FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Andrei Petre
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Petre, dacă ne-am așeza "la mijlocul lucrurilor", cu conștiința "de față", cu siguranță vom ști ceea ce este bine și ceea ce este rău.
(și de fapt noi știm ceea ce este bine, dar nu ne interesează pentru că nu știm să iubim aproapele, știm să ne iubim doar, pe noi)

drag - Ralu
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2006-11-24 20:15:34
         
 
  Ai dreptate, nu numai că nu va fi răspunsul, îl va împiedica. Să luăm doar definiția purității: acel ceva ce e inaccesibil, indestructibil, nemodificabil, neinfluențabil... Presupunând că există un creator, și există, el e pur, deci are calitățile enumerate mai sus, ceea ce înseamnă anularea tuturor conceptelor religioase prin imposibilitatea de bază de a interacționa așa cum pretind cu ceva absolut de neatins și din necesitatea de a rămâne pur, de neinfluențat deci creator echilibrat, nu la dispoziția unei capacități de gândire, minoritare în univers, omul. DECI...întunericul a ucis și ucide doar în apărarea unei variante de prădătorism, de supunere a altora.  
Postat de catre cornelia claudia iakab la data de 2006-11-24 16:41:10
         
 
  Raluca, ceea ce profetii din vechime este filtrat de discipolii acestora, deci nu poate fi cert... nu ai cum sa definesti ceea ce este bine si ceea ce este rau, de aceea nu poti defini ratacirea... nu stim daca gresim sau nu...

Aurel, tocmai pentru ca nu putem de-dogmatiza religia, nu avem cum sa o alteram... Numeroasele conflicte care astazi macina lumea au si motivatii religioase... De aceea cred ca ar fi ideal daca am putea sa ii convingem pe oameni sa nu mai creada... Fundamentalismul genereaza automat violenta... Daca credem cu tarie in ceva si ne intalnim cu oameni care cred in altceva (statistic vorbind, este imposibil sa credem toti in aceeasi teorie), in mod cert va izbucni un conflict... Solutia ar fi atunci sa nu ne mai incrancenam... Lucru care este imposibil in cazul religiei...

Mariana, trebuie moderatie, dar trebuie si pragmatism... Pentru ca eu cred sincer ca un om intelept este in stare sa se descurce simplu... Nu spun ca eu pot sa fac asta, insa cred ca este un ideal spre care ar trebui sa tindem cu totii...

va multumesc inca o data pentru vizita si pentru parerile foarte interesante... ma bucur sa vad ca sunteti preocupati de aceste probleme...

va mai astept...

intotdeauna cu nerabdare si cu mult drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-11-24 16:18:51
         
 
  Scuză-mă, am postat aiurea. Voi continua...
"Confesiunile" Sf. Augustin constituie de fapt o operă literară. Cu toate zbaterile interioare ale unui om care trece de la păgânism la creștinism. Și exemplele pot continua.
Dogmele nu pot să dispară din religie, precum axiomele sau lemele din matematică.
Accepatarea sau nu a unei dogme religioase ține însă de credință. Cred sau nu că există Dumnezeu, cred sau nu că există Allah - dogme acceptate. Cred sau nu în Dumnezeu este cu totul altceva.
Ceea ce propui tu trimite la antinomia sacru - profan. Valorile religioase au un caracter sacru, cele culturale unul profan.
Nu înțeleg sensul acestor două propoziții:"Nu avem cum să oprim religia. Iar aceasta este în esență caracterizată prin violență". Ce înseamnă "a opri religia"? Nu înțeleg cui atribui violența. Religiei?
Una peste alta, textul este scris inteligent și, iată, naște o modestă părere ca a mea.
 
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-11-24 13:04:31
         
 
  Fiecare om cu Dumnezeul său, Andrei. Indiferent că există miliarde de religii sau doar una, adevărul e că omul fără un far călăuzitor nu știe să meargă, nu are spre ce să meargă, doar rațiunea nu mulțumește pe nimeni. Desfă știința în corzi și mai departe în subcorzi, suborice altceva, nimic nu se poate explica mulțumitor, cunoașterea e întoarcere continuă la început, iar începutul, orice natură ar fi avut, nu ne dă putere să trecem prin zi și prin noapte, prin iarnă și vară, prin război și pace, fără să sperăm că cineva ne călăuzește pașii. E, probabil, continua dependență de uterul mamei, de privirea ei blândă, de siguranța că-ți va fi aproape, chiar dacă e departe, pe pământ sau în adâncul lui. Ca orice altă credință a omului, religia trebuia, trebuie impusă, în concepția lui, în felul lui de a trăi existența - ceilalți trebuie să creadă, să facă ce spun el. Câți dintre noi nu simțim, pe segmente diferite de existență, această nevoie? Suntem copii cu o infinitate cu diformități spirituale, unii atât de copii încât să creadă că trebuie uciși milioane de oameni pentru ca o religie sau alta să se impună. Iisus n-a impus nimic. Pavel a impus. Și n-a fost singurul. Mulți au fost și vor mai fi cei care au negat-o și au interzis-o. Trebuie moderație în tratarea oricărei probleme care are legătură directă cu sufletul omului. Nu gonindu-l, torturându-l, exterminându-l îi arăți ce e bine să facă. Deosebit textul. Votez. O zi fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-11-24 12:58:50
         
 
  Sunt în mare parte de acord cu ideile tale. Felicitări pentru comparația concentrată dintre creștinism și islamism.
Nu sunt însă de acord cu sintagma "culturalizare a religiei". Culturalizare înseamnă instruire, este accepția unică dată în dicționare. Înțeleg ce vrei să spui, însă trebuie găsită altă formulare.
Fiecare dintre religii are și anumite valori culturale. Las la o parte faptul că ea a inspirat și va inspira in aeternum cultura. Că a preluat și prelucrat datul cultural al unei epoci. Trebuie să accepți, de exemplu, că Sf. Părinți țin de religie. De-dogmatizarea unei religii nu poate fi făcută niciodată
 
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-11-24 12:51:26
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Petre, nu știu unde este acea "impunere" de care amintești...
Iisus a spus: "dacă vrei" (urmează-mă)... Așadar nu există impunere. Că sunt persoane care despart religia de credință, asta se întâmplă dintr-o percepere greșită sau dintr-un "orgoliu" ușor "mascat".
Într-adevăr, în religie au existat "rătăciri" de-a lungul timpului... asta nu înseamnă să "mutilăm "și noi religia.

drag - Ralu
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2006-11-24 07:01:34
         
 
  Raluca, atat timp cat religia este impusa, este normal sa existe si indivizi care sa o considere benefica...

goia, ai perfecta dreptate... problema este atunci cand credinta celor foarte multi se focalizeaza asupra acelorasi simboluri...

va multumesc pentru vizita si pentru intrebarile pe care le-ati ridicat

va mai astept

cu drag

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-11-23 23:18:01
         
 
  personal, intre "religie" si "credinta" exista o mare diferenta,

prima, reprezinta o entitate, cu drept de a asimila masele, de a le organiza, influenta, si chiar manipula

a doua, este personala, si se pastreaza la un nivel pertinent, implinit singular, omul in fata puterii supranaturale, manifestandu-se decent, in chiar odaia lui

o parere,

goia




 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-23 22:21:51
         
 
  Să nu ignorăm cunoașterea prin Dumnezeu.
Eu am găsit doar în religie răspunsul și starea deplinătății.
(Ce te faci cu una ca mine?...)

Asta nu înseamnă că "marile răspunsuri" (adevăruri) nu au și o altă cale de "cunoaștere".

drag - Ralu
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2006-11-23 16:47:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE