FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Emanuel Cristescu
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Emanuel Cristescu,
Nu ma fac avocatul nimanui si revin sa intaresc ca nu agreez textele de factura celui incriminat, dar nici nu incerc sa fac fapte bune precum ar fi sa ajut batranei sa traverseze strada impotriva vointei lor doar de dragul de a face o fapta buna. Pentru mine democratia pe care o invocati are valoare de lege si nu cod de conduita civica. Legea este inflexibila si se aplica in mod egal pentru toata lumea.
Ceea ce sustineam eu era, ca daca tot avem o lege, nu are rost sa aplicam exceptii de la ea, si anume, dau exemplul meu pentru ca este cel mai la indemana, pentru a posta un text imi trebuie un editor ca sa ma valideze. Nu ma cunosc cu domnul Peia si sunt convins ca daca l-as cunoaste poate nici nu i-as fi amic. Dumneavoastra l-ati scos pe distinsul domn in piata publica si ne-ati invitat sa dam cu pietre, oare cati dintre cei ce au lovit sunt fara de prihana ?
Revin la fraza din comentariul anterior “Consider ca este suficient ca textele cu continut vulgar ce constituie atacuri neprincipiale la alti autori sa nu fie afisate”. Abordarea cu berile este reala si cat se poate de magulitoare pentru site-ul pe care il pastoriti. Da, ma simt liber la dumneavoastra pe site si ma bucur ca se intampla asta. Formele mele de protest, copilaresti sau nu, nu au nicio legatura cu site-ul ci doar cu persoanele ce considera ca o atitudine de voluntariat excesiv ii situeaza automat pe pozitii discretionare fata de membrii ordinari cum sunt eu. Interventia mea este emotionala, da, si nu ma indoiesc de asta, cu atat mai mult cu cat si eu am fost trecut de la un nivel de 100 la un nivel de 20 cu explicatia ca se restructureaza site-ul, nici pana astazi n-am inteles masura asta dar daca restructurare este, asa sa fie ! Nu ma deranjaza prezenta unui editor in spatele meu si drept dovada nu am cerut sa fiu repus in drepturi poate si pentru ca activitatea mea nu este atat de voluntara ca a multora de aici. Daca asta e legea o respect !
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2006-11-24 10:05:36
         
 
  erata: "rumei"- urmei...mama' lui de text  
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-23 23:11:48
         
 
  si la urma rumei, sergiu, habar nu am cine esti...mea culpa?

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-23 23:10:33
         
 
  sergiu,

vin soriceii, si te vor confunda cu o bucata de branza,treaba ta...Curtea de la Haga nu intervine...jur, ma aplec peste textele de poezie, nu mai intervin,

vaya con "Bios"

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-23 22:59:15
         
 
  ''vaya con dios,

nu mai revin pentru un text de cascaval''

iar tu, fără-ați declina anii
mai bine tai-o și fă nani
să nu te plângi pe la cumnați:
''m-au și ... bătut și-s și cu banii luați:-)))''
 
Postat de catre moș teaca la data de 2006-11-23 22:54:42
         
 
  Distinse Emanuel Cristescu,

cand extragem, se intampla ca nu extragem chiar esenta,

asadar, acuzatia, nu a fost acuzatie, a fost doar parerea simpla, prin care unii autori, s-au exprimat...decizia luata impotriva lui I.Peia, a fost da, exagerata,


cu atat mai mult cu cat, textul cat si cei implicati, au dat dovada de furie, iresponsabilitate, si inversari de roluri: victima a devenit acuzator, acuzatorul victima...si viceversa...nu pot ignora motivatia textului, asadar, consider:

cei implicati, sunt iresponsabili, textul la fel...decizia, prea dura, intr-o situatie care nu prezinta greutate...si mai ales, echipa editoriala, lipsind pragmatic, in evitarea acestui conflict,


vaya con dios,

nu mai revin pentru un text de cascaval...las soarecii sa se bucure,


goia



 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-23 22:46:41
         
 
  "de ce oare, noi, autori pe acest site, trebuie sa intervenim?"


Ditinsa goia,

Simplu. Pentru că am fost acuzat și voiam să văd cât de argumentată este acuzația și câtă bază pot pune pe acuzația domniei voastre.
Acum sunt lămurit.

Să auzim de bine.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-23 22:36:14
         
 
  Sergiu,

am spus, ma pastrez "no comment"

Domnule Emanuel Cristescu,

sincer si responsabil, afirm ca nu are rost sa reveniti cu aceste paragrafe. Daca situatia s-ar fi intamplat intr-o manifestare pe strada, cu dorinta de a manifesta impotriva femeii, Goia, jur, ar fi fost acolo replicand.

Repet:atat textul cat si detaliile care l-au generat, sunt puerile...asadar, de ce oare dorim sa mai filosofam sau sa ne exprimam, intr-o zona "no man-land"?


Persoanele impricinate, ar fi putut sa-si rezolve problemele in afara site-ului, de ce oare, noi, autori pe acest site, trebuie sa intervenim?

sincer, nu credeam, dupa cele scoase la iveala, ca situatia mai are vreo relevanta,


asadar, "no comment"


goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-23 22:30:11
         
 
  Imparțială ca orice român. Chiar aflat în spții mai democratice.

No coment cu ...139 cuvinte!

"scris la furie, iar cele rostite la furie, nu au nici o relevanta" Cât poate ține furia ? A trecut suficient timp ? Putea reveni ? Putea să prezinte scuze?

"majoritatea au votat impotriva deciziei luate"
Întrebarea a fost clară. Dacă a votat împotriva măsurii susține textul lui IP sau nu ?

Reiau textul "interpelării" că poate s-a pierdut printre comentarii! Deși nu pare, îl reiau într-o notă absolut destinsă. Dacă pare altfel poate fi ignorat.

În textul intitulat „Jigodia uman㔠autor Ioan Peia, pe lângă alte aserțiuni deranjante în opinia mea, există și pasajul de mai jos. Care, pentru mine, a fost determinant în luarea măsurii fără precedent pe acest site, de a-l exclude pe autorul său, Ioan Peia.

Iată pasjul
„un caz special în diferențierea jigodiilor humanoide care populează mapamondul și care-și impun voința printr-un mecanism mult mai abil, mai insidios, și, deci, de o mie de ori mai periculos, sunt MUIERILE! Am scris cu majuscule, pentru că majusculă a fost contribuția lor la marile convulsii ale istoriei.”

Întrebare: declarându-vă împotriva măsurii luate înseamnă că susțineți autorul respectiv textul său ? Ori nu am înțeles eu bine poziția Dumneavoastră?

Un scurt comentariu

Există o butadă potrivit căreia logica ar fi de două feluri: dialectică și feminină. Lecturând eu, cu interes, pozițiile unor distinse colege de pe site, înclin să cred că butada ar putea avea un sâmbure de adevăr. Pentru că numai în virtutea unei „logici speciale” autorul pasajului de mai sus ar putea fi susținut cu un spirit asociativ de necontestat chiar de reprezentantele categoremei incriminate atât de dur de către autorul pasajului. Mărturisesc, acest pasaj, este adevărat nu numai, însă în mod special acest pasaj, m-a determinat să iau măsura pe care am luat-o. Ca un firesc gest de disociere de o „apreciere” globalistă potrivit cărieia MUERILE ar fi „jigodii umane” ori „humanoide”. Gestul meu, în afara firescului demers de întronare a legalității pe site, a avut și această componentă: de apărare a condiției, imaginii și demnității atât a colegelor noastre dar, evident, și a tuturor acelora care fac parte din categorema amintită. Ei bine surpriza a venit chiar de la o parte dintre reprezentantele categoriei așa de frumos gratulate în pasajul amintit. Așadar, în loc să fi protestat împotriva pasajului, o parte dintre distinsele noastre colege „protesteaz㔠împotriva măsurii luate, respectiv a mea, parcă dorind să întărească opinia autorului pasajului. Adică în fond ele par a susține adevărul acestui pasaj.
Mie personal îmi este de neînțeles un astfel de comportament. Însă, poate, în virtutea unei „logici speciale” iată el, acest comportament există. Și nu într-un singur caz! Pare că visez. Oricum eu mai acord circumstanța unei posibile neînțelegeri a pasajului respectiv a textului intitulat „Jigodia uman㔠ori a „citirii” superficiale a acestui text de către aceste distinsele reprezentante ale MUIERILOR. ( am folosit termenul fără conotația ușor pejorativă pe care uneori acesta o are)
Dacă însă, înlăturând și aceste posibile circumstanțe atenuante, distinsele reprezentante ale sexului frumos, pe care le desemnăm cu termenul de „femei” „alintate” în pasajul de mai sus, MUIERI, vor continua această acțiune „sinucigaș㔠mă vor putea convinge că am greșit în luarea măsurii în situația în care își vor asuma explicit acest pasaj, adică dacă vor avea curajul să afirme: da eu (numele) ….….în calitatea de femeie, (muiere), sunt o jigodie umană ori , mă rog umanoidă. Poate, dacă numărul acestora va fi, democratic vorbind, jumătate plus unu dintre numărul femeilor care activează pe sit, îmi voi schimba opinia asupra măsurii luate și îi voi prezenta scuze, în mod public, autorului textului „Jigodia umană”

PS.
Mă văd în situația ingrată de a fi dorit să fac un bine împotriva voinței celora cărora doream să le fac acest bine.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-23 22:22:50
         
 
  erată - palid măi:-)  
Postat de catre moș teaca la data de 2006-11-23 22:21:31
         
 
  gina, textul ăsta jur, e valid
însă tu, vorbești de analiză
doctorul, vorbind de dializă:
,,să faci treaba mică, ești cam plaid!''
 
Postat de catre moș teaca la data de 2006-11-23 22:19:43
         
 
 
"Într-un mod destins , sub forma unei "interpelări" am adresat (a se vedea mai jos,) o întrebare distinselor Elia Ghinescu, Anda Andrieș, Dana Banu, gina bultoc." (Emanuel Cristescu)

am citit, evolutiv comentariile si detaliile oferite...asadar, ma consider "no comment"


am afirmat ca textul I.P, a fost scris la extrema, mai mult, l-am considerat scris la furie, iar cele rostite la furie, nu au nici o relevanta...asadar, nu am considerat necesara interventia pro-femeie

1. a lipsit editorul ferm care sa invalideze textul si care ar fi pastrat site-ul limpede de orice defulari cu caracter strict personal

2. cei implicati in asa zisul conflict, se pare s-au comportat la fel, cel putin unul trebuia sa uziteze de facilitatile mess-ului, si sa "evacueze" persoana de nedorit

atat textul cat si baza lui, le consider iesiri exagerate

asadar, nu pot da curs interpelarii, am pus greutate pe decizia luata...sincer, in momentul de fata, nici macar nu ma mai obosesc sa o analizez,

se intampla, ca in cursul unei analize, aparand alte detalii la suprafata, preferi sa te pastrezi neutru...daca nu chiar absent,


goia




 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-23 21:58:53
         
 
 
Mă bucur că m-ați scutit de "distinse", am observat că e o adresare pe care o folosiți mai curînd umoral, cînd epuizați registrele firești. Mă gîndesc că material ați strîns destul din numeroasele provocări și disucții anterioare, unele extrem de pertinente, pe care însă le-ați lăsat nefructificate. Se pare că ezitați să puneți la lucru "echipa" și editorii lucrează prea "independent". Cred că chiar și numai Eugenia Reiter v-ar putea da toate sugestiile necesare. Numai să vă hotărîți odată să purcedeți la treabă.
Asta pînă nu se va întîmpla - mă folosesc de sugestia lui Laurențiu - ca EUROPEEA devină un fel de EURO-PE-EA saz EURO-PE-EL.

Concurs de parodii nu cred prea curînd, deocamdată am reușit, cu contribuții serioase din partea binevoitorilor, o parodie de concurs.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-23 14:59:07
         
 
  Corneliu Traian Atanasiu,


"MĂSURILE sînt din păcate intervenții în forță," Nu toate însă când sunt epuizate căile firești, comentariu, opinie, avertisment, atenționare iar "subiectul" nu înțelege, forța și legea rămân singurile soluții. Nu sunt nici ilegale nu sunt imorale.

Aștept un draft de material concret în problema profilaxiei.

Și mi-aș dori să moderați un concurs de parodii.

Mulțumiri pentru interes.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-23 13:23:57
         
 
 
Rămîne totuși ceva ce ar trebui să fie constant și consecvent și nu e. MĂSURILE sînt din păcate intervenții în forță, de urgență, excesive și, chiar dacă veți obține mereu aplauze pentru ele, e preferabil să spuneți ceva și despre PROFILAXIE. Măcar așa o idee, o promisiune, să nu zic o încercare onestă de implementare. Mai ales dacă, în ton cu vremurile, țineți la o deosebire serioasă și reală (și nu doar de vopsea pe fațadă) între EUROPEEA și EURO-PEIA.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-23 13:14:37
         
 
  După cum sper că ați observat am încercat să intervin cât mai puțin administrativ în viața sitului. Am făcut-o doar când a fost nevoie, cu dorința de a fi corect și cu teama de a nu greși. De aceea punctele de vedere exprimate aici reprezintă feed back -ul necesar pentru a constata dacă am greșit sau nu.

Laurențiu Orășanu, mulțumesc pentru opinia clară și precisă și pentru evaluarea făcută. Eu cred că este bine să avem cât mai mulți curajul să ne asumăm astfel de responsabilități chiar cu riscul de a fi acuzați de a polariza "opiniile intr-un mod oarecum clientelar" Iată, am putut afla că gestul lui Ioan Peia de pe Europeea, (mai și rimează!) nu a fost singular.
Și eu am identificat un mare potențial conflictogen în comportamentul distinsului nostru fost coleg și intenționam chiar să spun că oriunde va evolua va produce astfel de conflicte unde s-ar putea să nu benefiieze de o dreptă măsură și să fie scos afară poate mai neelegant.

Dacă va fi înțeles ceea ce este de înțeles din această întâmplare și dacă-și va revizui comportamentul Europeea îl reprimește fără nici o urmă de ranchiună.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-23 11:58:25
         
 
  nu am avut nici o clipa in gand sa transform in sarbatoare plecarea distinsului si bunului domn pomenit in comentariu, dimpotriva,

iar textul este opinia mea referitoare la masura respectiva dar, mai ales, la atitudinea multor colegi,
opinie exprimata, poate, cam prea neconventional, astfel incat poate da nastere la interpretari nedorite
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-11-23 11:34:22
         
 
  Faza cu atacul la Lory s-a petrecut identic pe alt site. Atunci am intervenit, cu citate din cometariile celui exclus acum, aratand ca aceste comentarii demonstreaza un pattern (omul se da la tipe, e de-ajuns sa i se raspunda "sunt maritata" - recent, Maria Gold, sau "nu" - Lory Cristea, ca le porcareste cum ii vine la gura).

Nu vreau sa se creada ca vreau sa profit aici, si sa mai dau si eu, dupa ce meciul s-a sfarsit. Am luptat, cerandu-i decenta in comportare cu Peia si m-am ales cu portia obisnuita de invective pe care el o administreaza in astfel de situatii, plus sigura injuratura la propriu pe care am vazut-o tolerata pe site-ul de pe care vin, sau pe vreun site decent).

Vreau sa spun doar ca nu exista alta solutie, orice site literar va avea, mai devreme sau mai tarziu problema Peia, problema de comportament si minim de respect fata de colegi. Aprob masura, si ii apreciez pe cei care au curajul sa spuna lucrurilor pe nume. Bravo Daniel!

Pentru cei care se mai lasa amagiti de calitatile poetice ale lui Peia si ii trec cu vederea majalagismul, sa ma ierte, nu pot sa spun decat atat: sunt limitat, nu-i inteleg...

Calimero
 
Postat de catre xxxx xxxxx la data de 2006-11-23 11:18:23
         
 
  Magdalena Dale,

oamenii talentați trebuie ori are trebui să aibă responsabilități comportamentale duble în raport cu ceilalți. Pentru că, prin talentul lor, ei pot deveni modele. Cu atât mai dureroase sunt măsurile de tipul celei pe care am fost obligat să o iau.

Ina Cîrlan,

"Sunt suficiente tensiuni în viața reală, frumos ar fi ca măcar în cea virtuală să folosim mai des mușchii responsabili cu zâmbărelile:)."

Frumos spus, însă din păcate spsțiul virtual reflectă și de multe ori exacerbează patimile din spațiul real. Oricum eu am dat sarcină mușchilor responsabili cu zâmbetul și cu râsul să nu cumva să-i prind că trândăvesc că le tai rația de proteine, glucide ba chiar și vitamine. Văd că-și dau toată silința.


Lory Cristea

Este greu însă trebuie să înveți să ignori și de ce nu? să ierți. Tu ai de partea ta un mare talent pe care nu ți-l poate lua nimeni. Însă ai grijă nu cădea și tu în păcatul de a răspunde cu aceeași monedă. Am văzut aici cum cineva mă acuza că nu am fost la fel de echidistant și în raport cu niște texte de -ale tale însă nu mi-au fost indicate acele texte.

Daniel Bratu,

Cred că tot în virtutea dreptei măsuri nu putem transforma această măsură regretabilă și dureroasă ( cu tot veninul lui funciar, Peia este un poet sensibil) într-un prilej de sărbătoare, ori poate eu voi fi interpretat romanța ta nefiresc.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-23 11:12:29
         
 
  Într-un mod destins , sub forma unei "interpelări" am adresat (a se vedea mai jos,) o întrebare distinselor Elia Ghinescu, Anda Andrieș, Dana Banu, gina bultoc.

Revin, în ideea că pote nu o vor fi văzut-o. Dacă au văzut-o și nu au dorit să-i dea curs, prezint scuzele mele pentru revenire și respect posibilul "no coment" al domniilor lor.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-23 10:38:58
         
 
  Andrei Florian,

Autorul a „produs” nu un singur text injurios, belicos și nedrept. Textul „Jigodia uman㔠a pus capac. De aceea măsura de forță pentru că, între a accepta plecarea mai multor autori valoroși de pe site, care se comportă normal și a-l exclude pe turbulent am ales răul cel mai mic adică excluderea vinovatului. Care pe lângă faptul că a atacat nedrept mai mulți colegi a încălcat legea. Nu știu, Andrei Florian, dacă veți fi citit tot textul și veți fi sesizat pasajele în care incită la ură și la utilizarea cartușelor, în care discriminează printr-un misoginism extremist femeile (muierile) cum le denumește el, sau în care acuză mari categorii sociale, etc.
Intervenția domniei voastre, firesc, se ridică în apărarea unui „coleg” în aparenț㠄nedreptățit”. Vă rog să depășiți această fază și să cântăriți răul pe care acest „coleg” l-a făcut și continua să-l facă și după ce a fost atenționat și consecințele acestui rău asupra celorlalți și asupra sitului.
În teoria sistemică, se cunoaște, toate sistemele, pentru a nu se destructura, au nevoie de subsisteme de reglaj care mențin sistemul în anumiți parametri. În medicină se vorbește de sistem imunitar iar veterinarii vorbesc de ecarisaj. Asta am făcut și eu: am izolat și eliminat focarul rabic ajuns într-o fază de nepermis, pentru a nu altera sănătatea sitului.

Abordarea domniei voastre cu berile, ușor ludică și măgulitoare pentru Europeea, eludează gravitatea celor întâmplate și fondul problemei. Pentru că situația trebuie văzută și în dinamică: acum a atacat trei sau patru colegi, mâine alții, printre care vă puteți număra și Dv, etc.. Ca să nu mai vorbesc de terorismul ideologic al textului și de ticăloșia subtextuală pe care, nu mă îndoiesc, și la o lectură superficială, orice om cu un IQ să zicem normal, le poate observa.

„Imi este prea proaspata amintirea unor asemenea vremuri.” În virtutea unui astfel de clișeu nu înseamnă că trebuie să lăsăm să-și facă de cap pe acest sit persoane care au comportament extremist. Cum spuneam mai jos se vede cu ochiul liber că excesul democratic poate naște monștri.

„Textul de fata are rolul de a polariza opiniile intr-un mod oarecum clientelar.”
S-au exprimat mai jos opinii diverse. Poate nu suficiente. Îns㠄clientelar” este excesiv ca să nu zic nedrept și prezumțios. Eu cred că intervenția Dvs ca și a tuturor celorlalți a fost sinceră și nu a avut al scop decât bunul mers al sitului. Ați văzut pe cineva sancționat ori a primit cineva „ceva” în virtutea intervenției de aici? Domnia voastră a simțit vreo influență, în a vă susține opinia? E drept că și intervenția Dvs este una emoțională, neargumentată, în care nu ați abordat fondul problemei adică, articolul incriminat și conținutul său precum și măsura luată și efectele acestei măsuri asupra sitului, însă de unde și până unde „clientelar” ? Vă rog nu extrapolați asupra Europeei situații din alte medii.

Să auzim de bine și să ne păstrăm dreapta măsură și judecată.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-23 10:33:49
         
 
  revin cu o mica erata:
...pe la orele de trei ori șase ale înserării...
 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-11-22 21:23:37
         
 
  textul urmator l-am găsit ieri, pe la orele 6 ale înserării, pe o șosea mărginașă, cu mulți plopi fără soț pe de lături; exact pe axul drumului, o coală A4, cu portativ incipient, pătată de lacrimi și cerneală, plutea în fața mea, urmărită de un șobolan cu lanț și bilă de gât; necruțător, i-am tăiat calea și am recuperat plutitoarea, iar textul îl expun aici, văzând așa mulți comentatori, în speranța găsirii autorului, semnat pe foaie drept “un krupp de cetățeni de bine virtual”:
"Prieten drag (romanta)

prieten drag, te-au alungat
și plâng fără-ncetare
că sufletu-ți, imaculat,
e rupt și că te doare,

de amintiri mă leg ușor,
să nu mă ia tristețea,
că ai ieșit, în alt decor
să iți împarți noblețea,

că dai și în alt loc ce-ai dat,
cu generozitate,
pe-aici, mă bucur, da`-i păcat
de-atâta bunătate

ce ți-a rămas de-mpărtășit
și n-ai lăsat-o toată,
că, uite, mulți ce te-au iubit
și n-au prins o bucată

se vaită, toți te vor`napoi
și plâng, de umplu-o oală,
că au pierdut așa de soi
și genială-ți școală
...

mi-aduc aminte, bun amic,
de vorbele-ți domoale,
tot povestind că, fiind mic,
nicicând n-ai stat pe moale,

că-n viață ai urcat cu greu,
și soarta-ți lunecoasă
ți-a fost, plecând cu Dumnezeu
dar timpuriu, de-acasă

că-n nopțile cu frig domol,
acoperiș de stele
aveai pe creștet, astăzi gol,
dar luminat, ca ele;

și-mi amintesc, prieten drag,
cum ne-nvățai, pe-aceia
mai tinerei și cu arțag,
să prețuim femeia,

și s-o iubim, neîncetat,
cu mangâieri domoale,
nu s-o-njurăm, dacă-am scăpat,
pe urmă-i, niște bale;

cum, pe copile de talent
să le-ocrotim întruna
ne sfătuiai, mereu atent
să nu scape vreuna

de-al tău privit, oricând mai bun
decât supravegherea
părinților, deodată c-un
cuvânt precum e mierea

și cum ne arătai, ca-n Dex,
cum să întorci obrazul,
la altă palmă, gest reflex,
și-apoi să uiți necazul;

cum ne-nvățai să facem bici
din gât și din cravate
ori cum să ne legăm, pe-aici,
cămășile, la spate

.....

preablând și vechi amic, acum
toți plâng, într-o neștire:
te-ai dus, ca-n ceață, pe alt drum,
agonic; cu iubire

ne-ai răsfățat – plângând propun
celor de sus idei: A.
SĂ PRELUĂM TOȚI AL TĂU BUN
RENUME:

ÈURO-PEIA"



 
Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-11-22 21:15:02
         
 
  Abia acum am citit comentariul tău, Lory. Rămasă fără cuvinte...  
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-11-22 16:00:42
         
 
  Sincer, nu știu să spun dacă măsura este bună sau rea, este însă o măsură... drept pentru care o salut!
Virulența atacurilor proferate de domnul Peia a depășit cu mult pragul bunului simț.
Pe lângă faptul că, aici, toți încercăm, după măsura posibilităților și talentului nostru, literatura cu degetul:), între noi se creează, fie că vrem, fie că nu vrem anumite legături sufletești.
De aceea, consider deosebit de importantă calitatea Omului din spatele literelor.
Sunt suficiente tensiuni în viața reală, frumos ar fi ca măcar în cea virtuală să folosim mai des mușchii responsabili cu zâmbărelile:).
Rezumând: salut orice măsură capabilă să stopeze atacurile răutăcioase și vulgare.
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2006-11-22 15:58:10
         
 
  erată : l-ar  
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-11-22 11:54:17
         
 
  As ramane recunoscatoare celor care folosesc numele meu, daca ar evita s-o faca si sa-si dea cu parerea despre cum o fi fost dialogul meu pe messenger cu poetul Peia
eu am evitat s-o fac, cred ca sunt cea mai in masura sa stie despre ce e vorba
avand in vedere ca unii dintre voi puteti fi parinti, ma intreb, doar, cum ati reactiona daca copilului vostru, un imbecil i-ar cere la varsta de 16 ani sa se dezbrace în fața camerei, pentru ca el să se convingă de virginitatea ei(lui)
și dacă același individ, primind ceea ce merită l-ar hărțui incontinuu și la-r lovi in mod nemernic exact când el e în mijlocul unor evenimente extrem de importante pentru el: lansări de carte, apariția de critici favorabile operei sale

consider încheiat acest subiect, este evident că domnul pe care-l deplângeți va apărea mai devreme sau mai târziu, sub un alt nume, să vă dea mostre despre cum este în realitate târfa și nesatisfăcuta Lory Cristea
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-11-22 11:53:12
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Autodenunt !

Consider ca masura de a cenzura autorul si nu textul este una de forta. Mentionez ca nu agreez formele de exprimare belicoase si deci nici textul incriminat dar nu consider ca o masura de forta rezolva o asemenea problema cum este cea de fata. Imi este prea proaspata amintirea unor asemenea vremuri. Consider ca este suficient ca textele cu continut vulgar ce constituie atacuri neprincipiale la alti autori sa nu fie afisate. Textul de fata are rolul de a polariza opiniile intr-un mod oarecum clientelar. Eu am castigat un pariu cu acest site si anume cu Europeea. Un amic de-al meu mi-a propus un pariu care sa ma edifice despre cenzura , si anume, sa fac doua clone, una aici si una pe Agonia si sa public aceleasi texte, mai precis, trei poezii cuminti. Mi-am ales un nume care sa atraga atentia si am publicat simultan pe cele doua saituri. In momentul cand poeziile mele au atras comentarii, ceilalti, prin intermediul unui preacucernic cenzor, mi-au inchis contul pentru abuz, iar abuzul a constituit chiar numele propiu ales de mine sub care am publicat. E binestiut ca aceste clone se pot descoperi usor si deci ma asteptam ca si unii si ceilalti sa reactioneze. Ei bine, este suficient de clar ca asta a fost o cenzura de persoana, iar ceea ce era de demonstrat se intelege lesne, pentru ca, in naivitatea parohiala a cenzorului cu pricina, mi-a amintit ca stie cine sunt cu adevarat. Eu am pariat pe Europeea si am castigat doua beri. Va rog frumos sa nu ma puneti in situatia de a inapoia berile. Intr-o situatie disperata as putea sa impart berile cu dumneavoastra!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2006-11-22 11:40:27
         
 
  Ioan Peia este un om plin de talent. L-am remarcat încă de la început când a intrat pe agonia. O perioadă am comentat cu plăcere textele sale, apoi am renunțat din cauza sarcasmului său.
În ultimul său text de pe europeea misoginismul său este exprimat în termeni care nu-i fac cinste. Pot să înțeleg că este misogin, în fond fiecare avem opțiunile noastre, dar felul în care le exprimăm cred că spune esențialul despre noi ca oameni. Mai mult decât atât, răspunsul său la atenționarea domnului Cristescu scoate în evidență caracterul său inflexibil. Ținând cont că prin această atenționare i s-a oferit prilejul de a revenii asupra atitudinii sale, iar el nu a făcut decât să sfideze această mână întinsă, sunt de acord cu măsura luată.
 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2006-11-22 11:01:16
         
 
 
Jigodia este o boală evolutivă după cum s-a văzut. Mai ales cînd e lăsată să evolueze în voie. S-ar putea să fie și molipsitoare.

Medicina se chinuie de mult cu profilaxia. Ar fi un bun exemplu și pentru ceea ce ne paște aici permanent.

"Cornele, te rog eu, mai las-o cu teoria..."

Sînt și eu de acord cu măsura. A fost luată însă mult prea tîrziu. Carmen, multe lucruri trebuie stîrpite din fașă. Preventiv. Sau cel puțin descurajate. Dar fiecare are grijă doar de pielea lui. Nu-i așa? Și, cînd se mai întîmplă și altora, dă numai sfaturi binevoitoare.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-22 10:23:30
         
 
  Emanuel Cristescu administrează, pe Aleodor l-ai deconspirat CNESEASSTA ce esti, Alex mai exista pe aici iar Ion Corbu este in criza de timp. Da ce e interzis pe Europeea să fie cineva ca Magazinul Victoria? Adică 50 de magazine într-unul singur?

Oricum m-a amuzat textul Domniei voastre.

PS. Iată că se poate discuta și neîncrâncenat!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-22 10:23:27
         
 
  Umor…cu MǍSURǍ

Pe acest site, sunt câțiva poeți adevărați: Emanuel Cristescu, Aleodor Covrig, Alex Popescu și Ion Corbu.
Emanuel Cristescu, de exemplu, este un poet care are proză cu măsură. El își dă măsura numai pentru siguranță și numai într-o singură direcție, ca să ne arate calea cea dreaptă.
Mie nu mi-a arătat-o niciodată, că eu umblu pe mai multe căi și, dacă mi-ar arăta-o într-o parte, eu aș veni din cealaltă și tot așa, de s-ar irosi tot talentul lui poetic pe măsura mea.
El aduce la măsură și cu poetul Ion Corbu, care, uneori, mai intră-n pană și bate măsura pe loc la tastatură. Și atunci, ne interpelează de nu-mi mai văd eu lungul nasului…

Cred că...iar a depășit măsura…Bulișor! :)
 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2006-11-22 10:15:51
         
 
  Bulă Bulișor, alias Carmen Anghelina, membru plenipotențiar al "Guvernului Europeea" (sper să existe suficient umor să nu fie luată ad literam aceasta titulatură!)

Este în regulă. Nu de alta dar am văzut că goia invoca votul democratic. Ori vot nu înseamnă trei opinii pe un site cu câteva sute de membri.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-22 10:12:00
         
 
  Corneliu Traian Atanasiu,

"Cestiunea" este textul "Jigodia umană" măsura pe care am luat-o și argumntele pro sau contra acestei măsuri.

Ce ati aboradat Dvs are tangenta insa este colateral.

Dvs ati facut un regulament. Ati văzut ce a iesit?

Heirupismul- poate.
Echipa editorială există și ătie ce face. Că mai greșește este omenesc.
Strategie există. Adevarat nu este publică. Iar acum traversez o perioada excesiv de plină de probleme.
Regulament există și este suficient. Nu-mi plac redundanțele reglementative.
Nu guvernez ci administrez și intervin f rar când este cazul. Ca acum.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-22 10:07:25
         
 
  Domnule Cristescu, daca tot m-ati declarat membru al Guvernului Europeei, raspund la interpelarea dumneavoastra, (vad ca nu s-a inteles clar mesajul comentariului meu anterior), citand un coleg de site:
"Sigur, Ioan Peia este un om plin de talent. Justifică oare talentul lui virulența textului postat? Justifică talentul lui duritatea atacului asupra unei persoane care, în opinia mea, numai lipsită de talent nu este? Justifică atitudinea pe site a Loredanei Cristea (și nu numai a ei) misoginismul care răzbate din textul lui Ioan Peia?"
Deci, domnule Cristescu, acestea fiind citate, subliniate si zise, raspunsul meu este: sunt de acord cu masura luata de dumneavoastra!
Am zis suficient de clar?

Cornele, te rog eu, mai las-o cu teoria...

 
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2006-11-22 10:01:18
         
 
 
Erată: fac fiecare ce-i taie...

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-22 09:39:07
         
 
 
"Cestiunea":

- agreați heirupismul,
- nu aveți echipă editorială (editori care face fiecare ce-l taie capul, da),
- nu aveți o strategie a site-ului,
- nu doriți un regulament, vă ajunge Constituția,
- guvernați doar cu avertismente și edicte.

Era un pompier pe-aici care ar fi spus că stingeți abia ultimii tăciuni după ce ați savurat imperturbabil grandoarea incendiului.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-22 09:36:22
         
 
  Liviu Bordaș,

Echilibrat și aproape ca o lamă de brici textul domniei voastre.

O erată se impune: "Eugen Cristescu" ar trebui citit "Emanuel Cristescu". Sunt scumpi mieii la Cluj?

PS.
Emoțional, în viziunea mea însemna în virtutea emoției, sentimental. Puțin sau deloc rațional, argumentat.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-22 09:11:55
         
 
  Îmi amintesc de "mulier, mulieribus" de la lecțiile de latină. Într-adevăr în limba latină nu avea această conotație, pe care limba română o dă cuvântului "muiere"

Dar oare acesta să fi fost obiectul postării de față? Nu ar fi fost mai interesant și poate, mai util un punct de vedere la "cestiune"?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-22 09:01:41
         
 
 
"MUIERILOR. ( am folosit termenul fără conotația ușor pejorativă pe care uneori acesta o are)"

Adevărul este că mulier este cuvîntul care în latină era privilegiat și însemna soție, femeie, iar famula era doar sclava casnică, slujnica. Dovadă:

Ave Maria, gratia plena,
Dominus tecum;
benedicta tu in mulieribus,
et benedictus fructus ventris tui, Jesus.

Rămîne să cercetați și ce-i cu jigodia. Se pare că e o boală canină letală.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-11-22 08:55:49
         
 
  Reiau aici o idee expusă într-o discuție purtată în particular cu unul dintre colegii de site.
Nu pot să pricep încrîncenarea cu care unii dintre noi înțeleg să își susțină părerile. Sigur, fiecare are dreptul la propria părere, fiecare apreciază poezia în felul lui, fiecare are propriile standarde după care judecă. Orgoliile sunt, în acest domeniu, aproape firești. Ceea ce e nefiresc este violența limbajului, violență care îmbracă uneori forme greu de acceptat.
Sigur, Ioan Peia este un om plin de talent. Justifică oare talentul lui virulența textului postat? Justifică talentul lui duritatea atacului asupra unei persoane care, în opinia mea, numai lipsită de talent nu este? Justifică atitudinea pe site a Loredanei Cristea (și nu numai a ei) misoginismul care răzbate din textul lui Ioan Peia?
Cred că nu. După cum la fel de puțin justificate mi s-au părut și alte texte, ale altor autori, ocazionate de concursul inițiat de o mînă de oameni care realmente au pornit cu cele mai bune intenții.
Culmea este că aproape toți cei implicați în recentele războaie virtuale sunt umoriști. Autori obișnuiți să mînuiască mai degrabă floreta decît ghioaga. Ce i-o fi determinat să se lepede de eleganta lor armă pentru a pune mîna pe par? N-am să înțeleg.
Da, măsura e dură. E fără precedent, după cîte știu. Răspunsul lui Ioan Peia la atenționarea domnului Cristescu a fost la fel de dur. Parcă anume formulat pentru a atrage o atitudine inflexibilă. Ioan Peia a declarat ferm că nu acceptă atenționări. Cu alte cuvinte "fac ce vreau, să văd ce-o să-mi faceți?"
Nu mi-a plăcut textul lui. Prea generalizant, atît în privința "muierilor", cît și în privința noastră, a celor care, vezi doamne, am avea circumvoluțiunile încîlcite printre dantelele ce mărginesc poalele rochiei unei "muieruști". Prea violent în limbaj. Prea pătimaș pentru a putea fi privit ca pamflet. Și, mai ales, ocazionat, spune el, de corespondența privată pe care ar fi avut-o cu Lory Cristea.
Sigur, toate opiniile exprimate aici stau sub semnul emoționalului. Nici a mea nu face excepție. După cum nici poziția domnului Eugen Cristescu nu e ferită de o anumită doză de emoțional, oricît ar încerca să ne convingă de contrariu. Ca atare, nu pot spune dacă măsura e cea dreaptă. În contextul dat, așa pare. Nici nu știu dacă este irevocabilă. După cum nici nu cred că Ioan Peia ar reveni. Pot însă să sper că vom judeca de două ori înainte de a posta odată.
Nu pentru a evita o eventuală sancțiune. Ci pentru a dovedi că suntem, totuși, raționali.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-11-22 08:05:58
         
 
  Bună dimineața, domnule Cristescu. Am vrut să tac și probabil bine făceam dacă tăceam! Dacă domnul Peia așa vede lucrurile, așa or fi!... În legătură cu mitraliera și cartușele ar fi ceva frumos de spus, dar e nelalocul lui aici. Noi, "muierile" suntem iertătoare din fire, cam prea iertătoare, de prea multe ori. De aici, atitudinea de apărare a domnului Peia de către colegele noastre. A alege între un poet bun și un om bun este o întreprindere grea când e vorba de un site de profil. Nu susțin nici un punct de vedere, deocamdată. Cred că lucrurile trebuie cântărite bine de toată lumea și aștept ca domnul Peia să treacă peste acest moment de derută al domniei sale și să se repună în acord cu principiile, să zicem normale - pentru că altele nu cunoaștem și nici n-am dori să cunoaștem decât unele mai bune - ale existenței într-o societate formată din femei și bărbați cu drepturi și îndatoriri egale. Multă înțelepciune tuturor și o zi fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-11-22 06:24:25
         
 
  INTERPELARE,
Adresată distinselor Elia Ghinescu, Anda Andrieș, Dana Banu, gina bultoc, care s-au exprimat fără echivoc împotriva măsurii luate, per a contrario, deci, de susținere a textului și distinsei Bulă Bulișor alias Carmen Anghelina, care a cam scăldat-o, și pro și contra. Eventual și celorlalte colege care nu s-au exprimat. Le-aș ruga să o facă.

În textul intitulat „Jigodia uman㔠autor Ioan Peia, pe lângă alte aserțiuni deranjante în opinia mea, există și pasajul de mai jos. Care, pentru mine, a fost determinant în luarea măsurii fără precedent pe acest site, de a-l exclude pe autorul său, Ioan Peia.

Iată pasjul
„un caz special în diferențierea jigodiilor humanoide care populează mapamondul și care-și impun voința printr-un mecanism mult mai abil, mai insidios, și, deci, de o mie de ori mai periculos, sunt MUIERILE! Am scris cu majuscule, pentru că majusculă a fost contribuția lor la marile convulsii ale istoriei.”

Întrebare: declarându-vă împotriva măsurii luate înseamnă că susțineți autorul respectiv textul său ? Ori nu am înțeles eu bine poziția Dumneavoastră?

Un scurt comentariu

Există o butadă potrivit căreia logica ar fi de două feluri: dialectică și feminină. Lecturând eu, cu interes, pozițiile unor distinse colege de pe site, înclin să cred că butada ar putea avea un sâmbure de adevăr. Pentru că numai în virtutea unei „logici speciale” autorul pasajului de mai sus ar putea fi susținut cu un spirit asociativ de necontestat chiar de reprezentantele categoremei incriminate atât de dur de către autorul pasajului. Mărturisesc, acest pasaj, este adevărat nu numai, însă în mod special acest pasaj, m-a determinat să iau măsura pe care am luat-o. Ca un firesc gest de disociere de o „apreciere” globalistă potrivit cărieia MUERILE ar fi „jigodii umane” ori „humanoide”. Gestul meu, în afara firescului demers de întronare a legalității pe site, a avut și această componentă: de apărare a condiției, imaginii și demnității atât a colegelor noastre dar, evident, și a tuturor acelora care fac parte din categorema amintită. Ei bine surpriza a venit chiar de la o parte dintre reprezentantele categoriei așa de frumos gratulate în pasajul amintit. Așadar, în loc să fi protestat împotriva pasajului, o parte dintre distinsele noastre colege „protesteaz㔠împotriva măsurii luate, respectiv a mea, parcă dorind să întărească opinia autorului pasajului. Adică în fond ele par a susține adevărul acestui pasaj.
Mie personal îmi este de neînțeles un astfel de comportament. Însă, poate, în virtutea unei „logici speciale” iată el, acest comportament există. Și nu într-un singur caz! Pare că visez. Oricum eu mai acord circumstanța unei posibile neînțelegeri a pasajului respectiv a textului intitulat „Jigodia uman㔠ori a „citirii” superficiale a acestui text de către aceste distinsele reprezentante ale MUIERILOR. ( am folosit termenul fără conotația ușor pejorativă pe care uneori acesta o are)
Dacă însă, înlăturând și aceste posibile circumstanțe atenuante, distinsele reprezentante ale sexului frumos, pe care le desemnăm cu termenul de „femei” „alintate” în pasajul de mai sus, MUIERI, vor continua această acțiune „sinucigaș㔠mă vor putea convinge că am greșit în luarea măsurii în situația în care își vor asuma explicit acest pasaj, adică dacă vor avea curajul să afirme: da eu (numele) ….….în calitatea de femeie, (muiere), sunt o jigodie umană ori , mă rog umanoidă. Poate, dacă numărul acestora va fi, democratic vorbind, jumătate plus unu dintre numărul femeilor care activează pe sit, îmi voi schimba opinia asupra măsurii luate și îi voi prezenta scuze, în mod public, autorului textului „Jigodia umană”

PS.
Mă văd în situația ingrată de a fi dorit să fac un bine împotriva voinței celora cărora doream să le fac acest bine.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-22 04:58:12
         
 
  ...si ecsintescu virtual, tine pestele de coada...


 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-22 01:33:40
         
 
  Si uite cum Ioan Peia devine mare.............
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-11-22 01:19:29
         
 
  erata: Emanuel Cristescu

asa,

goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-22 00:15:41
         
 
  revin, insipid,,,

articole din Constitutia Romaniei(?)...un numar, 30...

ma intreb, oare nu sub aceeasi Constitutie, oamenii sunt expusi inegalitatii? (...fara sa intru in detalii, as fi ipocrita, eu nevitregita de...)

(inteligența nu cade în astfel de capcane; dacă există) / mini-paragraf, citez din Emanuel cristecu/

Jeesus, oare nu chiar inteligenta, naste cele mai marsave capcane?

doar idee...de seminar, semi-docili...

intreb,


goia




 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-22 00:13:54
         
 
  regret ca s-a ajuns la unele afirmatii care construiesc in spatele cuvintelor oricum vanitatea doreste. eu am intervenit aici pentru ca imi place poezia lui Peia; mea culpa pentru ca am asociat autorul cu textele; era vorba evident de alte chestiuni care la urma urmei nu ma intereseaza.  
Postat de catre 123 123 la data de 2006-11-21 23:41:40
         
 
  masura luata a fost exagerata, aidoma textului impricinat, semnat I.Peia...intr-o manifestare democratica, s-a stabilit: majoritatea au votat impotriva deciziei luate...insa, tot genetic- democrtaic, s-a hotarat: cel in putere, infirma majoritatea...asadar, hotaraste...


dragilor, democratia, este un alt batic legat peste ochi...

concret, poetul Peia, s-a retras...banuiesc el stie cel mai bine, ignorand oricare, orice, oricum...

fiindca el este, cu sau fara acest site...


vaya con Dios,


goia

 
Postat de catre nula nada la data de 2006-11-21 22:43:34
         
 
  Bula Bulisor alias Carmen Anghelina

- înțeleg că niște drăcușori l-au cam zgândărit. Poate avea astfel circumstanțe atenuante. Însă nimic nu justifică încălcarea legii. (inteligența nu cade în astfel de capcane; dacă există)

Pentru aducere aminte postez trei extrase din art 30 Constituția României:
„(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viața particulară a persoanei și nici dreptul la propria imagine.
(7) Sunt interzise de lege [……], îndemnul [….] la ură [….], de clasă [….], incitarea la discriminare, [….]i.
8) Răspunderea civilă pentru informația sau pentru creația adusă la cunoștință publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condițiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege”

Ca să nu vorbrsc de ticăloșia subtextuală așa zisului eseu.

Cine dorește să și-l asume nu are decât.
Eu desfid o astfel de producție și nu o pot tolera pe EUROPEEA.

nicolae tudor

Nu credeam că te vei preta la a fi incorect.
Ai întrebat cu subânțeles, „Incep sa ma-ntreb ce dracului caut eu aici?”. Răspunsul meu a fost „și eu mă întreb”. Nu crezi că a fost un răspuns meritat?

Succes ție și sitului tău. Poate vei înțelege atunci când va funcționa responsabilitatea pe care un astfel de demers o presupune. Ca să nu mai vorbesc de ținuta morală și intelectuală. Pe europeea a mai fost un caz în care se condamna vehement o așa zisă cenzură și comportament dur. Pus mai apoi într-o situație similară, acuzatorul meu, s-a semnalat chiar aici, și-a schimbat total atitudinea.

Argumentul de autoritate invocat (textul semnat Anghel Pop) este irelevant. Încălcarea legii nu se justifică indiferent cine susține ori comentează o astfel de încălcare. Iar mimetismul nu este pentru mine o opțiune viabilă.

Dumitru Cioaca

Apreciez bunele tale intenții și umorul intervenției.
În rest sunt convins că știi: „cimitirele lumii sunt pline de oameni de neînlocuit”

Dana Banu

Nu statutul de poet autentic al domnului Peia a dus la măsura luată. Ci textul de mai jos și incapacitatea autenticului poet de a-și asuma încălcarea legii.
Vezi și răspunsul pe care l-am dat Eliei Ghinescu.

Ionut Mustata

Domnul Nicolae Tudor își face site. Îți vei putea exersa admirația față de elocvența domniei sale acolo. Cât privește imoralitatea și ilegalitatea invocate pote le și argumentezi.

Repet, pot admite că am greșit cu privire la textul incriminat. Însă așteptam justificarea afirmațiilor. Adică să aveți curajul să vă asumați aserțiunile D-lui Peia și să le dați justificarea morală și legală.
Din păcate și intervențiile de astăzi s-au situat în zona emoționalului de tip asociativ-suportericesc.

Apreciez ipocrizia unora de lăsa impresia că susțin valorile Europeea.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-21 21:16:30
         
 
  foarte elocventa replica domnului Nicolae Tudor. Acel comentariu dovedeste cum este privit eseul cu pricina de un “neinitiat” in problemele existential-vanitos-europeeice. Dar cum domnul Emanuel Cristescu e propritar el decide. Si nimeni nu il va obliga sa elimine partea cu cenzura din regulamentele de p-acilea pentru ca desi imoral nu e ilegal.  
Postat de catre 123 123 la data de 2006-11-21 19:50:11
         
 
  Cred că poezia trebuie să primeze aici, nu comentariile, Ioan Peia este un Poet autentic.

Mai cred că editorii ar trebui să refuze comentariile care nu li se par "ortodoxe".

 
Postat de catre Dana Banu la data de 2006-11-21 19:40:35
         
 
  Pe Ioan Peia eu il consider un dusman personal fiindca e mai tanar si se ia de fetele care imi plac mie cel mai mult. Nu sunt insa pentru excomunicarea lui dintr-un motiv tot personal: cand sunt langa el lumea ma confunda cu un sfant.
In afara de asta, desi spurcat la gura omul are ceeace se numeste talent si asta nu e de colo.
Site-ul nostru ar pierde mult prin plecarea lui.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2006-11-21 19:23:27
         
 
  D-le Corbu,
Sunt nevoit sa revin (stiu, mi-ati spus de n ori sa parasesc situl, atat mie cat si altora; cum nu va convine de cineva scoateti acest text din buzunar). Sper ca nu va mai trece mult si-mi va iesi si mie situl.
Asa cum l-ati citat, pare ca Ioan Peia instiga la pusul mainilor pe mitraliere impotriva bietelor muieri. Ca om asezat intr-ale culturii ati vazut aici un pericol national? Domnule, e un pamflet!
Iata cum comenteaza Anghel Pop pe poezie. ro acest text:
“In mare ai dreptate, amice. Verva ta spumoasa si scrisul nervos ma face sa cred ca pamfletul nu a murit in tara asta.

Cand zici "Teofana, marea curva a Vizantului" nu cumva te referi la Teodora, sotia lui Justinian I, descrisa de Charles Diehl? Daca e vorba de ea, trebuie nuantate lucrurile. Procopie de Cezareea, care ii terfeleste pe toti in "Istoria Secreta", este o sursa istorica necredibila atunci cand o portretizeaza pe Teodora ca tarfa. Era dezamagit de Justinian, si voia sa-l picteze cu rahat in fata posteritatii. Tot el mai spune ca Justinian noaptea se preschimba intr-un diavol. Asta e folclor, barfa de strajeri, nu istorie serioasa. Joannes Laurentius Lydus, contemporanul Teodorei, afirma ca Teodora era mai inteligenta decat orice barbat cunoscut de el. A introdus legi foarte avansate in ce priveste drepturile femeilor, cu mult peste nivelul secolului VI.

Sa nu generalizam in ce priveste femeile. Unele sunt ipocrite, altele sincere, unele parsive, altele naive, unele ticaloase, altele generoase, ca si barbatii, dealtfel. Lumea e facuta din constraste.

In ce priveste ridicarea pitecantropilor pe care ii infierezi pentru ca pun mana pe putere, aceasta e problema umanitatii, din pacate. S-a constatat ca orice revolutie e confiscata de oportunisti. Idealisti ca Petofi Sandor sau Byron isi dau viata pe campul de lupta pentru sacra libertate, iar roadele le culeg falcosii si cefosii si grasunii. Michael Moore a mers sa intrebe congresmanii SUA cati dintre ei si-au trimis baietii in Irak sa lupte pentru Bush. Un singur congresman avea un copil in Irak, dar acesta plecase voluntar, impotriva vointei tatalui! Graitor, nu? Mereu politicienii au trimis pe fraieri si saraci sa moara in razboaiele lor de sah, in timp ce pruncii lor se urca pe secretare in birouri.

Te intrebi de ce? Cum de se poate? Nu e scris in stele, e scris in ADN! Genele ii seteaza pe antropofagii astia sa lupte pentru putere, asa cum informatia din genomul tau te face pe tine dornic de cultura si sensibil la frumos...
Si cu fiecare om, istoria o ia de la inceput, caci omul trebuie sa invete totul prin educatie, dar de prea multe ori instinctele sunt mai puternice decat ideile bune inculcate prin educatie. Iar rezultatele se vad...

Berdiav a observat ca revolutia comunista a pornit de la niste idealisti sinceri, care chiar voiau egalitate si ridicarea saracilor, fiind confiscata imediat de arivisti si meschini, de parveniti sangerosi. Berdiav da exemplul prietenilor lui idealisti, care dupa ce au pus mana pe puterea comunista au devenit ticalosi. Si Berdiaev, fiind om destept, si-a dat seama ca orice revolutie va avea aceeasi soarta.

In schimb Panait Istrati, naiv si sincer, isi da seama ca e putred comunismul, si se dezice de el, avand de suferit.

Nu voi continua cu exemplele, caci istoria e prea trista. Remarc doar ca omul de bine nu are arme in fata omului rau. De pilda, Giovanni Falcone nu putea elimina mafiotii prin lege, dar mafiotii l-au ucis pe el. Aici e o scapare a legii.

Iisus a fost crucificat legal, cu proces, martori, proces-verbal, apel, etc.

La urma urmei, numai Gandhi a fost singurul om de bine care a reusit sa aduca o doctrina social-politica eficienta (desi a sfarsit si el impuscat). Insa ideile sale chiar au schimbat viata a milioane de oameni. Chiar daca locul exploatatorilor englezi a fost luat de exploatatorii indieni, dar ceva tot a ramas de pe urma actiunilor lui Gandhi.

Oamenii de bine nici macar nu se pot uni, nu isi pot coaliza fortele pentru a lupta cu prostia activa. Sunt prea rari, prea inecati in multimile mediocre, prea tarati de valurile grijilor? Prea dezbinati de orgolii? Aici ar fi o tema de meditatie.

Cred ca singura optiune a unui om de bine dezamagit este sa incerce sa realizeze cat poate, impreuna cu semenii sai, prin fundatii, ONG-uri, asociatii, etc., prin care sa incerce schimbari. Mai mult nu se poate in conditiile date.

Daca nu, ne ramane sa ne defulam injurand (cum fac eu), sau scriind pamflete (cum faci tu). Eu zic ca ar merita sa colaborezi la "Aspirina Saracului". Cred ca Dinescu te-ar publica imediat.:)”



 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2006-11-21 11:53:37
         
 
  PRO SI CONTRA, amestecat

Cu doar cateva zile in urma, dupa afisarea rezultatelor la concursul de versificare, se creaza pe site o anumita stare tensionata. Unul dintre nemultumiti este poetul Peia. Se trezeste muierea Anghelina sa faca niscai comentarii pe marginea acestei situatii, doar cu intentia de a mai potoli spiritele incinse. Nu-mi amintesc sa fi jignit pe cineva. La fel si muierea Lory, face si ea comentarii de aceeasi natura, cu aceleasi bune intentii. Se pare ca aceste comentarii, simple incercari de mascarici care vrea sa amuze publicul pentru detensionare, irita si mai mult…Muierea Anghelina posteaza un text pe care singura-l categoriseste drept o incercare liricoida si care primeste ceva aplauze si stele, nu pentru valoare poetica, ci mai mult pentru incurajare si pentru schimbarea de registru…Asta face ca poetul Peia sa ia foc si sa sara la gatul cititorilor si laudatorilor textului respectiv intr-o maniera, dupa parerea mea, absolut jignitoare. Muierea Anghelina considera critica pe text ( si aici, cred, o pot confirma si altii, de exemplu, ecsintescu sau chiar Peia ) obiectiva si nu riposteaza niciodata jignitor la adresa criticilor, dar i pare lipsa de bun simt sa faci comentatorii unui text, mai direct, mai indirect, inculti. Acelasi poet Peia lauda, cu vreun an in urma, un text de cateva ori mai slab, al aceleiasi muieri…tot pentru incurajare, banuiesc… ?!
Muierea Lory, fiind unul dintre laudatorii textului in discutie, in subsolul aceluiasi text, isi apara punctul de vedere si de aici porneste razboiul. Au loc o serie de replici care nu pot fi reproduse si nu din lipsa de memorie. Considerand ca marul discordiei este textul cu pricina, muierea Anghelina sterge textul respectiv, cat si celelalte texte pe care le considera doar un joc tembel si, pentru a nu mai deranja pe nimeni, isi ia catrafusele si aerele de domnisoara batrana si se cara, sperand ca astfel spiritele se vor potoli.
Printre altele, muierea Anghelina n-a cerut scoaterea din concurs nici a textului in care ea si Ina Carlan erau declarate poamele si proastele siteului, si, desi a existat banuiala ca textul apartine tot poetului Peia, iritata totusi, a apreciat calitatea poetica a textului respectiv, Ina Carlan cat si Elia pot confirma cele spuse mai sus, Anghelina a cerut pe mail doar numele autorului textului respectiv…Si pe pagina respectiva, poetul Peia face comentarii in care sustine ca aerele de pension ale numitelor in text nu sunt justificate, chit ca cele afirmate in text ar putea fi REALE, ( adica poame, proaste, etc,) si mai presupune ca, oricum, ar fi destui de putini cei care AR STI ADEVARURILE ASTEA…de ce se ofuscheaza numitele ?! Vaaai, ce FRUMOS si ADEVARAT comenteaza uneori, poetul Peia!
Astfel s-a nascut Bulisor. In speranta ca talentatul epigramist ( caci este, cu adevarat, asa) Peia isi va abate atentia , intr-o buna zi, asupra umilelor catrene ale lui Bula si ca muierea Anghelina va putea purta, sub masca unui nume fara vulnerabilitati feminine, un duel epigramatic…si nu unul de maidan.
Se pare ca nu mai e loc de dueluri epigramatice, asa ca muierea Anghelina, alias Bulisor va cere scuze pentru tot ce doriti dumneavoastra, cititorii si, vorba ei:
Hai, pa, ma duc sa mai predic si la alta masa!

P.S Pe un site literar, un autor poate, prin chiar textele sale, demonstra daca are sau nu valoare poetica. Dar O MUIERE, cum poate ea demonstra daca e sau nu, dincolo de monitor, ceea ce afirma, uneori intr-un mod foarte subtil, domnul Peia ?
Mi se pare mizerabil gestul de a critica, direct, indirect, subtil sau ne, autorii si nu textele postate pe site!
 
Postat de catre Bula Bulisor la data de 2006-11-21 10:39:58
         
 
  Domnule Cristescu, promit sa ma intorc fara masca si cu explicatiunile pe tava! Putintica rabdare, va rog!  
Postat de catre Bula Bulisor la data de 2006-11-21 08:50:10
         
 
  In sfarsit se procedeaza bine !  
Postat de catre George Chiriac la data de 2006-11-21 06:42:17
         
 
  Excesul democratic, asemeni dictaturii, iată, poate naște monștri.

Textul plin de ură maladivă al lui Ioan Peia, care nu are alt scop decât exacerbarea și exhibarea unui eu frustrat, arogant și supralicitant, în care "reperul moral" nu poate fi altul decât domnia sa reprezintă un model! În care, cu referire la muieri cu varianta „muierușcă”, este atins punctul culminant: citez, „Împotriva ei nu se poate lupta decât cu hotărâre de combatant din linia întâi, cu mitraliera la ochi și banduliera plină de cartușe…”
Să înțeleg că toți aceia care nu sunteți de acord cu măsura luată sunteți de acord cu aceast㠄directivă”. Este dreptul domniilor voastre. Însă eu desfid o astfel de atitudine. Care, psihiatric vorbind, are explicații. Iar ca administrator al acestui site mă disociez de o astfel de ideologie și o resping cu toată forța. Iar măsura luată nu reprezintă decât un rău necesar pentru eradicarea focarului de „rabie ideologic㔠pe care o astfel de susținere o poate constitui. (Recitiți textul, vedeți contextual ansamblul ideologic și veți observa că nu este vorba, din păcate, nici măcar de exprimare de tip metaforic)


Majoritatea pozițiilor exprimate mai jos au fost de natură emoțională. Nici una nu m-a convins că "ultimatumul" vindicativ și primitiv dat de Ioan Peia prin textul incriminat și prin răspunsul arogant ar fi corect.

Dreptul Domniei sale de a nu accepta avertismente nu are motivație mai mare decât dreptul meu de a nu accepta ultimatumuri mai ales când sunt primitive, pline de ură, mojicii și în afara legii.

De aceea rog pe cei care se consideră în dezacord cu poziția mea, poziție la care și eu am dreptul, cum au și domniile lor, fie să argumenteze, fie să o accepte ca atare, fie să se retragă de pe acest site.

Nicolae, și eu mă întreb.

Florin Radulescu: Iar îmi faci procese de intenție. Indică textele ori pasajele care încalcă regulile.

Anda Andrieș: cum am spus-o de nenumărate ori, eu nu pot și nici nu-mi propun să citesc tot ce se scrie pe acest site. Semnalează-mi încălcările regulilor la care faci referire.

Ecsintescu, nu pot merge cu democrația până la autodistrugere. Terorismul ideologic impune măsuri restrictive. Oriunde în lume. Și Europeea are dreptul la un sistem imunitar.

Jupp B. Itter, Nu fac anchete. Aștept semnalarea textelor care sunt în afara regulilor.
Îmi displac și măsurile de tipul celor de mai sus.Intervin foarte rar în viața site-ului cu motivația de a asigura echilibrul necesar și dreptul fiecăruia de a se exprima liber și civilizat. Când situl este atacat în substanța sa iau astfel de măsuri. O măsură ca aceasta de acum este pentru prima dată când m-am văzut obligat să iau.
Admit că poate am greșit. Însă aștept să fiu convins că am greșit. Dar nu emoțional ci pornind de la textul incriminat.

Florin Rotaru respect poziția domniei voastre.

Bula Bulisor "Poate da, poate nu…" Poate nu, poate da! Aștept argumente pentru oricare dintre variante.

Luchi, eram convins de corectitudinea și onestitatea ta. Sigur că înainte să iau această măsură am încercat un dialog. Care s-a dovedit imposibil.

Elia Ghinescu, să înțeleg, per a contrario, că sunteți de acord cu susținerea că, pe acest site, "având drept decor majorete mediocre care nu au habar să scrie măcar corect românește. Asta ca să nu mai vorbim de caracterul lor execrabil." apud Ioan Peia, are valoare de adevăr afirmația potrivid căreia „un caz special în diferențierea jigodiilor humanoide care populează mapamondul și care-și impun voința printr-un mecanism mult mai abil, mai insidios, și, deci, de o mie de ori mai periculos, sunt MUIERILE!”
Citat din textul aceluiași Ioan Peia. Nu unele, nu o parte, nu câteva ci toate MUIERILE. Articulat. Categoremă din care și domnia voastră face parte. Și împotriva cărora trebuie luptat eficient „cu hotărâre de combatant din linia întâi, cu mitraliera la ochi și banduliera plină de cartușe…”

Terenthe – nu am înțeles mesajul.

Ionut Mustata – Autori Suprimați? Netul este mare. Nu pot tolera și nu voi tolera pe acest site nici o persoană care prin comportament abuziv, primitiv, discriminator și în afara legii va încerca subtil sau mai puțin subtil să destructureze situl.
Pe acest site sunt suficient de mulți autori, deosebit de talentați, inteligenți și morali ca să se observe „pierderea” lui Ioan Peia!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-21 05:57:31
         
 
  Domnule Cristescu,
Sunt un vechi postator care a ridicat probleme pe acest site. Vulgaritatea mea a avut dragoste ca punct terminus. Sau primus. Sau dracu...ejacularea precoce are in pandant in orgasmul mimat..
Ioan Peia, Main Kamf a fost citit de toata lumea instruita. Crezi ca daca ne aduci idei in vizor devii oarecum ejaculant?
Din punctul meu de vedere esti prea mic pentru o alambicare semantica atat de mare. Hitler nici nu bea...
Sunt impotriva cenzurii. Este clar. Si atunci cand fiziologia este oprita din tactarea ei oficiala. Care vesnic se termina onomatopeeic in angoasa. Dar asta e alta poveste. Multumesc domnului Cristescu pentru elementarul motiv de a nu ma lasa sa fiu in zona derbedeilor care maine poimaine devin revolutionarii fara ideologie al unui site nascut liber.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-11-21 03:25:49
         
 
  Stau si ma intreb cat de obiectiv sunteti domnule Cristescu! Nu vad ca dumneavoastra sa fi dat , fie si de ochii lumii, un avertisment si celorlalte persoane care au facut "deliciul" ultimilor seri. Ce aparati de fapt?! Sau pe cine?! Corect ar fi fost sa sanctionati pe toti cei implicati. Ioan Peia este un poet valoros, printre putinii cu care se poate mandri acest site, care va fi in curand asa de linistit ca un pension de domnisoare... si alea batrane!
Jalnica masura!
 
Postat de catre Anda Andries la data de 2006-11-21 00:31:50
         
 
  Poate ar fi bine să ne spuneți și ce l-a determinat pe dl Peia să scrie atît de virulent. Dincolo de misoginismul exagerat, manifestul degajă furia omului aflat față în față cu incompentența. Este posibil ca totul să fie doar în mintea domnului Peia, este posibil ca acesta să fi avut cu adevărat o problemă pe care cred că ar fi fost bine să o descoperiți și dezamorsați înainte să se ajungă la ultimatumuri, pe care nici un om cu coloană vertebrală nu le poate accepta, chiar și pe un site privat.

Subscriu celor scrise de Florin Rotaru.
 
Postat de catre disparut de pe net la data de 2006-11-21 00:30:33
         
 
  De ce oare Emanuel Cristescu nu ia aceleasi masuri ferme si impotriva Loredanei Cristea care, folosind doua conturi cu "nivel" 200 si calitatea de editor debiteaza o gramada de grosolanii si face cam tot ce vrea pe site?E inadmisibil ca un autor de talia lui IOAN PEIA sa fie inlaturat pentru ca a deranjat o furnica!!!P.S: E posibil ca L.Cristea a.k.a Sageata Josephine sa-mi stearga, ca de obicei, si acest comment!

Marele Maestru
Rudy
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2006-11-21 00:06:36
         
 
  Daca mai conteaza:

nici eu nu sunt de acord cu masura luata. Din pacate, aici totul este luat la modul mult prea personal, si stiu bine ceea ce spun. In plus, personal ma simt mandru ca am putut sta, fie si vremelnic, la aceeasi masa cu Ioan Peia.
Pacat.



 
Postat de catre Florin Rotaru la data de 2006-11-20 22:58:28
         
 
  Domn Cristescu, obiectez:
Chiar Cocoșul de Hurez?!

Domnule nicolae tudor, sunt curios ce o să vă răspundeți…

Dacă Peia este poet? Da, Peia este un poet adevărat. Dacă are coloană vertebrală ? Aș spune mai degrabă mojicie…Dacă măsura este prea drastică? Poate da, poate nu…

 
Postat de catre Bula Bulisor la data de 2006-11-20 22:56:35
         
 
  Domnule Corbu, îmi cer scuze, nu știam de avertismentul pe care l-ați citat mai jos. Pe de altă parte, dacă Ioan Peia n-ar fi avut acest temperament vulcanic nici n-ar fi scris cum scrie - e o realitate care trebuie luată așa cum e: Omul Ioan Peia nu poate fi separat de autorul cu același nume!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2006-11-20 22:49:01
         
 
  Felicitari Ioane pentru eseu si pentru coloana vertebrala.
Domnule Corbu, ma surprinde masura dv. Incep sa ma-ntreb ce dracului caut eu aici?
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2006-11-20 22:28:41
         
 
  Luchi draga,
a fost avertizat, dupa cum poti vedea mai jos.

Redau exemplificativ comportamentul Domnului Peia.

Am mai avut un comando pe site. Nu mai vreau unul.

Am avut discutii pe site si cu alti membri.
Un asemenea atac primitiv, in opinia mea, nu am intalnit. De aceea si masura fara precedent.

Cei care va considerati in dezacord cu masura trebuie sa accepatti ideea ca si eu pot fi in dezacord cu domniile voastre.

Insa daca mi se argumenteaza logic, in spiritul regulamentului si al legislatiei, ca textul de mai jos, al distinsului domn, ca si atitudinea domiei sale fata de firescul avertisment, sunt corecte pot admite ca am gresit si voi proceda in consecinta.

Astept si alte puncte de vedere.

"Jigodia umană

Text postat de Ioan Peia

M-am întrebat deseori, pe vremea abjecției comuniste, cum de ajungeau indivizi de doi bani în fruntea bucatelor și cum de reușeau ei să impună marii comunități regulile lor arbitrare și mizerabile. Cum de au ajuns să facă dintr-un popor o biată haită umană, cu șira spinării încovoiată de lașitate și lipsă completă de principii existențiale. Era simplu: prima regulă a selecției de jivine agresive era exibarea - din mlaștina adâncă a ancestralității - comportamentului primitiv de fiară egoistă, condusă violent de comandamentele instincului de conservare. Hienele acestea flămânde, pentru a-și asigura supremația, călcau pe cadavre, ignorau reguli elementare ale omului cizelat, cât de cât, de milenii de cultură și-și impuneau cu pumnul voința lor de parlagii, proaspăt ieșiți din mahalalele neamului prost. Jigodiile acestea cu chip de om se adunau ciopor, ca vulturii mâncători de putreziciuni, și devorau totul în jur cu un zel inimaginabil. În fața lor deveneai o biată cârpă de șters praful, un fel de accesoriu minimal de prestații sclavagiste, spre împlinirea nemăsuratelor lor aspirații de mărire. Și, mai totdeauna, erau inculți, brutali, aglutinați ca gunoaiele pubelelor, setoși de putere și autodivinizare – niște mici hitleri cu creierii îmbibați de paranoia caracterului lor barbar, de oameni ai cavernelor, transplantați de o logică absurdă a istoriei în plină epocă prezentă. De fapt, stând și analizând retrospectiv evenimentele desfășurate în lungul veacurilor, realizezi, cu mare scârbă, că niciodată nu au lipsit astfel de exemplare umanoide, pregătite să pună gheara pe tot ce ființează în univers, nerăbdătoare să disece totul fără nici cea mai elementară lipsă de scrupul și să calce pe oricine în picioare cu cizmele lor golănești, împotriva oricăror reacții antivirale ale organismului social. Duplicitari, infami, grandomani, invidioși și pe soare că luminează fără aprobarea lor, scurți de minte dar beneficiind, printr-o ciudată contrapondere fiziologică, de o încăpățânare de catâri monumentali, - acești indivizi făceau legea, impuneau criterii, fabricau principii – evident absurde și umilitoare pentru cei considerați a fi, în mod necondiționat, supușii lor. Care, și aceștia, cu timpul, striviți de forța pumnului primitiv, sfârșeau în cloacă și confuzie. Totul devenea un imens cerc vicios al subumanității resuscitate din cotloanele întunericului omenesc. Împotriva acestor troglodiți nu puteai lupta decât în condiții de partizanat, cu pușca în mână. Care pe care! Altfel, specia degenera până la mari frământări sociale, până la carnagii revoluționare, care, după consumarea lor, erau necesari zeci de ani de reașezare a lumii în făgașele ei normale. Ca, apoi, să apară alți hitleri semeți, care se strecurau prin interstițiile neimunizate ale organismului social... și totul o lua de la capăt, într-un dement scenariu infrarealist. Așa s-a întâmplat și în decembrie ’89. Organismul social, ajuns în faza de erupție violentă, a încercat să se despăducheze de această liotă de paraziți, setoși de sânge și privilegii, de putere și hegemonii hrăpărețe, - organismul social a încercat, zic, să se deposedeze de aceste jigodii umane care-i perforau jugulara și îl secătuiau de energie. Din păcate, ca în orice situație postraumatică, trepădușii oportuniști, având în genă un program de supraviețuire foarte bine reglat – căci mama natură e parșivă, vorba unuia, Murphy – s-au reînscăunat și, regrupându-se, au pus gheara, din nou, pe capetele noastre dezorientate și, vai! atât de puțin hotărâte în a lua taurul de coarne și a da cu el de pământ. Căci, paradoxal! jumătate din vină îi aparține victimei care nu face legitimul gest de autoapărare, așteptând asta de la nu știu ce justiție divină. Astfel că asistăm, și azi, la o sinistră tragi-comedie, în care inși primitivi, dar foarte voluntari, anoști dar agresivi, proști dar cu un radar genetic demn de mecanismul de supraviețuire al protozoarelor, ba, uneori, lichele fițoase cu ștaif fals-intelectual dar cu prostia ieșindu-le, luxuriant, prin manșetele cămășii - ei bine, inșii aceștia s-au urcat din nou în cârca noastră și ne impun, cu insolență și lăbărțare imperială de grohi, regulile lor arbitrare și agresive.

Ca o digresiune interesantă, un caz special în diferențierea jigodiilor humanoide care populează mapamondul și care-și impun voința printr-un mecanism mult mai abil, mai insidios, și, deci, de o mie de ori mai periculos, sunt MUIERILE! Am scris cu majuscule, pentru că majusculă a fost contribuția lor la marile convulsii ale istoriei. Elena din Troia, despuiată de aura ei legendară, nu a fost decât o curvă ordinară care a provocat un război devastator. Nu stau acum să analizez substratul real al poveștii. Mie, legenda, la modul realist, asta îmi sugerează. Să nu uităm de Teofana, marea curva a Vizanțului, și, sărind mult peste veacuri, de curva spioană Mata Hari! MUIEREA și, în variantă minoră: MUIERUȘCA obraznică, sunt cele mai periculoase mașinării de prostit lumea. Și, aceasta, dintr-un foarte elementar motiv: dacă e suficient de vicleană și de lipsită de scrupule, dacă are un caracter duplicitar bine reglat, astfel încât una să pară, alta să fie, adică să afișeze o ingenuă poză de căprioară nevinovată, când, de fapt, e o artistă a minciunii, a nerușinării și a ipocriziei absolute, dacă toate acestea și încă multe altele pe deasupra, - atunci, folosindu-se abil de jocul ei erotic, reușește să-i amețească pe unii bărbați în așa hal că, în clipa când acestora le zbârnâie hormonii pe la nas, pică abrupt în extază, ca sălbaticii loviți de amoc și, cu creierii acoperiți complet de poalele incitante ale muieruștii, devin niște jalnice păpușele de circ. Astfel încât, zic: vai vouă, bărbați nedefulați sau ajunși în lipsă de element decompensator, prin pierderea mecanismului specific, habar nu aveți cât dispreț suveran are pentru voi o astfel de muierușcă, și cum vă învârte pe degete în măreția ei mișelnică de viperă cu corn! Împotriva ei nu se poate lupta decât cu hotărâre de combatant din linia întâi, cu mitraliera la ochi și banduliera plină de cartușe… Zău, bărbați de canafas! Nu vă rușinează deloc târâtul vostru umilitor, în genunchi, în fața unei jigodii feminine care v-ar pune gâtul în ștreang la prima ocazie? Parcă ar fi cumva mai demn să vă duceți și să vi-l puneți voi mai înainte, în prima creangă întâlnită în drum…
Halal!"


"O ataât de mare ură, care face rău în primul rând autorului, nu mi-am imaginat că pot întâlni pe Europeea. Despre judecățile de valoare globalizante și nedrepte nu mai vorbesc. Însă atacurile subtextuale care țin de zona cavernelor mă pun pe gânduri.
Distinse domn Peia, cred că ați nimerit din întâmplare pe acest site. Vă rog să reveniți la un mod reverențios de colaborare cu membrii revistei deoarece vă atenționez că vă aflați pe un spațiu virtual PRIVAT care presupune anumite reguli.
CONSIDERAȚI ACEASTĂ INTERVENȚIE A MEA CA UN SERIOS AVERTISMENT.

Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-20 17:07:23"

"Stimate Domnule Cristescu,
NU PRIMESC AVERTISMENTE DIN PARTEA NIMĂNUI!! Cu atât mai mult cu cât cel de față are un vădit ison de amenințare.
Apoi, dacă vă e așa de comod să analizați sumar adevărul, nu aveți decât să vă amăgiți în continuare cu ideea că aici faceți vreun fel de serviciu culturii, având drept decor majorete mediocre care nu au habar să scrie măcar corect românește. Asta ca să nu mai vorbim de caracterul lor execrabil.
Prin urmare, dacă așa stau lucrurile și sistemul dv. de evaluare se ghideză strict după genul acesta de repere, atunci aveți dreptate : am nimerit aici din întîmplare! Drept care consider această intervenție a mea drept ultima pe saitul... privat cu care văd că vă împăunați.
Vivat Academia!!

Postat de catre Ioan Peia la data de 2006-11-20 17:26:57"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-11-20 22:18:39
         
 
  ei nu`i chiar rau tare doar ramane Bula Bulisor

nu?
 
Postat de catre Ernesto Che Guevara la data de 2006-11-20 22:05:09
         
 
  Nici eu nu sunt de acord cu masura luata...  
Postat de catre Name Old la data de 2006-11-20 22:01:05
         
 
  nu sustin aceasta masura  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2006-11-20 21:48:34
         
 
  Deși are de multe ori ieșiri intempestive, părerea mea e că este o pedeapsă prea aspră și parcă fără un avertisment prealabil. După mine ar fi fost suficientă coborârea nivelului de acces, astfel ca orice postare să poată fi văzută înainte de a fi prea târziu. Desigur că-l pot citi pe Ioan Peia și pe alte situri, dar aș fi preferat să fie în continuare colegul nostru. Regret sincer și sper totuși într-o revenire asupra măsurii de o extremă duritate, dacă nu mă înșel chiar fără precedent.

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2006-11-20 21:38:13
         
 
  asa sunt suprimati mai nou, autorii foarte buni? pe criterii de caracter?.. noroc ca treaba asta se petrece pe "forumuri" literare si nu in literatura. cu atat mai bine zic io aceasta masura, scade nivelul mediocritatii p-acilea pe care mandru sper ca il voi atinge intr-o buna zi. e visul meu.. thank you , thank you...  
Postat de catre 123 123 la data de 2006-11-20 21:36:50
         
 
  Drept să-ți spun, Cristescule, o să mă spânzur de limbă-n piața Matache, unde-și vinde frumușața la tarabă miss Clory Metadona!  
Postat de catre ioan peia la data de 2006-11-20 21:35:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE