FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Dan Norea
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  luptele pentru acest fel de bogatie nu inceteaza niciodata...

Ba-s bogată, ba nu sunt,
Că eu nu prea calculez,
Ce câștig, arunc în vânt,
Și apoi...recuperez.
(Elia David)

"Elia este bogata
desi n-are bani in stoc"
zice Genu-un sarantoc
"prin ce are, ca fata.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2006-09-22 17:30:52
         
 
  Ce câștig, arunc în vânt,
Și apoi...recuperez.
(EliaDa)

Foaie verde-a cucului,
Să-ți spun care e năpasta:
Nu e bine să faci... asta
Împotriva vântului...
:)

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-09-22 09:25:23
         
 
 
erata

o virgula in plus - ti-am daruit-o deja.:)


 
Postat de catre elia david la data de 2006-09-22 09:18:22
         
 
 
Ba-s bogată, ba nu sunt,
Că eu nu prea calculez,
Ce câștig, arunc în vânt,
Și apoi...recuperez.


 
Postat de catre elia david la data de 2006-09-22 09:17:05
         
 
  Genu, cred totuși că Bill Gates e o excepție. Are inteligență, educație și după câte povestești, și bun simț. În general categoria asta de oameni nu prea se îmbogățește :)

Pe de altă parte, și la români și la americani, mârlanii ies în evidență. Majoritatea îmbogățiților sunt niște parveniți, cu toate defectele aferente, inclusiv etalarea bogăției.
Singura diferență este că la americani marile averi au fost făcute cu una sau mai multe generații în urmă.

Probabil (sper că) avem și noi oameni bogați și decenți. Dar despre cei care stau în banca lor nu se vorbește.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-09-22 09:01:45
         
 
  marae deosebire dintre bogatasii americani si romani

M-a surprins toteauna de ce comportamentul multor oameni bogati romani e atat de deosebit de comportamentul oamenilor bogati americani. Bil Gates intemeiatorul Microsoft-ului si unul din cei mai bogati americani, pare un om normal care se imbraca normalm mananca adesea la Mac Donald, conduce o masina Honda si discuta ca un om normal fara nici un fel de fumuri. De curand a spus ca cea mai mare parte a averii lui o da societatii de binefacere pe care a intemeiat-o. Tatal lui a declarat ca e de acord cu Bil care crede ca nu trebuie sa-si strice copii lasandu-le prea multa avere.
De ce aceasta comportare ultramodesta a unui om de afaceri american suprabogat fata de comportarea multimilionarilor romani care isi cumpara masinile cele mai scumpe isi cladesc buncare de beton inconjurate de sarma ghimpata si fac tot ce se poate pentru a arata cat sunt ei de bogati? Explicatia e simpla: Bil Gates nu a vrut sa devina bogat cu orice pret ci a vrut sa devina bogat facand ceva si asa a aparut Microsoftul. El poate arata atat lumi intregi cat si guvernului american care se uita foarte atent cum ajung bogati cei care ajung Microsoftul care da produse utilizate in intraga lume.
Bogatasi romani in marea lor majoritate au ajuns bogati fiidca singurul lucru pe care si l-au dorit a fost sa fie bogati si nu sa faca ceva.
Si cum nu pot arata pe ce se bazeaza bogatia lor isi arata bogatia insasi in fata unor guvernanti pentru care furtul si evaziunea fiscala este pedepsibila numai la cei care nu sunt milionari in dolari.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2006-09-22 04:24:08
         
 
  sunt atat de obosit la ora asta de chiar cred ca la omul sarac nici boii nu-i trag,
poate la maestru Dan...
dacă-i bogat nu-i sărac și asta-i bine, e clar ca-i orange!!!
:))
cu drag
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-09-22 02:41:31
         
 
  Dana, ai dreptate. Daca duci un trai decent si esti multumit, esti bogat ! Daca nu esti multumit cu acelasi trai decent (cu alte cuvinte nu il consideri decent) esti sarac !

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-09-21 22:40:39
         
 
  Intotdeauna va exista nevoia de a face comparatie cu situatia materiala a celuilalt. Exista nenumarate cazuri in care, facand parte dintr-un anumit grup social, ai o situatie materiala mai buna decat a celorlalti din respectivul grup sau asemanatoare cu a lor. Pe de alta parte, intrand intr-o alta categorie sociala, poti constata opusul si anume ca te situezi sub nivelul material al celor de acolo. Depinde, asadar, de felul in care privesti lucrurile.
De asemenea, tin sa precizez ca tu vorbesti aici de paralela bogatie/saracie, omitand calea de mijloc, decenta. A trai decent mai precis. Aceste 'dorinte minimale' mentionate in text sunt de fapt limitele decentei pe care tu insuti ti le impui.

- doar constatari pe marginea unui text ce mi-a accelerat putin ritmul gandirii..
 
Postat de catre l;'l da la data de 2006-09-21 22:34:33
         
 
  Corneliu, ai dreptate. Bogăția spirituală, mai mult decât să compenseze, vine să micșoreze până la dispariție importanța bogăției materiale.

Dar eu am încercat să separ lucrurile și să tratez strict modul în care resimte un om bogăția/ sărăcia materială. Și asta pentru că am văzut mulți oameni care deși depășesc media, în momentul în care ridică ochii și se uită în jur la alde Becali, devin brusc nemulțumiți. Și implicit devin săraci...

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-09-21 20:50:36
         
 
 
Toate criteriile tale sînt criterii de resimțire psihologică a bogăției/sărăciei.

Aș adăuga un criteriu mai realist pentru societatea de azi: bogatul nu trăiește din venituri, ci din credit. Dar asta înseamnă că și el, și activitatea lui au bonitate pentru a obține credit.

Și, pentru a completa resimțirea psihologică, cine are o întemeiere, o înrădăcinare spirituală, nu este atît de afectat de criteriile comparației cu ceilalți. Este un sărac căruia nu-i pasă de sărăcia materială (comparîndu-se cu alții), pentru că are suficiente satisfacții spirituale și resurse de echilibrare interne. Bogăția îi sînt trăirile și seninătatea.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-21 20:39:25
         
 
  Simona, ai dreptate întrutotul. Dar asta e altfel de bogăție... Aici nu mai poți spune "sunt bogat" nici măcar în gând. Dar e bine dacă au alții motiv s-o spună...

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-09-21 20:26:23
         
 
  Dan, sunt perfect de acord cu tot ce ai menționat. În mintea mea, mai există însă un criteriu: cel al calităților nepalpabile – pe care le ai... sau nu...  
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-09-21 20:20:08
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE