FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Dorina Baston
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Impresionata de atata atentie si sens acordate textului, incep eu insami sa ma uit la el cu alti ochi..:) De apreciat desfacerea firului in progresie geometrica, pana la anulare. Ori, mai degraba, pana la esenta. Pe care nu o voi arata cu degetul. E interesant de urmarit felurile in care poate fi citit. Adaug multumiri..:)
 
Postat de catre Dorina Baston la data de 2006-10-27 00:46:44
         
 
 
Eu dar? Lipseste tocmai cuvantul cheie din titlu?
Care sa fie sensul trimiterii la personajele antice. Poate Penelopa are un rol, rabdatoarea Penelopa, calauzindu-se dupa precepte morale, asteptand un sot pe care nu numai ca nu-l cunoaste, dar care are parte cam de tot, glorie, aventura, petreceri, femei, tot tacamul, ce mai. Ceea ce ma duce cu gandul la o fabula a lui Fontaine, dreptatea leului
Ceea ce mi se pare interesant insa, e impartirea pe din doua, cel putin in aparenta, acest sistem binar de zero si unu, noapte si zi, bine rau (exemplele pot continua), care e un limbaj, chiar daca nu neaparat unul poetic.
In realitate, urmeaza apa si aerul, care nu mai fac parte din sistemul binar (sistemul binar e apa si focul). Sunt enumerate numai doua, dar e clar, celalalt e eliptic insa prezent. Aerul, apa, focul.
Nu stiu daca e o scapare sau e chiar intentionat, triada are alte trimiteri, fara nici o legatura cu Penelopa lui Homer
Desigur, totul e criptic, ruleta (haosul)
Invocarea lui Midas, nu Midas care prin atingere transforma totul in aur, textul atrage atentia foarte clar, jumatate e carbune jumatate e creta. Atunci care Midas? Midas crescatorul de trandafiri? Sau Midas, tatal unui demon?
Sau toata povestea asta e o masca sa-mi deturneze mie, cititorului, atentia de la ultimele doua versuri ce tin greutatea textului? Dor, naluca, cuvant...cuvinte cheie pentru un romantic, un nostalgic
Nu exista concluzie, eu nu am inteles poezia, sau poate nu e genul meu de lectura, cand citesc poezie nu vreau rebus, iar cand dezleg rebus, nu fac poezie. Sau invers.
Poate, totusi, autorul va veni cu cateva explicatii sa ma dumiresc si eu. Multumesc autorului


 
Postat de catre Caron Augustin la data de 2006-10-16 00:30:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE