FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Versuri de toamnǎ
Text postat de Valeriu Cercel
Bǎtrânul teasc topind arama
Într-un izvor de tǎmâioasǎ,
De bucurie cu pastrama,
I-a invitat pe toți la masǎ :

Ca și un fur, printre mușcate
Vǎrsându-și auru-n odaie,
Soarele-n cer, peste bucate
Se-alintǎ blând cu-a lui vǎpaie ;

Pe searǎ, stelele-ntr-un car
Toate coboarǎ-ncetișor,
Iar cǎlǎuzǎ le e doar
Mireasma pâinii din cuptor ;

Mai nemilos teascul apasǎ
Pe bobul ruginiu ce-și crapǎ
Arome în buchet, de-i lasǎ
Chiar și fântânii gura apǎ…

Dar la ospǎț cine lipsește ?!
E Luna, prin livezi și vii,
Flǎcǎi și mândre-ademenește…
…E pusǎ iar pe nebunii (!);

Frumoasa Venus, dimineațǎ,
Curtatǎ de aștrii cerești,
Pe stropi de rouǎ se rǎsfațǎ
În raiul toamnei românești…

Doar praful uliței ignorǎ,
O melodie ce-i gǎtitǎ
Cu flori de ii cusute-n horǎ,
De o lǎutǎ îndrǎcitǎ.


Valeriu Cercel
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Te salut si eu Ionut Caragea. Citeste articolul meu din Obsevatorul, din data de 22 septembrie, "Vacante, vacante...in Canada".
Luni ma intalnesc din nou cu Dumitru Puiu Popescu directorul ziarului Observatorul si ii voi transmite salutul tau iar prin el va ajunge si la ceilalti colaboratori.
Cu drag,
Rodica Elena Lupu
 
Postat de catre Rodica Elena Lupu la data de 2006-09-24 07:51:48
         
 
  Pai ce sa faca Lory in Canada...sa ma gandesc, ar vorbi limba franceza si ar face copii! hahaha

Ma refer la copii de carte bineinteles, pe care le-ar vinde cu 20$ bucata si nu cu 2.
Nu sincer acuma, poezia nu este o afacere, nicaieri. Poate doar proza...

Rodica Lupu, te salut si eu din Montreal si Observatorul deasemenea.
 
Postat de catre retras definitiv la data de 2006-09-24 05:17:46
         
 
  Chiar daca sunt in Canada citesc cu mare placere ceea ce posteaza fiecare dintre membriii atelierului literar Europeea. Eu ma aflu de cateva zile la Toronto iar Val este la Hamilton asa ca de aici pot sa fac si eu un scurt comentariu, asta ca sa nu se creada ca il laud de la el de acasa.
Iti acord votul meu pentru ca esti un as draga Val. Vad ca pentru tine a face o poezie este deosebit de usor si ceea ce reusesti sa realizezi este minunat.
De fapt ne-ai incantat si duminica 17 septembrie cu poeziile tale in cadrul Cenaclului Observatorul, unde am fost impresionata de numarul mare de iubitori ai poeziei prezenti si care au recitat cu atata dragoste versuri ale poetilor romani in luna septembrie, printre care: George Cosbuc, George Bacovia, Vasile Militaru. Am cunoscut aici oameni minunati, romani de-ai nostri care nu au uitat tara in care s-au nascut. Voi posta un articol la intoarcerea mea in tara.
Cu drag
Rodica
 
Postat de catre Rodica Elena Lupu la data de 2006-09-23 20:17:36
         
 
  Nea Mitica nu se lasa,
Da' i-o spun eu romaneste,
Ca pastrama ce-o serveste
Nu este ca cea de-acasa !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2006-09-23 04:42:39
         
 
  cand romani au dovada
ca toamna isi da prinosul
de pastrama, din Canada
Valeriu-i simte mirosul.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2006-09-23 03:44:00
         
 
  Auzi Ionut, ce-ar face Lory cu poezia daca ar trai pe-aici?! Si-asa la varsta ei e de best, aici cred ca ar fi de milioane !Multumesc din nou de idee. Suna minunat.
Cu bine, Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2006-09-23 01:59:52
         
 
  Lory, limba si cultura romaneasca se vede mai bine din exterior si prin comparatie cu ciorba asta universala. Nu degeaba Emil Cioran, Mircea Eliade, Eugen Ionescu, Virgil Gheorgiu, Vintila Horia, George Filip si multi multi altii s-au poelit in afara granitelor tarii.

Cu placere Valeriu, poezia cu rima ramane una din pasiunile mele...

Salutari
 
Postat de catre retras definitiv la data de 2006-09-23 01:31:19
         
 
  Lory, noi am ramas romani. De cei din tara nu stiu ce sa zic. Mai bine tac, dar va iubesc pe toti.
Ma bucur ca ai trecut pe la mine prin sat.
Cu drag, Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2006-09-23 00:52:21
         
 
  Ionut draga, e ca untu' pe paine !
Multumesc mult. Suna nemaipomenit.
Au revoir, Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2006-09-23 00:50:41
         
 
  frumoase versuri, parca mai romani sunteti voi, cei plecati dincolo:)
cu drag - Lory
 
Postat de catre BBBB aaaaaa la data de 2006-09-23 00:21:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Vali, o poezie buna. Nu intru in detalii ca nu are rost. Poetii nu au nevoie de laude. Vin in schimb cu o propunere.
Versul curtata de astrii ceresti ..rupe strofa aia

hai sa-ti dau solutie

ca o craiasa din povesti
8 silabe, metrica perfecta

Tot roman esti...asta asa de final.
A la prochaine


 
Postat de catre retras definitiv la data de 2006-09-23 00:02:00
         
 
  Dragii mei, inca mai simt mireasma "toamnei romanesti" si praful ulitelor satului sub picioare. Ma bucur ca am putut sa va aduc de departe, acasa !Multumesc de aprecieri si va doresc sa va bucurati de aceasta toamna.
Cu mult drag, Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2006-09-22 23:26:20
         
 
  ... O atmosferă pastorală, descrisă cu mult suflet, intr-o zi de sărbătoare a culesului viei, cu pastramă și vin; și sărbătoare, din amiază și până-n zori... “în raiul toamnei românești”... Se pare că românii din diasporă văd mai bine decât cei de aici minunile peisajului și ale obiceiurilor românești...  
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-09-22 18:37:10
         
 
  Toamna îmi revelează imagini cuibărite adânc într-un suflet copil căruia i-au fost furate câmpiile, cerul, zilele și nopțile smălțuite cu flori de vise. Doar dorul de acel timp al vârstei, dorul de albastru fremătând în potop de lumină, a rămas pentru totdeauna. Fluturi ușori zbenguindu-se pe pleoapele mele, amintirile, au lăsat în urma lor puritatea lacrimilor de toamnă ale copacilor plângându-și frunzele…
Cad frunzele, cad de departe, parcă s-ar vesteji în ceruri grădini îndepărtate... cu semne de negare cad mereu... și cade-n nopți adânci pământul greu, de lângă stele în singurătate...
Toamna... mereu aceeași toamnă de mii și mii de ani. Rugină de tristețe presară toamna și galben de lumină lucește stins frunzarul...
Cadență nerostită de pași mergând pe alei și gânduri nepovestite plâng acum cu ei...
Tristețea unei frunze căzute la pământ... tristețea unei frunze de copac se imprimă în volte line într-un desen bizar... E toamnă. Așa e toamna mea. Azi.

Mulțumesc Valeriu pentru frumosul tău dar de toamnă. O altă toamnă. Un alt fel de a privi spre anotimpul cămărilor pline… Este reversul dureroaselor mele nostalgii…

Recunosc, cu mâna pe suflet, că de n-ar fi fost semnată poezia nu te-aș fi recunoscut aici.
Frumos.
 
Postat de catre Adelina Ionescu la data de 2006-09-22 17:12:32
         
 
  Vali, asta e o poezie scrisă într-un alt registru decât cel cu care ne-ai obișnuit. Nu ești singurul, puteți alcătui un volum cu nostalgii de toamnă... Care toamnă mi-a schimbat și mie un pic dispoziția, din veselia verii în seninătatea ceva mai potolită a unui anotimp care deja se anunță ploios tare...
Votez.
 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-09-22 16:41:47
         
 
  Nu se putea, Valeriu, sa treaca sezonul si sa nu faci tu ceva, a la tine! Frumoasa traznaie! Iti admir sincer inventivitatea. Iar chestia cu fantana e superba! Felicitari, Valeriu, pentru clipele de destindere pe care mi le oferi.  
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-09-22 16:10:58
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE