regulelor și orânduelelor gramaticii rumânești [1787]

------
NOTA: textul de mai sus este un simplu exercitiu, precum simple exercitii imi sunt toate comentariile/interpretarile. nu cautati mesaje evidente, pentru ca ele NU EXISTA!
------

si poezia interpretata:

ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36 (autocenzurata)(rudy valentino)

ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36
pensionarii își pipăie parkinsonian șepcile colorate
oftează ca după o indexare de pensie
lânga ei traiste cu amintiri și spinări de pui
but who carres?
buzele tale
ah buzele tale
pentru prima dată
realizez
cât de sexy este
un desfundător de chiuvetă
țigăncile alimentează mecanic
la sânuri pestilențiale
viitori criminali în serie
pe ritmurile lui Guță
juisând țăranii scuipă cojile semințelor
în scăfârliile călătorilor
cu precizia unui ceasornic elvețian
miroase a brânza expirată
a sudoare de salahor
but who carres?
ai cel mai mișto bip din tramvaiul 36
mă holbez la el ca la "surprize, surprize"
și sunt gata să-ți șoptesc
vreau să ți-o trag iubito
vreau să ți-o trag
dar
escortată de controlori
cobori la prima
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  de acord.
editorul care a invalidat textul a gresit.
poate a realizat, poate nu.

bunul simt ar trebui sa primeze si frumos ar fi sa vina si sa-si argumenteze invalidarea sau macar sa vina si sa spuna: da, domnule, eu am invalidat, am gresit.
macar atat.

d-l Corbu chiar nu poate afla cine a invalidat textul?
chiar nu?
 
Postat de catre eugenia reiter la data de 2006-12-06 07:08:03
         
 
  Rudy, n-am cum te ajuta, pot doar sa spun ca daca n-ai aflat pana acum, nici nu cred ca vei afla, pot doar sa spun ca eu personal nu am invalidat NICIUN comentariu si NICIUN text, niciodata, nici macar comentariile care ma blagosloveau in direct, cu surprize, surprize :)  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2006-12-05 22:15:52
         
 
  Carmen, nu vreau decat sa stiu cine a invalidat textele mele si textul Sabinei Datcu!De restul se va ocupa bunul meu amic Gione "Troleibuz", un tip sensibil, de 1.90m si 130 de kile, doctor docent in ruperi de urechi clapauge!

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2006-12-05 22:00:40
         
 
  MMI Rudy, vezi ca faci si victime colaterale...:)  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2006-12-05 21:47:44
         
 
  Discutii sterile pana acum...Tot n-am aflat cine a facut magaria de a invalida de 9(noua) ori textul meu, fara a sa aiba un minim bun simt si sa motiveze aceasta decizie aberanta!

Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2006-12-05 21:22:22
         
 
  Catre editorii Europeea: adresa mea de mail este [email protected]. Rog mult, pe aceasta cale, toti membrii Europeea cu nivel de editori, sa ma contacteze la adresa comunicata mai sus, pentru a incerca sa ne punem de acord intre noi cu ce trebuie si cu ce nu trebuie facut in cazul textelor si comentariilor de pe site.
Va multumesc anticipat tuturor si-mi cer scuze pentru modul in care profit de amabilitatea autorului.
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2006-12-05 21:17:29
         
 
  Domnul Corbu este doar bun, nu și îngăduitor, în timp ce domnul Cristescu este îngăduitor, dar nu este bun.
Norocul userilor este că cei doi lucrează numai împreună! :))
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-05 13:58:59
........................................

eu sunt convinsa ca domnii Corbu si Cristescu vor ajunge la un consens, Europeea trebuie sa aiba regulile ei, de ce trebuie sa luam ca etalon alte site-uri de poezie? de ce trebuie sa facem si noi ce fac cei de pe agonia? nu putem avea disciplina noastra? nu ne putem conduce dupa regulile proprii ale bunui simt? si aici ne putem organiza spre binele si imaginea site-ului si a autorilor, de ce agonia trebuie luata, mereu, drept exemplu si de ce Europeea sa nu devina un site demn de a fi un exemplu? intreb si eu, sper sa nu deranjez. par naiva?:))
Postat de catre Elena Toma la data de 2006-12-05 14:50:50
............................................

Elena Toma, chiar nu ai bunavointa sa ma scutesti de stupiziniile tale niciodata ?
Daca nu ai minte in capatana sa discerni niste idei si atata poti tu sa intelegi, stai nene la textele tale nu ma mai zapaci de fiecare data, ca aici nu pot sa te ignor ca pe mess sau ca la telefon.
Pana la urma ma aduci in situatia sa ma rog de E.C. sa ma faca admin, desi nu am niciun chef, doar sa iti sterg comentariile de la paginile mele. :)))))
Postat de catre Dan Carlea la data de 2006-12-05 16:57:53
.................................
știam că aici sunt pe pagina d-lui Florin Radulescu și mi-am permis să răspund comentariului făcut de Liviu S. Bordas.
Liviu, ți-ai luat avocat și te reprezintă? nu înțeleg atitudinea domnului Dan Carlea pe care nu l-am deranjat cu nimic și credeam că am dreptul să-mi exprim o părere, evident, am fost naivă.
- domnule Dan Carlea, fiți amabil, încetați cu răbufnirile acestea lipsite de elementar bun simț, nu doresc să începem a ne pune poalele-n cap, mă respect, nu mă caracterizează astfel de ieșiri, am plecat de pe Agonia tocmai pentru a nu mai fi victima provocărilor cărora nu le-am mai făcut față, după cum bine știi, urmăreai totul din umbră, finuț cum ești:))..( dar iată ce tupeu ai pe Europeea):))) și, luând exemplul unor editori, m-am dezbrăcat de caracter doar sperând că, așa, vorbind pe limba lor, să mă fac și eu înțeleasă. chiar nu avem ce comunica, nu mă pot ridica la înălțimea psihologiei dvs, vă știu băiat de cartier și cum Titan ..nu este un cartier oarecare, mă abțin să intru în dispută cu dvs.
vă mulțumesc și cer scuze d-lui Florin Rădulescu, nu era cazul ca tocmai pe pagina domniei sale să îmi permit aceste explicații, dar..deh! viața ne surprinde:))
respecte, d-le Florin, pentru (sper sa nu mai fiu naiva)intelegere! :)

 
Postat de catre ambigua departare la data de 2006-12-05 18:12:01
         
 
  Valoarea mea, valoarea mea!

Când l-am întrebat pe Corbu,,cașcaval, pe ce bani iei?''
Mi-a răspuns,, întotdeauna am la mine, numai lei''
La aceeași întrebare, Cristescu, mi-a zis,,ei hai!
Nu-ți dai seama, Josy dragă, că eu umblu cu parai?''
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-12-05 17:04:59
         
 
  Elena Toma, chiar nu ai bunavointa sa ma scutesti de stupiziniile tale niciodata ?
Daca nu ai minte in capatana sa discerni niste idei si atata poti tu sa intelegi, stai nene la textele tale nu ma mai zapaci de fiecare data, ca aici nu pot sa te ignor ca pe mess sau ca la telefon.
Pana la urma ma aduci in situatia sa ma rog de E.C. sa ma faca admin, desi nu am niciun chef, doar sa iti sterg comentariile de la paginile mele. :)))))

Liviu Bordas, misto ati zis domne :))))
Am vrut sa fie clara pozitia mea, si anume ca domnii E.C. si I.C. sunt oameni de valoare, dar cu siteul asta stau in imobilism de parca regulile ar fi facute de Dumnezeu si nu se mai poate face nimic.
Oamenii le-au facut, oamenii le pot schimba.
Dar cand ca exista si persoane gen Elena Toma care pur si simplu nu inteleg nimic si nu gandesc cu capul lor, si arunca pareri ce sa mai zic ?
 
Postat de catre © Dan Carlea la data de 2006-12-05 16:57:53
         
 
  ,,par naiva?:)) ''

Naivă???, Doamne ferește!
Vede asta, clar și orbu'
Cum Cristescu ocolește
Orice-ntâlnire cu Corbu:))))

p.s.dar au leac de trecut criza
tanti Nuți și Eliza
 
Postat de catre hhhhhhhhhhhhh hhhhhhh la data de 2006-12-05 16:41:46
         
 
  eu sunt convinsa ca domnii Corbu si Cristescu vor ajunge la un consens, Europeea trebuie sa aiba regulile ei, de ce trebuie sa luam ca etalon alte site-uri de poezie? de ce trebuie sa facem si noi ce fac cei de pe agonia? nu putem avea disciplina noastra? nu ne putem conduce dupa regulile proprii ale bunui simt? si aici ne putem organiza spre binele si imaginea site-ului si a autorilor, de ce agonia trebuie luata, mereu, drept exemplu si de ce Europeea sa nu devina un site demn de a fi un exemplu? intreb si eu, sper sa nu deranjez. par naiva?:))  
Postat de catre ambigua departare la data de 2006-12-05 14:50:50
         
 
  Să vezi acum discuții aprinse între domnii Corbu și Cristescu, fiecare încercînd să afle de la celălalt toate amănuntele discuțiilor purtate cu Dan Carlea!!! :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-05 14:40:23
         
 
  Dan Carlea, aici te înșeli!
Domnul Corbu este doar bun, nu și îngăduitor, în timp ce domnul Cristescu este îngăduitor, dar nu este bun.
Norocul userilor este că cei doi lucrează numai împreună! :))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-12-05 13:58:59
         
 
  Nu vreau sa fiu gresit inteles :
din discutiile virtuale si telefonice avute cu domnii Corbu si Cristescu a reiesit ca sunt oameni buni si ingaduitori, dar aici e vorba de o reorganizare.
Am propus variante simple si eficiente, care nu implica reconstructia site-ului.
 
Postat de catre © Dan Carlea la data de 2006-12-05 13:21:18
         
 
  Frate, e lege : de cate ori intru aici, cam o data pe saptamana, vad macar un scandal.

Photobucket - Video and Image Hosting

Florine, iti spun eu, omule, care e problema :

editorii isi fac treaba cat de bine pot, dar regulamentul nu e ca lumea facut.

Vezi ca e un text al meu putin mai vechi in care ceream niste modificari, si mi-am pierdut 2 zile degeaba cu comentarii si lamurit lumea.

Sunt intelese lucrurile gresit si gata.

1) e bine sa fie pagina de comentarii OFFTOPIC

2) sa fie o optiune pentru limbaj explicit, fiindca totusi suntem in secolul 21 si oamenii trebuie sa aiba voie sa poata spune kooooor
intr-o poezie, ca nu suntem fetite de pension, sa se poata scrie si poezie erotica, daca cineva simte nevoia, etc.

3) sa nu mai fie lasate pe prima pagina texte de astea, astea sunt discutii de forum .
Am si eu si revista si blog si forum, acest text e bine sa fie pus pe forum si pe prima pagina lasat un link si o recomandare/avertisment ca asemenea texte sa fie de acum pe forum
( apropo, eu nu mai pot intra pe forum, iar trebuie sa trimit la nu stiu ce adresa nu stiu ce si m-am pllictisit ).
Daca s-ar face asa, in cateva saptamani s-ar muta toate polemicile pe forum, nu ar arata prima pagina a site-ului cum arata, cu scandaluri mereu si cu comentarii aiurea pe la texte.

4) Daca e prea greu de modificat site-ul in sensul ca sa apara steaua data unui text in dreptul comentariului omului care o acorda, sa se spuna clar ca steaua se acorda numai cu comentariu pe text, in urmatorul fel : userul respectiv face comentariul, spune in comentariu ca da stea, numai una per/user, si NUMAI EDITORII sa puna stelele.


Orice stea aparuta in plus sa fie stearsa.

Ma rog, chestiuni de organizare.

Refractari la sugestii mai sunteti, domnilor Cristescu si Corbu, eu as pune site-ul in ordine in maxim 1 luna si ceva, fara ca oamenii sa se simta lipsiti de libertate.
Cand va plictisiti de certuri si de probleme, uitati-va pe textul meu mai vechi in care am spun lucrurilor pe nume, pe acest comentariu si reanalizati.

Florine, asta e chestia, eu stiu 3 editori, habar n-am cati sunt in total, dar astia 3 sunt ca lumea sa stii, problemele sunt de ordin pur organizatoric.

 
Postat de catre © Dan Carlea la data de 2006-12-05 12:09:36
         
 
  Mi se pare logic si de bun simt, ca ceilalti editori sa intervina cand sunt neintelegeri pe site si nu s-o lase pe Lory intotdeauna la inaintare ca sa incaseze toate mizeriile ce decurg din disputele de aici. L-am rugat mai demult pe dl.Cristescu, daca poate, sa ne ajute in a personaliza munca editorilor, precum si acordarea de stele, asa cum e pe Agonia. In momentul in care acorzi stea apare si pe comentariul respectiv steluta. Iar in privinta aprobarii si invalidarii ar fi foarte cinstit, pt. ca fiecare si-ar asuma ceea ce a facut si n-ar fi totul o joaca de-a ,,uite textul - nu e textul`` s.a.m.d.

Carmen, eu n-am cerut nimanui parerea cand am fost facuta in fel si chip, am intervenit, in schimb, cand s-a intrecut masura cu alti useri. Fara nici un rezultat, din pacate. Unii oameni cred ca isi fac un scop in viata din asta, ce poti sa le faci? Am asistat, ca privitor la un spectacol degradant, ieri, pe Agonia, in care un editor isi batea joc de un poet in vazul tuturor, explicand ca este editor si face legea:(
vezi ca aici nu se intampla chiar asa, cu toate ca nici noi nu stam pe roze:( cartitori si insi care vor sa puna ,,foc``, vor exista mereu

 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-12-05 10:44:31
         
 
  Sincera sa fiu, nu inteleg de ce a fost invalidat textul respectiv, mult mai logic mi s-ar fi parut sa fie invalidat comentariul lui Ionut Caragea in in care spune ca cel ce a acordat o stea unui text e dobitoc, sau ca autorul respectivului text si le-ar acorda singur...In fond, afirmatiile respective se puteau face si sub semnul bunului simt...esti de acord, Lory?  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2006-12-05 10:03:56
         
 
  Ii rog frumos pe colegii mei sa lase acest text pe pagina principala pana cand dl. Cristescu il va vedea si-i va da un raspuns, sau, eventual, sa-i explice lui Flrin Radulescu, de ce este ivalidat. Tin sa mentionez ca editorii fac aici munca voluntara, din dorinta de a ajuta site-ul Europeea si nu cred ca exista la vreunul dintre ei dorinta de a-si bate joc de cineva.

Va multumesc - Lory
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-12-05 08:01:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE