FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dacă astăzi suntem în 25.10.2006 și dacă programul care stă la baza acestui atelier nu are erori cu privire la data postării unui comentariu, atunci nu, nu m-am pripit.
Voi continuați azi un război încheiat, după părerea mea, ieri. Dacă v-a rămas ceva muniție, trebuia s-o epuizați? O puteați ține în rezervă.
Sau, dacă tot continuați, măcar trageți pînă tranșați definitiv conflictul.
Disputa de azi (și de aici) mi se pare supă reîncălzită.






 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-10-25 12:20:51
         
 
  Motto1
,,Asa-i nea Cornele" Reclama la berea Ciucas
Motto2
,,Bine Bula de astazi te cheama Denis" Folclor


Vai vai vai
Din lipsa de replici distinsul postator are coada intre picioare.... si face pe caprioara cu ochi umezi si ,,inespresivi ca zarul"
Mircea Radu si Raluca Moianu sunt in delir...
hi hi hi
Scuze nu m-am putut abtine.
D-le Cristescu,
Din pacate mie nu-mi plac berea. Prefer bauturile tari.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-10-25 11:29:07
         
 
 
Liviule, cred că de data asta te-ai pripit cu cuvîntul "voi", nu-i cumva un reflex?

Am adunat aici ce se referă la TEMA SĂPTĂMÎNII. Doar atît, părerile altora despre acea temă și felul în care cineva a intervenit aberant țipînd: RUSINE. Epigrama lui Luchi nu am adus-o aici, ci numai intervențiile argumentate. Sper că n-ai să-ți ceri scuze.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-25 11:09:04
         
 
  DE
adica Distinse ecsintescu, (catafobul number one al siteului)

Bata-va sa va bata norocul. Cumva Dvs erati cu ,,Asa-i nea Cornele" - in reclama la berea Ciucas! ? Iertare daca luat cu valul de conotatiile domniei voastre la textul cu arabul ma voi fi inselat. Da prea va vine manusa mottoul.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-10-25 10:41:29
         
 
  Voi sunteți ca japonezii ăia rătăciți în junglă - războiul se terminase de vreo două'j de ani, iar ei încă mai strîngeau patul puștii în mînă...
Dacă pe romanește e mai greu, o iau pe franțuzească:

Potolez-vous!



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-10-25 10:33:14
         
 
  Motto1
,,Asa-i nea Cornele" - Reclama la berea Ciucas
Motto2
,,Bine Bula de astazi te cheama Denis" Folclor

hi hi hi
aveti un talent sa le incasati....
si sa scoateti din context ceeea ce va convine doar doar sa cadeti in picioarele reumatice ale postarilor elucubrante.
De ce nu postati si comentariile d-nei Eliza Voicu?
Si cele ale lui Emanuel Cristescu.
p.s. Ii asigur de toata stima mea pe dl Luchi, Bratu, D-soara Elia si toti ceilalti. Paradoxal dl Atanasiu ma amuza si-atat. Dar am toata stima si pentru dansul. Rar mi-a dost dat sa vad oameni care urasc atat de mult. Dar pentru ca rad in hohote nu pot decat sa-i multumesc. Notre respect.
P.S. Va propun sa faceti un eseu avand ca tema bancul cu schimbarea numelui lui Bula in Denis si ca motiv ars poetica ce va caracterizeaza. Promit sa contribui la premiu. Daca fireste acest eseu va fi premiat.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-10-25 09:58:47
         
 
 
Și acest comentariu lămurește aceeași situație neplăcută(e bine să fie la un loc cu celelalte):

Nota,

Apreciez initiativa concursului si-i felicit atat pe organizatori cat si pe toti participantii la acest concurs.

Am citit anecdota si mi-a placut.
Textul D-lui Ecsintescu fata de aceasta anecdota este neadecvat si deturneaza sensul intr-o directie care sigur nici macar conotativ de ordinul 7 nu facea trimitere la ce insinueaza domnia sa ca ar face trimitere. Procedeul este lipsit de fair play distinse coleg si carcotas de frunte. Si ma uitat CTAfob!
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2006-10-24 19:57:21

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-25 09:05:06
         
 
 
Sper că sînt în asentimentul colegilor din juriu adăugînd aceste două comentarii aici unde s-a petrecut disputa.


*

1. Din cate stiu, nu Corneliu Atanasiu a ales sa fie presedintele juriului, ba chiar a incercat un refuz. Nu mai stiu cine l-a propus, oricum nu a fost o „auto-inscaunare”, iar restul n-am avut nimic impotriva propunerii, deci am fost de acord. Asa ca acuzele de „erijare” n-au obiect, sunt gloante pe langa.
2. Bancul a rezultat, ca tema, in urma cumularii voturilor, din 5 propuneri, deci e ales si el, democratic, cum se spune, precum Basescu. Nu are nici o conotatie lezanta, nici macar pentru americani, dar Liviu are dreptate, nu mai revin asupra argumentarii. Pentru linistirea spiritelor in permanenta sensibile, as propune modificarea lui pe stilul vechi, asa cum il stiam, cu Itic, Strul si securistii - s-ar potrivi, mai ales in anul asta, al deconspirarilor.
Daca mergem pe aceeasi linie, din textul de fata, si celelalte bancuri propuse ar fi putut fi, la randu-le, contestate vehement, de diverse comitete si comitii de super si hyper aparare a drepturilor umane sau animale, deoarece:
unu - trateaza ironic-bascalios atat politistul cat si invatatoarea, generand o discriminare profesionala de neacceptat, numai pilda pentru fragedele generatii nu;
doi - pe langa blasfemie – sfantul Petru sta de vorba cu viitorii chiriasi ai raiului ca un amic de sprit, se mai aduce in discutie si un adulter, o plaga a societatii noastre, urmat de un suicid si doua crime, dintre care una prin imprudenta, dar tot crima si aia;
trei - in bancul asta e omorat un batran, ca un cal ranit, cum ar putea fi acceptat – fie el si bunicul lui Bula?
si-a patra - iar asta e despre contrabanda peste Prut, cu ironizarea vamesului, nu a infractorului, asta si in unor relatii atat de sensibile – romano – basarabene.

Si, in continuare, mergand pe aceeasi logica, spre absurd, se mai pot spune/scrie/versifica vreun banc, fara sa fie deranjata vreo fire cu naturel simtitoriu?

Postat de catre Daniel Bratu la data de 2006-10-24 18:34:25


Ecsintescu, părerea mea, dezbărată de orice influență din partea disputelor aprinse de astăzi, este că te-ai pripit cu acuzațiile de șovinism.
E posibil ca tema aleasă să te deranjeze. E posibil ca și alte persoane să manifeste o sensibilitate aparte față de acest subiect. Totuși, trebuie să ai în vedere faptul că anecdota face mai degrabă haz de serviciile americane și nu aduce nicio acuza arabilor. Dimpotrivă, nu face decît să constate că și dintr-o acuzație gratuită (și acuzația făcută la modul general că arabii sunt teroriști este gratuită) se pot trage foloase. Cu atît mai mult cu cît nici cu CIA, FBI și altele asemenea nu mi-e rușine...
Poate că o atitudine mai puțin vehementă din partea ta ar putea constitui un cap de pod pentru o discuție decentă.
Corneliu, la fel...
Încercăm?



Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-10-24 10:54:59

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-25 09:00:40
         
 
 

Vreau să fac precizarea că tema a fost aleasă de către cei 8 membri ai juriului din cele 5 propuse și a fost de departe cea mai apreciată: de două ori pe primul loc, de cinci pe doi și o dată pe trei.

Calitățile: este o relatare succintă, subtilă, cu poantă bine plasată și cu aluzii absolut inocente la zelul tembel. Și la suspiciunea laborioasă, dar lipsită de har.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-24 10:29:15
         
 
 
Luchi, sînt două concursuri în paralel, ăsta e doar un concurs de împrejurări. Oarecum neașteptate și nedorite. Nefericite. Dar bucuorși le-om duce toate.

Sînt convins că cei care prețuiesc versul își vor scrie poemele fără să se lase influențați de acest răzbel derizoriu.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-24 09:57:09
         
 
  E vreun avocat pe aici, să mă asiste gratuit dacă ne dă ecsi în judecată - eu nu-mi pot permite așa ceva și dacă mă apăr singur iese o (cata)strofă, adică o strofă cumplită!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2006-10-24 09:52:40
         
 
  Concursul și-a atins scopul cu brio - nici nu s-a declanșat bine și am și început să ne distrăm pe rupte!

 
Postat de catre Luchi Tenenhaus la data de 2006-10-24 09:50:39
         
 
  Sunt deschise mai multe pagini simultan (CTA, Luchi, ecsi) pe aceeasi tema. Si dupa parerea mea problema e falsa. Ecsi incearca acum sa faca valuri similare cu cele provocate de caricaturile daneze. Dar situatia nu e similara.
Arabii ies intr-o lumina buna din bancul respectiv, rau ies serviciile secrete. Nu e bataie de joc la adresa unei etnii. Nu e discriminare.

Personal nu sunt de acord sa schimbam tema. N-am votat bancul asta, nu-mi place in mod deosebit, dar niste reguli trebuie respectate.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-10-24 09:45:12
         
 
  Nu are rost să polemizăm pe o temă pe care oricum circulă în lume o „târl㔠de bancuri. Eu știam această glumă, cu Ițic și cu Ștrul – cine are chef de arțag, ar fi putut să ne acuze și de antisemitism, dacă ar fi fgost aleasă această variantă. La bancul cu Bulă, am fi putut fi acuzați de jigniri aduse bătrânilor bunici, pe care ar trebui să-i venerăm etc... Oricum ai da-o, noduri în papură se pot găsi, slavă Domnului... Nu sunt decât niște bancuri nevinovate, care trebuie luate ca atare. Odată postată această temă, eu propun să ramână așa. La urma-urmei, nu se pomenește de evenimentele de la 11 septembrie, ci doar ridiculizează organismele americane de luptă împotriva terorismului, care, fie vorba între noi, nu și-au făcut treaba ca lumea, la 11 septembrie.
 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-10-24 09:32:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
Elia, asta am făcut. Am scos aceste replici din locul unde au fost postate ca să nu amestecăm lucrurile. Dar în cazul în care ne luăm după orice aberație și mintea noastră nu mai face doi bani, prefer s-o lăsăm baltă și să-l adulăm pe anonimul constănțean.

Consider că el se află-n treabă ca totdeauna. Și ieri a atacat aiurea și la fel de aberant. Dacă veți hotărî să schimbați tema, îi cedez locul meu în conducerea concursului.

Dacă nu veți hotărî așa, ne putem vedea de treabă fără să ne împiedicăm de-un ciot. L-am dat de-o parte. Iar acolo am închis comentariile. Mai mult nu fac.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-10-24 09:30:41
         
 
  Corneliu, eu propun sa stergi aceasta pagina si sa ne vedem de treaba. Eventual, daca membrii comisiei vor fi de acord, sa renuntam la aceasta tema, in favoarea urmatoarei. Nu e momentul cel mai potrivit pentru schimburi de replici care n-au nimic in comun cu ideea concursului nostru.
 
Postat de catre elia david la data de 2006-10-24 09:19:59
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE